NMBS logica en klantvriendelijkheid
NMBS logica en klantvriendelijkheid
Hoi
Plaats van het gebeuren Antwerpen Centraal
De IC naar ESSEN van 16:17 wordt aangekondigd met 30 minuten vertraging.
Rond 16:45 wordt het + 32 min, doch dan verschijnt de trein weliswaar op spoor 21.
Na het uit -en instappen van de reizigers wordt het vertreksignaal gegeven, de deuren gaan toe en... er gebeurt niets.
Na volle 10 minuten, het is dan 16:58 wordt er via de boordomroep doodleuk gemeld dat de trein wordt afgeschaft wegens te grote vertraging....!
Iedereen dan maar in spurt naar perron 6(niveau +2) om de P trein van 17:05 te halen.
De TBG is zo vriendelijk om spontaan het vertrek even te verlaten tot dat alle reizigers zijn opgestapt.
Mijn kritiek: ik kan begrijpen dat om een of andere technische of exploitatietechnische reden een trein wordt afgeschaft, MAAR DAN MOET MEN EERST NIET IEDEREEN LATEN OPSTAPPEN EN VERTREKKENSKLAAR STAAN.
Daarnaast had de trein gerust een verkorte rit kunnenj rijden tot Kapellen om vanaf daar de
trein in tegenstelde richting opnieuw aan te vatten!
F.
Plaats van het gebeuren Antwerpen Centraal
De IC naar ESSEN van 16:17 wordt aangekondigd met 30 minuten vertraging.
Rond 16:45 wordt het + 32 min, doch dan verschijnt de trein weliswaar op spoor 21.
Na het uit -en instappen van de reizigers wordt het vertreksignaal gegeven, de deuren gaan toe en... er gebeurt niets.
Na volle 10 minuten, het is dan 16:58 wordt er via de boordomroep doodleuk gemeld dat de trein wordt afgeschaft wegens te grote vertraging....!
Iedereen dan maar in spurt naar perron 6(niveau +2) om de P trein van 17:05 te halen.
De TBG is zo vriendelijk om spontaan het vertrek even te verlaten tot dat alle reizigers zijn opgestapt.
Mijn kritiek: ik kan begrijpen dat om een of andere technische of exploitatietechnische reden een trein wordt afgeschaft, MAAR DAN MOET MEN EERST NIET IEDEREEN LATEN OPSTAPPEN EN VERTREKKENSKLAAR STAAN.
Daarnaast had de trein gerust een verkorte rit kunnenj rijden tot Kapellen om vanaf daar de
trein in tegenstelde richting opnieuw aan te vatten!
F.
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
Misschien is de beslissing tot het afschaffen van de trein pas genomen nadat iedereen ingestapt was.
L'union fait la force.
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
ik was toevallig nog eens een wandeling aan het maken op N-2 toen die trein aankwam
de trein met bestemming Brussel / Charleroi op spoor 22 heeft ook meer dan 10 minuten blijven staan met open deuren zonder enige reden
de oproep van de afschaffing van de trein naar Essen in het station was om 17u03, met de vraag de trein te nemen op een spoor op N+1 om 17u05
lopen dat die mensen gedaan hebben
bovendien stond dan nog eens een IC te wachten voor tien minuten in de tunnel richting Berchem om Centraal te mogen binnenrijden op spoor 24 (wat al lang vrij was, maar omdat spoor 22 al een groen sein had maar nog steeds met deuren op stond, kon deze andere trein blijkbaar niet binnenrijden)
de omroeper voor Centraal had zijn handen vol met vertragingen, afschaffingen en doorverwijzingen, dan kwamen er ook nog een paar dienstmededelingen door heel centraal station ivm een bestuurder die dringend naar Berchem moest omdat zijn trein niet tot in Centraal zou rijden
bovendien was de omroeper niet goed te horen, vergiste deze zich vaak van uur, brak zijn boodschap midden in een zin af, en zat meer naast de micro te spreken dan er in
kortom, het was een leuke wandeling door Centraal
de trein met bestemming Brussel / Charleroi op spoor 22 heeft ook meer dan 10 minuten blijven staan met open deuren zonder enige reden
de oproep van de afschaffing van de trein naar Essen in het station was om 17u03, met de vraag de trein te nemen op een spoor op N+1 om 17u05

bovendien stond dan nog eens een IC te wachten voor tien minuten in de tunnel richting Berchem om Centraal te mogen binnenrijden op spoor 24 (wat al lang vrij was, maar omdat spoor 22 al een groen sein had maar nog steeds met deuren op stond, kon deze andere trein blijkbaar niet binnenrijden)
de omroeper voor Centraal had zijn handen vol met vertragingen, afschaffingen en doorverwijzingen, dan kwamen er ook nog een paar dienstmededelingen door heel centraal station ivm een bestuurder die dringend naar Berchem moest omdat zijn trein niet tot in Centraal zou rijden
bovendien was de omroeper niet goed te horen, vergiste deze zich vaak van uur, brak zijn boodschap midden in een zin af, en zat meer naast de micro te spreken dan er in
kortom, het was een leuke wandeling door Centraal

Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
En dan is de omroep op -2 nog best te horen +1 is een ramp.... al jaren.Kristofke schreef:ik was toevallig nog eens een wandeling aan het maken op N-2 toen die trein aankwam
SNIP)
de omroeper voor Centraal had zijn handen vol met vertragingen, afschaffingen en doorverwijzingen, dan kwamen er ook nog een paar dienstmededelingen door heel centraal station ivm een bestuurder die dringend naar Berchem moest omdat zijn trein niet tot in Centraal zou rijden
bovendien was de omroeper niet goed te horen, vergiste deze zich vaak van uur, brak zijn boodschap midden in een zin af, en zat meer naast de micro te spreken dan er in
kortom, het was een leuke wandeling door Centraal
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
de akoestiek veranderen op +1 lijkt me haast onbegonnen werk, die echo er uit krijgen is niet eenvoudig. De vormgeving van de hall laat niet veel aanpassingen toe (zover ik weet is ze beschermd).
