Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

er een stoptreinreeks van maken is een beetje stom aangezien er 305 desiro ML's besteld zijn die specifiek gaan dienen om vooral stoptreinen te verzekeren ;-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Shrek »

Steven schreef:er een stoptreinreeks van maken is een beetje stom aangezien er 305 desiro ML's besteld zijn die specifiek gaan dienen om vooral stoptreinen te verzekeren ;-)
het plan dateert dan ook van voor die bestelling :wink:
Duikbril AM86

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Duikbril AM86 »

Het blijft zo stil rond die Breaks iemand al foto's?
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

Toch nog even over die airco: dat heeft niets te maken met bedrading of de capaciteit van de huidige omvormers:

- een deel van de bekabeling wordt vervangen en een deel wordt nieuw bijgeplaatst
- de 2 omvormers verdwijnen sowieso en worden vervangen door 1 nieuwe. Die onder de tussenkast verdwijnt.

Denk eerder aan de kostprijs voor het volledig wijzigingen van het ventilatiesysteem.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

euh bij de bestaande breaks die al airco hebben is er toch nog niets gewijzigd aan de omvormers?
K V B
Berichten: 3387
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Modernisering Breaks

Bericht door K V B »

Steven schreef:euh bij de bestaande breaks die al airco hebben is er toch nog niets gewijzigd aan de omvormers?
ik wist niet dat er al breaks waren met Airco (voor de reizigers...)

Overigens was ik vorig weekeinde in de werkplaats van de RBS. Daar was men bezig met een treinstel te renoveren, en bij die renovatie wordt daar wel een airco ingebouwd. Is wel een hele klus...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

K V B schreef:
Steven schreef:euh bij de bestaande breaks die al airco hebben is er toch nog niets gewijzigd aan de omvormers?
ik wist niet dat er al breaks waren met Airco (voor de reizigers...)

Overigens was ik vorig weekeinde in de werkplaats van de RBS. Daar was men bezig met een treinstel te renoveren, en bij die renovatie wordt daar wel een airco ingebouwd. Is wel een hele klus...
er komt geen airco voor de reizigers hé ... enkel voor de bestuurder

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

Er zijn al een groot aantal Breaks uitgerust met een airco voor de bestuurder. Het vermogen hiervan is zeer beperkt als je kijkt naar het vermogen nodig voor de airco van de reizigersafdelingen van een M6.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Kristofke »

euh ja natuurlijk, de reizigersruimte is dan ook talloze keren groter dan de bestuurdersruimte
fhs

Re: Modernisering Breaks

Bericht door fhs »

De omvang van de airco van een M6bx is ongeveer het zelfde.Dus daar zal het niets mee temaken hebben.
Lukas
Berichten: 1689
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik hoop dat men bij de modernisering van de Breaks op de balkons ook grote vuilbakken plaatst zoals men bij de gemoderniseerde M 4 rijtuigen heeft gedaan.Ook extra handgrepen zijn welkom want op de balkons heb je geen handgrepen om je vast te houden wat toch onhandig is.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

midden september komt de grote baas van de Holding zelf eens een kijkje nemen met alle nodige tamtam er rond ;) , week later de baas van NMBS. Wordt vervolgd ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
OO-MSS

Re: Modernisering Breaks

Bericht door OO-MSS »

toch jammer dat er geen airco in de Breaks komt vind ik. Deze doen toch tamelijk wat afstanden? (Brussel-Dinant,St Niklaas-Poperinge, Landen-De Panne om een paar voorbeelden te geven.)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

OO-MSS schreef:toch jammer dat er geen airco in de Breaks komt vind ik. Deze doen toch tamelijk wat afstanden? (Brussel-Dinant,St Niklaas-Poperinge, Landen-De Panne om een paar voorbeelden te geven.)
antwerpen - luik
kortrijk - mechelen (weekend)

en ga zo maar door :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Kristofke »

het moderniseren van materieel op dit ogenblik zonder het toevoegen van airco is een beetje "onverantwoord"

als je er dan toch zoveel geld aan geeft om je vloot allemaal dezelfde look en comfort te geven, steek er dan ook maar direct airco in

het zal er in dit land niet frisser op worden met de jaren ;)
Plaats reactie