MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
melle

MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door melle »

Hallo,

Waarom rijden ze met de MW41's niet tot op niveau -1?
Is het omdat er dan diesellucht rondhangt?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:Hallo,

Waarom rijden ze met de MW41's niet tot op niveau -1?
Is het omdat er dan diesellucht rondhangt?
en lawaaihinder natuurlijk ... als dat op +1 al zo is, wat moet dat dan niet zijn in de diepte :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Kristofke »

waarom moeten die dingen trouwens blijven draaien ook al staan ze soms lang stil?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Shrek »

Kristofke schreef:waarom moeten die dingen trouwens blijven draaien ook al staan ze soms lang stil?
Om de deuren,verlichting,computers,... draaiende te houden :wink:
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Kristofke »

toen was men waarschijnlijk nog niet zo milieubewust (en de gevolgen van stationair draaien op bv. de stationshal van Antwerpen Centraal zal wel helemaal geen punt zijn)

men had dan toch beter batterijen geïnstalleerd die opladen tijdens het rijden en gebruikt worden wanneer de trein stil staat te wachten voor langere tijd

(batterijen zijn ook niet altijd even milieuvriendelijk, maar kunnen wel verwerkt worden, opgestookte diesel is weg en vervuilt)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Steven »

batterijen zijn aanwezig maar hebben altijd een beperkte capaciteit. Je put ze gewoon uit als je dan verlichting in dienst heb en deuren die nog werken ..... Kortweg niet gunstig om dit zuiver op batterijen te laten werken.

Hoe denk je dat de motor zou gestart worden indien er geen batterijen aanwezig zijn?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Kristofke »

met ne slinger? ;)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door HLE 2302 »

Kristofke schreef:met ne slinger? ;)
laten we het toch een beetje redelijk houden ... dit is humor die totaal niet grappig is :wink:
mw 41 draaid altijd stationair en dat zal altijd zo blijven ... dat is bij alle diesels zo
punt uit !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Dietrich »

In ons buurland Duitsland heb ik nochtans meerdere keren gezien dat de motor van een motorwagen uit ligt en pas wordt gestart een tiental seconden voor vertrek.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Steven »

Dietrich schreef:In ons buurland Duitsland heb ik nochtans meerdere keren gezien dat de motor van een motorwagen uit ligt en pas wordt gestart een tiental seconden voor vertrek.
kan best hoor, maar je moet er de nadelen bijpakken, tenzij je twee afzonderlijk batterijpakken steekt (eentje enkel om te starten en een ander pak voor de rest).
Knipex
Berichten: 369
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Knipex »

ik vind die humor wel goed. Kristofke

Het stationair draaien van diesels is een oud zeer bij de NMBS.

Die 41, als de boordcomputers zoveel energie zuigen, waarom geen common-bus? Kan 1 diesel blijven draaien en de andere motoren uitgeschakeld worden. Alle stellen blijven via common-bus gevoed.
Die motor is zeker +100kW. Laten we zeggen dat de eigen stroomconsumptie 10kW is, reken dan maar zelf uit.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Steven »

de boordcomputer vraagt niet zoveel, maar als je in die stellen licht wil blijven hebben is dat wel nodig, want om de batterijen te beschermen valt het licht na een tijd uit op een motorstel en motorwagen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Kristofke »

kan men in deze treinen de verlichting niet laten branden op halve kracht? Of is het alles op of alles af
rail s

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door rail s »

Knipex schreef:ik vind die humor wel goed. Kristofke

Het stationair draaien van diesels is een oud zeer bij de NMBS.

Die 41, als de boordcomputers zoveel energie zuigen, waarom geen common-bus? Kan 1 diesel blijven draaien en de andere motoren uitgeschakeld worden. Alle stellen blijven via common-bus gevoed.
Die motor is zeker +100kW. Laten we zeggen dat de eigen stroomconsumptie 10kW is, reken dan maar zelf uit.
en wat dacht je van een vliegwiel
Trammist

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door Trammist »

Men kan ook van die kastjes op de perrons plaatsen waar je zo'n dikke elektriciteitskabel in kunt stoppen, een "olifantslurf" genoemd in het elektriciensjargon. Dat zie je ook op marktpleinen, of in de supermarkt bij die machines om kiekens mee te braden. Ook mobilhomes en caravans hebben ingangen voor zo'n kabels, op de meeste campings vind je zulke "power supply points".
Plaats reactie