pff, groen denkt niet na hé
Project Gent Sint-Pieters
-
TBbart
die snappen ook niks hé, milieu... tis de bedoeling om openbaar vervoer te promoten met die vermoderniseringen ... en die pipo's denken dat er meer auto's en fijn stof gaan komen ... in tegendeel , en dan moet je me toch eens uitleggen waarom de groene de posttreinen vervangden door vrachtwagens ... want volgens mij produceren die ook fijn stof 
pff, groen denkt niet na hé
pff, groen denkt niet na hé
Heb je de plannen al eens bekeken?
De omgeving van FGSP is dé plaats om een auto-arme werkgelegenheidspool uit te bouwen: goed ontsloten door het openbaar vervoer, veel rustige straten om door te fietsen of te wandelen, en met een gezonde mix wonen-werken. Nu willen ze een autoweg aanleggen, om de parking aan FGSP vol te laten zetten. Gevolg: aangezien die parking berekend is op wat er vandaag de dag aan auto's staat in de buurt van FGSP, staat die binnen de korste keren vol. De woonkern St-Pieters-Aaigem wordt nog verder geïsoleerd, wat met de Fabiolalaan zal gebeuren, de plannenmakers weten het zelf nog niet, men twijfelt nog tussen een drukke autoweg en een verkeersarme woonstraat
.
De werken aan FGSP zijn een goede zaak, hoewel er te weinig geleerd wordt van voorbeelden uit het buitenland, en hoe het nu is (directe toegang van de perrons tot het tramstation, bijvoorbeeld). En dat het een goede zaak is, neemt al helemaal niet weg, dat het niet nog veel beter kan, in de huidige plannen is er bijvoorbeeld amper plaats voor een toekomstig GEN.
Bovendien heeft Groen! vooral het RUP en de werken in de omgeving als schietschijf, niet de werken aan het stationsgebouw zelf, integendeel. Om nog maar te zwijgen van hun basisargument over het fijne stof. Sommigen zullen het wellicht naïef vinden, maar regels zijn er om nageleefd te worden. Ook door de overheid.
De omgeving van FGSP is dé plaats om een auto-arme werkgelegenheidspool uit te bouwen: goed ontsloten door het openbaar vervoer, veel rustige straten om door te fietsen of te wandelen, en met een gezonde mix wonen-werken. Nu willen ze een autoweg aanleggen, om de parking aan FGSP vol te laten zetten. Gevolg: aangezien die parking berekend is op wat er vandaag de dag aan auto's staat in de buurt van FGSP, staat die binnen de korste keren vol. De woonkern St-Pieters-Aaigem wordt nog verder geïsoleerd, wat met de Fabiolalaan zal gebeuren, de plannenmakers weten het zelf nog niet, men twijfelt nog tussen een drukke autoweg en een verkeersarme woonstraat
De werken aan FGSP zijn een goede zaak, hoewel er te weinig geleerd wordt van voorbeelden uit het buitenland, en hoe het nu is (directe toegang van de perrons tot het tramstation, bijvoorbeeld). En dat het een goede zaak is, neemt al helemaal niet weg, dat het niet nog veel beter kan, in de huidige plannen is er bijvoorbeeld amper plaats voor een toekomstig GEN.
Bovendien heeft Groen! vooral het RUP en de werken in de omgeving als schietschijf, niet de werken aan het stationsgebouw zelf, integendeel. Om nog maar te zwijgen van hun basisargument over het fijne stof. Sommigen zullen het wellicht naïef vinden, maar regels zijn er om nageleefd te worden. Ook door de overheid.
-
TBbart
hm, zou kunnen , maar dat er grote parkings nodig zijn dat is toch logisch er gaan altijd mensen zijn die om een of andere reden niet met het openbaar vervoer kunnen , het is de bedoeling om een rechtstreekse baan van de R4 naar die parking te leggen...om te vermijden dat het autoverkeer via de binnenwegen komt ... dus veel andere straten zullen autoloos worden... als je nu kijkt komen de auto's van overal en rijden ze zich allemaal vast op het mariahendrika plein...bovendien word er een groot tramstation en busstation aangelegd met alle nodige erop en eraan... dus die autoparking is echt wel bijzaak... dat is juist voor de mensen die niet met het openbaar vervoer kunnnen.
dus voor mij zijn die vermoderniseringen een goede zaak
dus voor mij zijn die vermoderniseringen een goede zaak
Je mag dat vinden, hoor. Hoewel er ook aan het het ontwerp van FGSP zelf ook nog wel verbetering mogelijk is.
Niettemin blijf ik er voorstander van de auto's uit het stadscentrum te weren, en af te leiden naar randparkings. Gent heeft hier al enkele terreinen die daar uitstekend voor geschikt zijn, én goed ontsloten zijn door het openbaar vervoer.
Om het nog aantrekkelijker te maken, zou een tariefverbond natuurlijk wel handig zijn...
Niettemin blijf ik er voorstander van de auto's uit het stadscentrum te weren, en af te leiden naar randparkings. Gent heeft hier al enkele terreinen die daar uitstekend voor geschikt zijn, én goed ontsloten zijn door het openbaar vervoer.
Om het nog aantrekkelijker te maken, zou een tariefverbond natuurlijk wel handig zijn...
-
TBbart
-
olivdo
Die verbindingsweg zal geen verkeer uit de omliggende straten van het station halen.
Waarom ruimte verkwisten aan grote parkings en een verbindsweg die dan nog eens voor een deel door een waardevol stuk natuur zal gaan als er een mega-parking met perfecte verbinding naar het station (Flanders-expo) bestaat.
Olivier
Waarom ruimte verkwisten aan grote parkings en een verbindsweg die dan nog eens voor een deel door een waardevol stuk natuur zal gaan als er een mega-parking met perfecte verbinding naar het station (Flanders-expo) bestaat.
Olivier
-
olivdo
De trein raakt misschien wel vlugger in Gent Sint-Pieters dan tram. Maar de automobilist zou er van zijn wagen tot aan de trein veel langer over doen dan nu tot aan de tram. Dus het zou best kunnen dat je er met de trein langer over doet. Bovendien kan je met een trein nooit een 7/8 minuten frequentie aanbieden zonder de rest van het treinverkeer te hinderen.
Olivier
Olivier