Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
er een stoptreinreeks van maken is een beetje stom aangezien er 305 desiro ML's besteld zijn die specifiek gaan dienen om vooral stoptreinen te verzekeren 

het plan dateert dan ook van voor die bestellingSteven schreef:er een stoptreinreeks van maken is een beetje stom aangezien er 305 desiro ML's besteld zijn die specifiek gaan dienen om vooral stoptreinen te verzekeren

Toch nog even over die airco: dat heeft niets te maken met bedrading of de capaciteit van de huidige omvormers:
- een deel van de bekabeling wordt vervangen en een deel wordt nieuw bijgeplaatst
- de 2 omvormers verdwijnen sowieso en worden vervangen door 1 nieuwe. Die onder de tussenkast verdwijnt.
Denk eerder aan de kostprijs voor het volledig wijzigingen van het ventilatiesysteem.
- een deel van de bekabeling wordt vervangen en een deel wordt nieuw bijgeplaatst
- de 2 omvormers verdwijnen sowieso en worden vervangen door 1 nieuwe. Die onder de tussenkast verdwijnt.
Denk eerder aan de kostprijs voor het volledig wijzigingen van het ventilatiesysteem.
euh bij de bestaande breaks die al airco hebben is er toch nog niets gewijzigd aan de omvormers?
ik wist niet dat er al breaks waren met Airco (voor de reizigers...)Steven schreef:euh bij de bestaande breaks die al airco hebben is er toch nog niets gewijzigd aan de omvormers?
Overigens was ik vorig weekeinde in de werkplaats van de RBS. Daar was men bezig met een treinstel te renoveren, en bij die renovatie wordt daar wel een airco ingebouwd. Is wel een hele klus...
er komt geen airco voor de reizigers hé ... enkel voor de bestuurderK V B schreef:ik wist niet dat er al breaks waren met Airco (voor de reizigers...)Steven schreef:euh bij de bestaande breaks die al airco hebben is er toch nog niets gewijzigd aan de omvormers?
Overigens was ik vorig weekeinde in de werkplaats van de RBS. Daar was men bezig met een treinstel te renoveren, en bij die renovatie wordt daar wel een airco ingebouwd. Is wel een hele klus...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Er zijn al een groot aantal Breaks uitgerust met een airco voor de bestuurder. Het vermogen hiervan is zeer beperkt als je kijkt naar het vermogen nodig voor de airco van de reizigersafdelingen van een M6.
euh ja natuurlijk, de reizigersruimte is dan ook talloze keren groter dan de bestuurdersruimte
De omvang van de airco van een M6bx is ongeveer het zelfde.Dus daar zal het niets mee temaken hebben.
Hoi,
Ik hoop dat men bij de modernisering van de Breaks op de balkons ook grote vuilbakken plaatst zoals men bij de gemoderniseerde M 4 rijtuigen heeft gedaan.Ook extra handgrepen zijn welkom want op de balkons heb je geen handgrepen om je vast te houden wat toch onhandig is.
Lukas
Ik hoop dat men bij de modernisering van de Breaks op de balkons ook grote vuilbakken plaatst zoals men bij de gemoderniseerde M 4 rijtuigen heeft gedaan.Ook extra handgrepen zijn welkom want op de balkons heb je geen handgrepen om je vast te houden wat toch onhandig is.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
midden september komt de grote baas van de Holding zelf eens een kijkje nemen met alle nodige tamtam er rond
, week later de baas van NMBS. Wordt vervolgd 

toch jammer dat er geen airco in de Breaks komt vind ik. Deze doen toch tamelijk wat afstanden? (Brussel-Dinant,St Niklaas-Poperinge, Landen-De Panne om een paar voorbeelden te geven.)
antwerpen - luikOO-MSS schreef:toch jammer dat er geen airco in de Breaks komt vind ik. Deze doen toch tamelijk wat afstanden? (Brussel-Dinant,St Niklaas-Poperinge, Landen-De Panne om een paar voorbeelden te geven.)
kortrijk - mechelen (weekend)
en ga zo maar door

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
het moderniseren van materieel op dit ogenblik zonder het toevoegen van airco is een beetje "onverantwoord"
als je er dan toch zoveel geld aan geeft om je vloot allemaal dezelfde look en comfort te geven, steek er dan ook maar direct airco in
het zal er in dit land niet frisser op worden met de jaren
als je er dan toch zoveel geld aan geeft om je vloot allemaal dezelfde look en comfort te geven, steek er dan ook maar direct airco in
het zal er in dit land niet frisser op worden met de jaren