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
men kan altijd zoals op N-2 speakers toevoegen
er zitten enorm veel kleinere en grotere speakers in de nieuwe niveau's
het installeren van zo'n kleine speakers op de perrons op N+1 zou er voor zorgen dat je altijd wel ergens in de buurt bent van een speaker, zo kan men het volume verlagen in de grote hal, en wordt alles duidelijker
het is alleen waarschijnlijk geen zicht om op het perron om de 1 meter een speaker te installeren
er zitten enorm veel kleinere en grotere speakers in de nieuwe niveau's
het installeren van zo'n kleine speakers op de perrons op N+1 zou er voor zorgen dat je altijd wel ergens in de buurt bent van een speaker, zo kan men het volume verlagen in de grote hal, en wordt alles duidelijker
het is alleen waarschijnlijk geen zicht om op het perron om de 1 meter een speaker te installeren
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
Best wel vreemd. De IC naar Essen van 17u32 in Brussel Centraal had gisteren ook al problemen. Hij had al vertraging en heeft dan nog zeker tien minuten spoor 5 geblokkeerd, terwijl de twee treinbegeleiders samen met een onderstationschef (denk ik toch) wild heen en weer aan het lopen waren.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
Die is inderdaad beschermd. Het is bij mijn weten trouwens nog niet voorgekomen dat men een gebouw helemaal aanpast om ocharme de echo die de omroepinstallatie geeft te elimineren.Steven schreef:de akoestiek veranderen op +1 lijkt me haast onbegonnen werk, die echo er uit krijgen is niet eenvoudig. De vormgeving van de hall laat niet veel aanpassingen toe (zover ik weet is ze beschermd).
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 27 aug 2009, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
het probleem is eigenlijk dat er geen speakers zijn op N+1 die zich op oorniveau bevinden
op N0, N-1 en N-2 is daar wél rekening mee gehouden
terwijl men bij de renovatie van N+1 evengoed rekening had kunnen houden met zulke zaken en op de perrons kabels voorzien voor luidsprekers op staanders, of bijvoorbeeld voor op de gele afficheborden
zie bijvoorbeeld in Antwerpen Centraal aan de nieuwe ingang heeft men speakers ingebouwd deze week in de hekken
http://img34.imageshack.us/img34/1782/imagehvl.jpg
het installeren van deze alleenstaande speakers om de twee meter of zo op de perrons had een oplossing geweest
op N0, N-1 en N-2 is daar wél rekening mee gehouden
terwijl men bij de renovatie van N+1 evengoed rekening had kunnen houden met zulke zaken en op de perrons kabels voorzien voor luidsprekers op staanders, of bijvoorbeeld voor op de gele afficheborden
zie bijvoorbeeld in Antwerpen Centraal aan de nieuwe ingang heeft men speakers ingebouwd deze week in de hekken
http://img34.imageshack.us/img34/1782/imagehvl.jpg
het installeren van deze alleenstaande speakers om de twee meter of zo op de perrons had een oplossing geweest
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
Hoi
Wanneer op niveau -2 een type 27 staat "te draaien" verstaat men ook niets meer!
f
Wanneer op niveau -2 een type 27 staat "te draaien" verstaat men ook niets meer!
f
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
Het zou me totaal niet verbazen dat het genie achter de idiote beslissingen RDV heet!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
Men had het ineens goed moeten maken, deze hall is de laatste tien jaar al een bouwwerf geweest.Hogersluys schreef:Die is inderdaad beschermd. Het is bij mijn weten trouwens nog niet voorgekomen dat men een gebouw helemaal aanpast om ocharme de echo die de omroepinstallatie geeft te elimineren.Steven schreef:de akoestiek veranderen op +1 lijkt me haast onbegonnen werk, die echo er uit krijgen is niet eenvoudig. De vormgeving van de hall laat niet veel aanpassingen toe (zover ik weet is ze beschermd).
De fout kent men al jaren...
Maar ja omroep, bewegwijzering en schermen zijn lastig en je moet ze nog voeden met juiste info ook, nog lastiger.
Dat men nog durft meedoen aan prijzen voor het mooiste "station".... mooi gebouw ja, maar communicatie triest.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS logica en klantvriendelijkheid
die prijs heeft niets te zien met omroepkwaliteit he vriend, alleen met uizicht