MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo

Re: MW41 op niveau -1 in Anwerpen-centraal

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
Dietrich schreef:In ons buurland Duitsland heb ik nochtans meerdere keren gezien dat de motor van een motorwagen uit ligt en pas wordt gestart een tiental seconden voor vertrek.
kan best hoor, maar je moet er de nadelen bijpakken, tenzij je twee afzonderlijk batterijpakken steekt (eentje enkel om te starten en een ander pak voor de rest).
Zoals in ne mobielhome dus, zeker geen high tech.
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Trammist schreef:Men kan ook van die kastjes op de perrons plaatsen waar je zo'n dikke elektriciteitskabel in kunt stoppen, een "olifantslurf" genoemd in het elektriciensjargon. Dat zie je ook op marktpleinen, of in de supermarkt bij die machines om kiekens mee te braden. Ook mobilhomes en caravans hebben ingangen voor zo'n kabels, op de meeste campings vind je zulke "power supply points".
Ik had daar ook al aan gedacht om in eindstations een aansluiting te voorzien op het elektriciteitsnet.
Trammist

Bericht door Trammist »

Zelfs voor het scheepvaartverkeer is dit mogelijk, onlangs heeft men in de haven van Antwerpen nog "walstroom" geïnstalleerd op een aantal kaaien.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Geen idee of dit makkelijk aan te sluiten is op de huidige treinen.

Bovendien zit je in de stations met een beperking, op welke sporen ga je deze installeren? In Antwerpen komt de diesel vanuit Mol/Neerpelt meestal op hetzelfde spoor aan, maar is dat in de toekomst nog zo.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

zouden de lichten en de deuren werken op 220V?
Afbeelding
Kristofke

Bericht door Kristofke »

een beeldbuis TV werkt toch ook op duizende volt met gewoon een 220 volt aansluiting?
dentheo

Bericht door dentheo »

treinbruno schreef:zouden de lichten en de deuren werken op 220V?
Denk jij dat de deuren werken op 3KV ?
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Nee :shock: maar kvroeg me gewoon af of alles dat nodig is bij stilstand op 220 kan werken, dus als dat gaat hebbe ze zelfs niet eens speciale stopcontacten nodig
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

maar waarom zou men stopcontacten voorzien en niet gewoon de motor laten draaien? de elektriciteit uit een stopcontact wordt net hetzelfde gemaakt als die in de MW41 zelf hoor :roll: goedkoper of milieuvriendelijker is het niet, alleen kan je de uitstoot verplaatsen van de stationshal naar elders. Maar weegt dat op tegen de extra slijtage door het regelmatig herstarten en de moeite om het elektrisch systeem aan te passen?
dentheo

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:maar waarom zou men stopcontacten voorzien en niet gewoon de motor laten draaien? de elektriciteit uit een stopcontact wordt net hetzelfde gemaakt als die in de MW41 zelf hoor :roll: goedkoper of milieuvriendelijker is het niet, alleen kan je de uitstoot verplaatsen van de stationshal naar elders. Maar weegt dat op tegen de extra slijtage door het regelmatig herstarten en de moeite om het elektrisch systeem aan te passen?
Het hangt natuurlijk af van de tijd dat hij stilstaat...

Ik meen dat de 77ers een stopkontakt hebben, dan blijven hun batterijen geladen en de olie op temperatuur...
Theo
Groeten vanop de Heide
Kevin1144

Bericht door Kevin1144 »

Net zoals de 77'ers heeft de mw 41 een aansluiting om een buitenbron van 400V aan te sluiten. Deze wordt idd gebruikt in de winter om alles op temperatuur te houden en de mw die 's nachts in Antwerpen blijven, worden normaal gezien elke avond aan de bron gehangen. Hoe het bij de 77'ers zit weet ik niet juist.
K V B

Bericht door K V B »

melle schreef:Hallo,

Waarom rijden ze met de MW41's niet tot op niveau -1?
Is het omdat er dan diesellucht rondhangt?
Belangrijkere vraag: Waarom staat die trein 26 minuten stil in Antwerpen Centraal...
Trammist

Bericht door Trammist »

26 minuten lijkt mij genoeg om de installatie van 400V-stopcontacten te rechtvaardigen.
groentje

Bericht door groentje »

Mij ook. En Schrek, de productie van elektriciteit in een moderne centrale is een stuk efficiënter dan een dieselmotor. Je zal dus minder brandstof verspillen voor dezelfde hoeveelheid (elektrische) energie te produceren. Bovendien is de rook makkelijker te zuiveren.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Kevin1144 schreef:Net zoals de 77'ers heeft de mw 41 een aansluiting om een buitenbron van 400V aan te sluiten. Deze wordt idd gebruikt in de winter om alles op temperatuur te houden en de mw die 's nachts in Antwerpen blijven, worden normaal gezien elke avond aan de bron gehangen. Hoe het bij de 77'ers zit weet ik niet juist.
Inderdaad en dit vind je in verschillende stelplaatsen waar MW41 staat, de eerste waar ik aan denk en ze gezien heb is in Geraardsbergen. Maar niet op de perrons.
Plaats reactie