Welk materieel
Welk materieel
Met welk materieel rijdt de L trein 3126 Antwerpen-Centraal / Brussel / Doornik 's morgens om 4u18?
Re: Welk materieel
dat zouden breaks moeten zijn, dat is wat er meestal op die verbinding te vinden is.
ugh nee, die dingen hebben geen verwarming en zitten niet goed
dat wordt mijn trein voor mijn vroege shifts in Brussel Zuid
ach ja, we moeten het er mee doen
dat wordt mijn trein voor mijn vroege shifts in Brussel Zuid
ach ja, we moeten het er mee doen

Ik denk dat er geen ander materieel te vinden is dan Breaks op de IR Antwerpen C - Brussel - Ath/Tournai-Geraardsbergen.
Een break geen verwarming?? Dan geef ik het advies breaks te vermijden in de toekomst, die kunnen geregeld heel warm worden. Heb er zelfs is eentje gehad die in 1 afdeling in de lente nog volle warmte gaf, om te koken was het in die afdeling.
mijn meeste ervaring met de breaks is op de lijn Turnhout-Brussel en daar herinner ik mij meestal van dat ze niet altijd even warm waren
zal misschien van stel tot stel afhangen, en misschien ook van treinbegeleider of treinbestuurder
ik zag vroeger in Herentals of in Turnhout altijd zeer graag een klassiekje aankomen als het koud was
zal misschien van stel tot stel afhangen, en misschien ook van treinbegeleider of treinbestuurder
ik zag vroeger in Herentals of in Turnhout altijd zeer graag een klassiekje aankomen als het koud was
De laatste die vertrekt uit Geraardsbergen zijn twee sprinters. En bijgevolg dus ook de heenrit uit Antwerpen.am62 schreef:Ik denk dat er geen ander materieel te vinden is dan Breaks op de IR Antwerpen C - Brussel - Ath/Tournai-Geraardsbergen.
Deze en de trein er voor worden niet ontkoppeld in ATh.
De regeling van de temperatuur verloopt automatisch op een break en is dus niet echt aan te passen, doch op een bepaald punt heb je wel gelijk. Rijtuigen of afdelingen waarvan de luchtroosters vrij vuil zijn of waar mensen het leuk vinden kleine vuiligheid in de roosters te proppen zorgen niet echt voor een goede luchtcirculatie waardoor de verwarming niet goed werkt. Ook kan het al is zijn dat een verwarmingselement zijn einde heeft gezien en dus geen warmte meer geeft. zodoende komt er onvoldoende warme lucht uit de roosters en is die afdeling fris tot koud te noemen. In dergelijke gevallen informeer je best de tbg hierover, kan hij het vermelden in het boordboek en kan er naar gezien worden. Als een TBG een trein klaar maakt is die verwarming bijna nergens optimaal en stelt hij niet noodzakelijk de gebrekkige verwarming vast.
Bedankt Nils, dat wist ik niet !Nils schreef:De laatste die vertrekt uit Geraardsbergen zijn twee sprinters. En bijgevolg dus ook de heenrit uit Antwerpen.Deze en de trein er voor worden niet ontkoppeld in ATh.
Groeten uit FGRA