En dan nu een reportage van vandaag die iets minder positief is
Vlekken op de -6 (of N-2)

Hier moet dus nog iets rond komen, maar geen idee wat

Nieuwe schijnwerpers die deze week geïnstalleerd werden

nieuwe borden

Er zitten ook luidsprekers in de hoeken van de schuifdeuren

Er zijn deze week rare dingen op de schuifdeuren gezet, geen idee waarvoor ze dienen, maar ze staan op meer schuifdeuren, ook in het oude stationsdeel. Ik heb trouwens de indruk dat die schuifdeuren nog altijd een hoop aankleding nodig hebben, anders zijn het maar rare omhulsels.

Hier komen dus nog glazen ramen in van de grond tot tegen het plafond. Dat verklaart ook meteen waarom de TV schermen maar langs één kant hangen van de roltrap en er naast ipv voor de roltrap.

Een van de schuifdeuren bij de gewone trappen. Ook deze worden nog verder dichtgemaakt tot aan het plafond.

Zelfs een stationsontwerper is hier vergeten dat er altijd wel duiven binnenkruipen, buiten op het gebouw staan overal piekjes, maar binnen dus niet. De grond wordt gelukkig genoeg elke dag gekuist, maar dit ziet er natuurlijk ook niet uit, en veel plezier voor de technieker die hier in de toekomst een lamp of kabel moet vervangen!

Ja idd ja! Jullie fout!

Nieuw bord.

Hier kan je zien dat in de zijkant van de roltrap een gleuf zit voor glas of ander afschermingsmateriaal. Integenstelling tot wat ik dacht zal het beton dus niet zichtbaar blijven. Ik verwacht melkglas.

De rechtse sporen richting Centraal hebben een zeer vuile overkapping. De linkse sporen iets minder, er staan daar ook hoogtewerkers op het perron, heel misschien is men bezig met een opkuis, ik ben benieuwd.

Deze roestkleur is dus absoluut niet de originele kleur, dit moet in principe glashelder glas zijn met grijs metaal.

Weer een grote fout in de materiaalkeuze. Veel wit kan je niet meer zien, en betwijfel of het eigenlijk nog proper te krijgen is.

De voorkant is opnieuw geschilderd van de overkapping en straalt als nooit te voren.

Deze glazen hoek bevind zich boven de goud en diamandwinkels in de gang tussen Centraal en Kievit. De bovenkant van dit glas is intussen ook al een mooie roestkleur aan het krijgen....

Die klote duiven ook hé. En die NMBS die dat dus niet opkuist!

Mensen die het verschil niet kennen tussen de vuilbak en de spoorbedding.

Er is iets serieus mis met de kabels voor de onderhoudsbakken van de koepel.

Op de N0, de winkelgalerij is de rode baksteen nog maar amper zichtbaar onder de dikke laag stof.

Hier moet dus nog iets komen... iemand een idee?

Dit is de balustrade van de roltrappen naar het metro station Diamand. Is het nu echt teveel gevraagd dat er iemand met een borstel eens af en toe hier over gaat? Ik heb het kuisers dit al zien doen op andere plaatsen, echter hier nog nooit gebeurd.

Ook de roltrappen zien er niet meer uit van de kauwgommen.

Op het tussenplateau van de roltrappen naar N-2 zie je hetzelfde als op N0, alleen NOG méér stof dan op N0.

En buiten ziet het er natuurlijk allemaal weer iets beter uit, waar weliswaar in de boog in het midden nog enkele ramen ontbreken.

De sporen op N-2 hebben al lang geen poetsbeurt meer gekregen, dit glas ligt er al makkelijk een half jaar!

Voor de zijmuren had men misschien best toch gekozen voor een propere afwerking waar niet zoveel grondwater door komt sijpelen, want dit begint wel geen zicht meer te worden. (donkere plek onderaan foto komt door flits-> lenskap)
