Welk materieel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Welk materieel

Bericht door Kristofke »

Met welk materieel rijdt de L trein 3126 Antwerpen-Centraal / Brussel / Doornik 's morgens om 4u18?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Welk materieel

Bericht door Steven »

dat zouden breaks moeten zijn, dat is wat er meestal op die verbinding te vinden is.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Welk materieel

Bericht door Kristofke »

ugh nee, die dingen hebben geen verwarming en zitten niet goed

dat wordt mijn trein voor mijn vroege shifts in Brussel Zuid

ach ja, we moeten het er mee doen :)
am62
Berichten: 841
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Welk materieel

Bericht door am62 »

Ik denk dat er geen ander materieel te vinden is dan Breaks op de IR Antwerpen C - Brussel - Ath/Tournai-Geraardsbergen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Welk materieel

Bericht door Steven »

Een break geen verwarming?? Dan geef ik het advies breaks te vermijden in de toekomst, die kunnen geregeld heel warm worden. Heb er zelfs is eentje gehad die in 1 afdeling in de lente nog volle warmte gaf, om te koken was het in die afdeling.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Welk materieel

Bericht door Kristofke »

mijn meeste ervaring met de breaks is op de lijn Turnhout-Brussel en daar herinner ik mij meestal van dat ze niet altijd even warm waren

zal misschien van stel tot stel afhangen, en misschien ook van treinbegeleider of treinbestuurder

ik zag vroeger in Herentals of in Turnhout altijd zeer graag een klassiekje aankomen als het koud was
Nils
Berichten: 299
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Welk materieel

Bericht door Nils »

am62 schreef:Ik denk dat er geen ander materieel te vinden is dan Breaks op de IR Antwerpen C - Brussel - Ath/Tournai-Geraardsbergen.
De laatste die vertrekt uit Geraardsbergen zijn twee sprinters. En bijgevolg dus ook de heenrit uit Antwerpen.
Deze en de trein er voor worden niet ontkoppeld in ATh.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Welk materieel

Bericht door Steven »

De regeling van de temperatuur verloopt automatisch op een break en is dus niet echt aan te passen, doch op een bepaald punt heb je wel gelijk. Rijtuigen of afdelingen waarvan de luchtroosters vrij vuil zijn of waar mensen het leuk vinden kleine vuiligheid in de roosters te proppen zorgen niet echt voor een goede luchtcirculatie waardoor de verwarming niet goed werkt. Ook kan het al is zijn dat een verwarmingselement zijn einde heeft gezien en dus geen warmte meer geeft. zodoende komt er onvoldoende warme lucht uit de roosters en is die afdeling fris tot koud te noemen. In dergelijke gevallen informeer je best de tbg hierover, kan hij het vermelden in het boordboek en kan er naar gezien worden. Als een TBG een trein klaar maakt is die verwarming bijna nergens optimaal en stelt hij niet noodzakelijk de gebrekkige verwarming vast.
am62
Berichten: 841
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Welk materieel

Bericht door am62 »

Nils schreef:De laatste die vertrekt uit Geraardsbergen zijn twee sprinters. En bijgevolg dus ook de heenrit uit Antwerpen.Deze en de trein er voor worden niet ontkoppeld in ATh.
Bedankt Nils, dat wist ik niet !
Groeten uit FGRA
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Welk materieel

Bericht door Kristofke »

Dan worden het dus sprinters, weinig reiservaring mee :)
Plaats reactie