NMBS logica en klantvriendelijkheid

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
ferry

NMBS logica en klantvriendelijkheid

Bericht door ferry »

Hoi

Plaats van het gebeuren Antwerpen Centraal
De IC naar ESSEN van 16:17 wordt aangekondigd met 30 minuten vertraging.
Rond 16:45 wordt het + 32 min, doch dan verschijnt de trein weliswaar op spoor 21.
Na het uit -en instappen van de reizigers wordt het vertreksignaal gegeven, de deuren gaan toe en... er gebeurt niets.
Na volle 10 minuten, het is dan 16:58 wordt er via de boordomroep doodleuk gemeld dat de trein wordt afgeschaft wegens te grote vertraging....!
Iedereen dan maar in spurt naar perron 6(niveau +2) om de P trein van 17:05 te halen.
De TBG is zo vriendelijk om spontaan het vertrek even te verlaten tot dat alle reizigers zijn opgestapt.
Mijn kritiek: ik kan begrijpen dat om een of andere technische of exploitatietechnische reden een trein wordt afgeschaft, MAAR DAN MOET MEN EERST NIET IEDEREEN LATEN OPSTAPPEN EN VERTREKKENSKLAAR STAAN.
Daarnaast had de trein gerust een verkorte rit kunnenj rijden tot Kapellen om vanaf daar de
trein in tegenstelde richting opnieuw aan te vatten!

F.
KB

Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid

Bericht door KB »

Misschien is de beslissing tot het afschaffen van de trein pas genomen nadat iedereen ingestapt was.
L'union fait la force.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

ik was toevallig nog eens een wandeling aan het maken op N-2 toen die trein aankwam

de trein met bestemming Brussel / Charleroi op spoor 22 heeft ook meer dan 10 minuten blijven staan met open deuren zonder enige reden

de oproep van de afschaffing van de trein naar Essen in het station was om 17u03, met de vraag de trein te nemen op een spoor op N+1 om 17u05 :) lopen dat die mensen gedaan hebben

bovendien stond dan nog eens een IC te wachten voor tien minuten in de tunnel richting Berchem om Centraal te mogen binnenrijden op spoor 24 (wat al lang vrij was, maar omdat spoor 22 al een groen sein had maar nog steeds met deuren op stond, kon deze andere trein blijkbaar niet binnenrijden)

de omroeper voor Centraal had zijn handen vol met vertragingen, afschaffingen en doorverwijzingen, dan kwamen er ook nog een paar dienstmededelingen door heel centraal station ivm een bestuurder die dringend naar Berchem moest omdat zijn trein niet tot in Centraal zou rijden

bovendien was de omroeper niet goed te horen, vergiste deze zich vaak van uur, brak zijn boodschap midden in een zin af, en zat meer naast de micro te spreken dan er in

kortom, het was een leuke wandeling door Centraal :)
dentheo

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:ik was toevallig nog eens een wandeling aan het maken op N-2 toen die trein aankwam

SNIP)

de omroeper voor Centraal had zijn handen vol met vertragingen, afschaffingen en doorverwijzingen, dan kwamen er ook nog een paar dienstmededelingen door heel centraal station ivm een bestuurder die dringend naar Berchem moest omdat zijn trein niet tot in Centraal zou rijden

bovendien was de omroeper niet goed te horen, vergiste deze zich vaak van uur, brak zijn boodschap midden in een zin af, en zat meer naast de micro te spreken dan er in

kortom, het was een leuke wandeling door Centraal :)
En dan is de omroep op -2 nog best te horen +1 is een ramp.... al jaren.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

de akoestiek veranderen op +1 lijkt me haast onbegonnen werk, die echo er uit krijgen is niet eenvoudig. De vormgeving van de hall laat niet veel aanpassingen toe (zover ik weet is ze beschermd).
Kristofke

Bericht door Kristofke »

men kan altijd zoals op N-2 speakers toevoegen

er zitten enorm veel kleinere en grotere speakers in de nieuwe niveau's

het installeren van zo'n kleine speakers op de perrons op N+1 zou er voor zorgen dat je altijd wel ergens in de buurt bent van een speaker, zo kan men het volume verlagen in de grote hal, en wordt alles duidelijker

het is alleen waarschijnlijk geen zicht om op het perron om de 1 meter een speaker te installeren
haamu

Bericht door haamu »

Best wel vreemd. De IC naar Essen van 17u32 in Brussel Centraal had gisteren ook al problemen. Hij had al vertraging en heeft dan nog zeker tien minuten spoor 5 geblokkeerd, terwijl de twee treinbegeleiders samen met een onderstationschef (denk ik toch) wild heen en weer aan het lopen waren.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Steven schreef:de akoestiek veranderen op +1 lijkt me haast onbegonnen werk, die echo er uit krijgen is niet eenvoudig. De vormgeving van de hall laat niet veel aanpassingen toe (zover ik weet is ze beschermd).
Die is inderdaad beschermd. Het is bij mijn weten trouwens nog niet voorgekomen dat men een gebouw helemaal aanpast om ocharme de echo die de omroepinstallatie geeft te elimineren.
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 27 aug 2009, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

het probleem is eigenlijk dat er geen speakers zijn op N+1 die zich op oorniveau bevinden

op N0, N-1 en N-2 is daar wél rekening mee gehouden

terwijl men bij de renovatie van N+1 evengoed rekening had kunnen houden met zulke zaken en op de perrons kabels voorzien voor luidsprekers op staanders, of bijvoorbeeld voor op de gele afficheborden

zie bijvoorbeeld in Antwerpen Centraal aan de nieuwe ingang heeft men speakers ingebouwd deze week in de hekken

http://img34.imageshack.us/img34/1782/imagehvl.jpg

het installeren van deze alleenstaande speakers om de twee meter of zo op de perrons had een oplossing geweest
ferry

Bericht door ferry »

Hoi

Wanneer op niveau -2 een type 27 staat "te draaien" verstaat men ook niets meer!

f
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Het zou me totaal niet verbazen dat het genie achter de idiote beslissingen RDV heet!
De trein.
Alleen voor durvers.
dentheo

Bericht door dentheo »

Hogersluys schreef:
Steven schreef:de akoestiek veranderen op +1 lijkt me haast onbegonnen werk, die echo er uit krijgen is niet eenvoudig. De vormgeving van de hall laat niet veel aanpassingen toe (zover ik weet is ze beschermd).
Die is inderdaad beschermd. Het is bij mijn weten trouwens nog niet voorgekomen dat men een gebouw helemaal aanpast om ocharme de echo die de omroepinstallatie geeft te elimineren.
Men had het ineens goed moeten maken, deze hall is de laatste tien jaar al een bouwwerf geweest.
De fout kent men al jaren...
Maar ja omroep, bewegwijzering en schermen zijn lastig en je moet ze nog voeden met juiste info ook, nog lastiger.
Dat men nog durft meedoen aan prijzen voor het mooiste "station".... mooi gebouw ja, maar communicatie triest.
Theo
Groeten vanop de Heide
Nekvin

Bericht door Nekvin »

die prijs heeft niets te zien met omroepkwaliteit he vriend, alleen met uizicht
Plaats reactie