Antwerpen-Centraal + Kievit

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Kristofke

Antwerpen-Centraal + Kievit

Bericht door Kristofke »

Hierbij enkele foto's die ik enkele maanden geleden getrokken heb.

ze zijn wat zwaar en groot, dus even laten laden ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Het begin van de spoorwegtunnels richting Antwerpen Noord, normaalgezien zijn die veel donkerder maar met een lange sluitertijd zijn er wat meer details zichtbaar (niet dat het mooi is :p ) Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Kristofke

Re: Antwerpen-Centraal + Kievit

Bericht door Kristofke »

En dan nu een reportage van vandaag die iets minder positief is ;)

Vlekken op de -6 (of N-2) Afbeelding Afbeelding Hier moet dus nog iets rond komen, maar geen idee wat Afbeelding Nieuwe schijnwerpers die deze week geïnstalleerd werden Afbeelding nieuwe borden Afbeelding Er zitten ook luidsprekers in de hoeken van de schuifdeuren Afbeelding Er zijn deze week rare dingen op de schuifdeuren gezet, geen idee waarvoor ze dienen, maar ze staan op meer schuifdeuren, ook in het oude stationsdeel. Ik heb trouwens de indruk dat die schuifdeuren nog altijd een hoop aankleding nodig hebben, anders zijn het maar rare omhulsels. Afbeelding Hier komen dus nog glazen ramen in van de grond tot tegen het plafond. Dat verklaart ook meteen waarom de TV schermen maar langs één kant hangen van de roltrap en er naast ipv voor de roltrap. Afbeelding Afbeelding Een van de schuifdeuren bij de gewone trappen. Ook deze worden nog verder dichtgemaakt tot aan het plafond. Afbeelding Zelfs een stationsontwerper is hier vergeten dat er altijd wel duiven binnenkruipen, buiten op het gebouw staan overal piekjes, maar binnen dus niet. De grond wordt gelukkig genoeg elke dag gekuist, maar dit ziet er natuurlijk ook niet uit, en veel plezier voor de technieker die hier in de toekomst een lamp of kabel moet vervangen! Afbeelding Ja idd ja! Jullie fout! Afbeelding Nieuw bord. Afbeelding Hier kan je zien dat in de zijkant van de roltrap een gleuf zit voor glas of ander afschermingsmateriaal. Integenstelling tot wat ik dacht zal het beton dus niet zichtbaar blijven. Ik verwacht melkglas. Afbeelding De rechtse sporen richting Centraal hebben een zeer vuile overkapping. De linkse sporen iets minder, er staan daar ook hoogtewerkers op het perron, heel misschien is men bezig met een opkuis, ik ben benieuwd. Afbeelding Deze roestkleur is dus absoluut niet de originele kleur, dit moet in principe glashelder glas zijn met grijs metaal. Afbeelding Weer een grote fout in de materiaalkeuze. Veel wit kan je niet meer zien, en betwijfel of het eigenlijk nog proper te krijgen is. Afbeelding De voorkant is opnieuw geschilderd van de overkapping en straalt als nooit te voren. Afbeelding Deze glazen hoek bevind zich boven de goud en diamandwinkels in de gang tussen Centraal en Kievit. De bovenkant van dit glas is intussen ook al een mooie roestkleur aan het krijgen.... Afbeelding Afbeelding Die klote duiven ook hé. En die NMBS die dat dus niet opkuist! Afbeelding Mensen die het verschil niet kennen tussen de vuilbak en de spoorbedding. Afbeelding Afbeelding Er is iets serieus mis met de kabels voor de onderhoudsbakken van de koepel. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Op de N0, de winkelgalerij is de rode baksteen nog maar amper zichtbaar onder de dikke laag stof. Afbeelding Afbeelding Hier moet dus nog iets komen... iemand een idee? Afbeelding Dit is de balustrade van de roltrappen naar het metro station Diamand. Is het nu echt teveel gevraagd dat er iemand met een borstel eens af en toe hier over gaat? Ik heb het kuisers dit al zien doen op andere plaatsen, echter hier nog nooit gebeurd. Afbeelding Ook de roltrappen zien er niet meer uit van de kauwgommen. Afbeelding Op het tussenplateau van de roltrappen naar N-2 zie je hetzelfde als op N0, alleen NOG méér stof dan op N0. Afbeelding Afbeelding En buiten ziet het er natuurlijk allemaal weer iets beter uit, waar weliswaar in de boog in het midden nog enkele ramen ontbreken. Afbeelding Afbeelding De sporen op N-2 hebben al lang geen poetsbeurt meer gekregen, dit glas ligt er al makkelijk een half jaar! Afbeelding Voor de zijmuren had men misschien best toch gekozen voor een propere afwerking waar niet zoveel grondwater door komt sijpelen, want dit begint wel geen zicht meer te worden. (donkere plek onderaan foto komt door flits-> lenskap) Afbeelding
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Toffe reportage!

Ik neem aan dat er voor het openingsfeest op 25/9 nog wel e.e.a. gekuist zal worden.

Is er al een uitbater gevonden voor de taverne in de rode doos?
melle

Bericht door melle »

Dit zijn veruit een van de beste foto's op dit forum!
stefke

Bericht door stefke »

coole foto's jammer dat ze de moeite niet doen om het station proper te houden
Kristofke

Bericht door Kristofke »

vanwege opening is het meeste allemaal gekuisd ;)
Robin

Bericht door Robin »

kleine aanvulling op deze foto; Afbeelding de bovenkant hebben ze vorige week zeker met 10 man aan het opschuren geweest rond 17hr dus het zou nu moeten blinken ;)

verder mooie fotos :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

FLV-FGSP schreef:Toffe reportage!

Ik neem aan dat er voor het openingsfeest op 25/9 nog wel e.e.a. gekuist zal worden.

Is er al een uitbater gevonden voor de taverne in de rode doos?
Reuze reinigingsproblemen blijven op die plaatsen waar men de machines niet met een lift naartoe kan brengen...
Hoe gaan ze dat oplossen voor het bezoek van Flipke..

Op het vliegende rode blok hangt een aankondiging van de opening door een pizza boer.
Als die moet leven van de drie man die aan die kant rondliepen deze middag ...
Theo
Groeten vanop de Heide
Wilson
Contacteer:

Bericht door Wilson »

Het blijft een prachtig station !!
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Kristofke, doe je mee aan de wedstrijd van de Gazet van Antwerpen? http://www.gva.be/antwerpencentraal
Kristofke

Bericht door Kristofke »

jep :) afwachten :) want zogezegd staan de winnaars dagelijks op de site, maar ik krijg ze niet gevonden
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Yes! Ik heb gewonnen! :)
Robin

Bericht door Robin »

proficiat, het zijn wel mooie foto's die daar gemaakt zijn allemaal.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef:Yes! Ik heb gewonnen! :)
En verdient ook !!!
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno

Bericht door treinbruno »

veel plezier in londen!
tommy had deze foto moeten inzenden (de 2e dan) :D http://www.l2527.be/7SPECIAAL/FN/Koepel/ant1.html dan was hij ook 99% zeker gewonnen :)
Afbeelding
Plaats reactie