Dubbeldektreinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Accelerat »

Joris schreef:Hallo,
Is er iemand die eens een fotoshopke wilt maken van zo een IC2000 in NMBS kleuren, laten we toch even dromen nietwaar... :D
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Ik ben daar ook voorstander van! :mrgreen: Wie kan er goed photoshoppen? :oops:
K V B
Berichten: 3384
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door K V B »

sncf-sncb schreef:
Joris schreef:Hallo,
Is er iemand die eens een fotoshopke wilt maken van zo een IC2000 in NMBS kleuren, laten we toch even dromen nietwaar... :D
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Ik ben daar ook voorstander van! :mrgreen: Wie kan er goed photoshoppen? :oops:
Veel hoeft daar overigens niet voor te gebeuren... De kleurstelling komt al aardig in de buurt van de NMBS kleuren. De deuren zijn al rood bijvoorbeeld...
melle

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door melle »

Ik wil wel eens een sprong wagen.

Wie heeft er een mooie foto van de IC2000?
K V B
Berichten: 3384
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door K V B »

melle schreef:Ik wil wel eens een sprong wagen.

Wie heeft er een mooie foto van de IC2000?
Die zijn er zat (oa op railfaneurope).

Dit is een mooie:
Afbeelding
melle

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door melle »

Heb je geen foto van min resolutie 2000/2000 px en een lichter front? :)
Dit is echt te laag :)
melle

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door melle »

Ik heb dan toch maar de nachtversie van wikipedia gebruikt;

Het is nog niet af (voor alle duidelijkheid)
Afbeelding Iemand nog ideeën?
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door ferry »

Hoi

Vraagje:op de lijn Antwerpen - Oostende rijdt of rijden nu ook M6 dubbeldekkers.
Is dit definitief of tijdelijk? Indien tijdelijk waar zijn deze stellen dan weggehaald?

F
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Steven »

Niets is weggehaald. De levering van M6 dubbeldeksrijtuigen loopt nog steeds. Er komen er nog een aantal bij tegen eind dit jaar.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door treinbruno »

dus blijven die rijden op de 59 ? :D :D :D
Afbeelding
Hobbes
Berichten: 759
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Hobbes »

Als ik goed gezien heb naar onze nieuwe diensten rijdt vanaf 07/09 alles naar Gent en Oostende terug met MS96, dus geen M6'en meer.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Joris »

Hallo,
melle schreef:Ik heb dan toch maar de nachtversie van wikipedia gebruikt;

Het is nog niet af (voor alle duidelijkheid)



Iemand nog ideeën?
Boven de stuurpost geel ipv wit misschien?
Zoals bij de I11, en niet zoals bij de Break.
Verder onderaan een blauw lijntje, en dan zal het er al zeer goed op lijken.
Mooi gedaan!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
eagleheart
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door eagleheart »

hoi,

Hebben de ontkoppelingsproblemen met de M6(die overigens elke weekend dag voor minstens 15 minuten vertraging zorgen) ook te maken met de locomotief?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Steven »

Eigenlijk ligt het belangrijkste probleem bij de loc. Doordat de loc een koppeling heeft die wat verder uitsteekt zit deze in een minder natuurlijke houding zoals bij het stuurrijtuig of de breaks en andere motorstellen. Het is dus vooral een kwestie dat de koppeling niet te veel druk mag ervaren bij het ontkoppelen. Ontkoppelen aan een gebogen perron is dus al extra lastig. Als de koppeling te gespannen staat door het kort remmen van de bestuurder in de laatste meters kan er ook een extra druk zitten waardoor ze eens lastig wil ontkoppelen.
LHOON
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door LHOON »

Waar is dan nog het voordeel van een automatische koppeling, als het langer duurt dan met het oud systeem?

Overigens vraag ik me af waarom men voor deze stellen een 27 gebruikt: een 21 moet toch sterk genoeg zijn om een zestal rijtuigen te trekken?
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Stef »

treinbruno schreef:dus blijven die rijden op de 59 ? :D :D :D

Dat is reeds enkele zomers dat er tijdens het toeristenseizoen M6 op lijn 59 rijdt. Spijtig genoeg enkel de zomermaanden, sommige treinen in de spits zouden M6'en vanuit A'pen wel kunnen gebruiken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie