Heb je de plannen al eens bekeken?
De omgeving van FGSP is dé plaats om een auto-arme werkgelegenheidspool uit te bouwen: goed ontsloten door het openbaar vervoer, veel rustige straten om door te fietsen of te wandelen, en met een gezonde mix wonen-werken. Nu willen ze een autoweg aanleggen, om de parking aan FGSP vol te laten zetten. Gevolg: aangezien die parking berekend is op wat er vandaag de dag aan auto's staat in de buurt van FGSP, staat die binnen de korste keren vol. De woonkern St-Pieters-Aaigem wordt nog verder geïsoleerd, wat met de Fabiolalaan zal gebeuren, de plannenmakers weten het zelf nog niet, men twijfelt nog tussen een drukke autoweg en een verkeersarme woonstraat

.
De werken aan FGSP zijn een goede zaak, hoewel er te weinig geleerd wordt van voorbeelden uit het buitenland, en hoe het nu is (directe toegang van de perrons tot het tramstation, bijvoorbeeld). En dat het een goede zaak is, neemt al helemaal niet weg, dat het niet nog veel beter kan, in de huidige plannen is er bijvoorbeeld amper plaats voor een toekomstig GEN.
Bovendien heeft Groen! vooral het RUP en de werken in de omgeving als schietschijf, niet de werken aan het stationsgebouw zelf, integendeel. Om nog maar te zwijgen van hun basisargument over het fijne stof. Sommigen zullen het wellicht naïef vinden, maar regels zijn er om nageleefd te worden. Ook door de overheid.