
SMS testcase gaat live
Re: SMS testcase gaat live
Ik veronderstel van wel, maar ik ben geen tarievenspecialist. En met mijn vrijkaart stelt de vraag zich ook niet echt meer. 

-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: SMS testcase gaat live
Achteraf bekeken is het natuurlijk wel logisch dat de NMBS deze bepaling in haar reglement opgenomen heeft. Anders kan je er als de donder op dat velen die Brugge als eindbestemming hebben een goedkoper biljetje Oostkamp zullen kopen.
Re: SMS testcase gaat live
Hallo,
En is dat prijsverschil het waard om het aantal reismogelijkheden per uur te halveren (enkel trein naar Knokke/Blankenberge geeft in Brugge "aansluiting" naar Oostkamp). Naar mijn bescheiden mening is dit toch een wat overdreven bepaling.
En waarom deze bepaling niet minstens afschaffen voor reizigers die een formule tegen vaste prijs gebruiken (Go-Pass, Railpass,...) ?
Groeten,
Loopt de wereld dan zo vol onverbeterlijke fraudeurs ? Wat is bvb. het prijsverschil tussen een Brussel-Brugge en een Brussel-Oostkamp ?Hogersluys schreef:Achteraf bekeken is het natuurlijk wel logisch dat de NMBS deze bepaling in haar reglement opgenomen heeft. Anders kan je er als de donder op dat velen die Brugge als eindbestemming hebben een goedkoper biljetje Oostkamp zullen kopen.
En is dat prijsverschil het waard om het aantal reismogelijkheden per uur te halveren (enkel trein naar Knokke/Blankenberge geeft in Brugge "aansluiting" naar Oostkamp). Naar mijn bescheiden mening is dit toch een wat overdreven bepaling.
En waarom deze bepaling niet minstens afschaffen voor reizigers die een formule tegen vaste prijs gebruiken (Go-Pass, Railpass,...) ?
Groeten,
Re: SMS testcase gaat live
en stel nu bvb Knokke -> brugge sint pieters?
je kan brugge sint pieters niet bereiken zonder het station voorbij te rijden aangezien geen enkele trein uit knokke daar stopt (behalve enkele p treinen in de morgen).
je kan brugge sint pieters niet bereiken zonder het station voorbij te rijden aangezien geen enkele trein uit knokke daar stopt (behalve enkele p treinen in de morgen).
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: SMS testcase gaat live
^^Maar de vraag opzich is wel interessant. Ik kan me voorstellen dat de situatie zich wel op meerdere plaatsen voordoet, en dat het desbetreffende station niet altijd opgenomen is in een grotere zone. Dus inderdaad: wat als je om het station te bereiken je bestemmingsstation voorbij moet rijden (omdat er anders geen mogelijkheid is). Ik heb niets in de bundel gevonden dat hier een antwoord op geeft.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: SMS testcase gaat live
lier > duffel, st katelijne waver (maar hier kun je nog altijd via antwerpen gaan)
maar iemand die naar ans wilt vanuit brussel is door die regel verplicht de trage IC te nemen ipv de snelle IC naar luik, en met de trage IC naar ans,
en na ans passeert de LGV2 nog een station, bierset awans (dacht ik), maar daar liggen de sporen van beide lijnen uit elkaar, en een trein die van de LGV komt kan onmogelijk langs de perrons van bierset awans rijden, telt dat dan ook als het vertrekstation voorbijkomen
maar iemand die naar ans wilt vanuit brussel is door die regel verplicht de trage IC te nemen ipv de snelle IC naar luik, en met de trage IC naar ans,
en na ans passeert de LGV2 nog een station, bierset awans (dacht ik), maar daar liggen de sporen van beide lijnen uit elkaar, en een trein die van de LGV komt kan onmogelijk langs de perrons van bierset awans rijden, telt dat dan ook als het vertrekstation voorbijkomen

