opleiding onderstationschef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Kristofke

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Kristofke »

is er een adres wat ik kan intypen in google maps om te zien waar de bestuurder meestal zijn trein moet gaan halen?

maar goed, je standplaats kies je niet zelf hé, ik lees wel vaak dat iedereen bijna in Antwerpen moet beginnen
Steven

Bericht door Steven »

waar je uw trein moet halen is nogal eens verschillend. Soms staat die gewoon in het station, dan staat hij in de bundel en tja de keer daarop moet je iemand anders aflossen in uw station of ergens anders. Hangt allemaal beetje af welke dienst je aan het doen bent.
Asterix

Bericht door Asterix »

Steven schreef:
Kristofke schreef:als ge uwen laatste trein mist (afgeschaft, te laat en verbinding missen met andere laatste trein) krijg je idd vervoer via Taxi naar huis

maar als je natuurlijk de bestuurder van die laatste trein bent :p
Dat zijn de uitzonderingen he. Het ging hem om de gewone dagelijkse verplaatsingen. De persoon in kwestie had geen auto en wilde weten hoe hij op het werk moest geraken als het beginuur 4u is.
Zo een domme vraag vind ik dat anders niet, hoor. Eerst eens de wereld rondom verkennen vooraleer anderen uit te lachen. Er zijn OV-diensten waarbij de werknemers inderdaad beroep kunnen doen op een taxi indien ze niet op het werk geraken met het OV vanwege het vroege uur. Weliswaar van aan een stopplaats van een in principe bediende lijn!
Steven

Bericht door Steven »

Hij wilde thuis opgehaald en afgezet worden, zover ik weet doet dat geen enkel bedrijf. De bedrijven die transport verzekeren voor hun werknemers werken met vaste ophaalpunten.
Asterix

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Hij wilde thuis opgehaald en afgezet worden, zover ik weet doet dat geen enkel bedrijf. De bedrijven die transport verzekeren voor hun werknemers werken met vaste ophaalpunten.
Dat is natuurlijk al gedetailleerder uitgelegd. :wink:
Steefielicious

Bericht door Steefielicious »

Mijn opleiding start op 14 september!
Ik kijk er al volop naar uit :D
Nick-

Bericht door Nick- »

Steefielicious schreef:Mijn opleiding start op 14 september!
Nja, wel niet bij de goeie :p Had beter Kevin gevolgd ;)
Steefielicious

Nick- schreef:
Steefielicious schreef:Mijn opleiding start op 14 september!
Nja, wel niet bij de goeie :p Had beter Kevin gevolgd ;)
U komde toch ook overal tegen é :p
Mjah, der waren op de moment dat'k gesolliciteerd heb geen vacatures voor Reizigers dus is't Infrabel geworden :)
Nu wordt het bij ons NMBS Vs Infrabel (en misschien ooit RDV vs TC :p)
Fubar

Bericht door Fubar »

onlangs is mijn brief van CPS in de bus gevallen waarbij ik geschikt verklaard ben voor de job, normaliter de laatste fase van de selectieprocedure. de start van de opleiding was gepland voor 23 november, en tot op vandaag heb ik nog geen bericht van infrabel (of de holding) ontvangen omtrent de start van de opleiding.
weet iemand iets meer? is de opleiding naar een latere datum verschoven? magk mijn brief in de volgende dagen verwachten of bestaat er zelfs een mogelijkheid dat hij slechts enkele dagen voor de start van de opleiding in de bus terecht komt?
ik hoop echt dat na alle fases (en het waren er een aantal, heb gesolliciteerd in maart red.) het nu niet meer fout loopt... ik mag er niet aan denken...
groentje

Bericht door groentje »

Maak je niet ongerust, die brief komt. En ja, die kan vrij laat komen. ter illustratie: ik ben op 28 augustus nog naar een (tweede) medisch onderzoek geweest (de oogarts was afwezig de eerste keer), de 8e september ben ik kunnen begonnen.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Da's gauw klagen.
Wees gerust dat je eens 'binnen' voor vele dingen heel lang moet wachten.
Na een half jaar al aangenomen worden is vrij snel.
Het is en blijft een puzzelwerk voor HR om iedereen te plaatsen, een opleiding te geven in de hoop op veel geslaagden.
De trein.
Alleen voor durvers.
Steefielicious

Fubar schreef:onlangs is mijn brief van CPS in de bus gevallen waarbij ik geschikt verklaard ben voor de job, normaliter de laatste fase van de selectieprocedure. de start van de opleiding was gepland voor 23 november, en tot op vandaag heb ik nog geen bericht van infrabel (of de holding) ontvangen omtrent de start van de opleiding.
weet iemand iets meer? is de opleiding naar een latere datum verschoven? magk mijn brief in de volgende dagen verwachten of bestaat er zelfs een mogelijkheid dat hij slechts enkele dagen voor de start van de opleiding in de bus terecht komt?
ik hoop echt dat na alle fases (en het waren er een aantal, heb gesolliciteerd in maart red.) het nu niet meer fout loopt... ik mag er niet aan denken...
23 november zijn er nieuwe aanwervingen maar er start geen scholing hoor!
Ik ben aangeworven op 14 september en zit zelfs nog niet in de scholing, we waren met teveel en vandaar heb'k een ander (tijdelijk) jobke gekregen. De volgende scholing is pas voorzien in februari, volgens dat ze mij medegedeeld hebben!
Fubar

Bericht door Fubar »

dekooiker schreef:Da's gauw klagen.
Wees gerust dat je eens 'binnen' voor vele dingen heel lang moet wachten.
Na een half jaar al aangenomen worden is vrij snel.
Het is en blijft een puzzelwerk voor HR om iedereen te plaatsen, een opleiding te geven in de hoop op veel geslaagden.
het was zeker niet mijn bedoeling een klaagzang te doen, maar als de datum die ze ons voorop stellen verlengd wordt, vind ik dat ik wel het recht heb mijn ongenoegen even te uiten. mochten ze onmiddelijk als voorop gestelde datum een later tijdstip hebben opgegeven had ik me daar bij neergelegd. maar wanneer een ''afgesproken'' tijdstip niet gerespecteerd wordt, kan ik mijn frustratie toch moeilijk bedwingen.
ook mijn hele planning valt hierdoor in het water...
Fubar

Bericht door Fubar »

Steefielicious schreef:23 november zijn er nieuwe aanwervingen maar er start geen scholing hoor!
Ik ben aangeworven op 14 september en zit zelfs nog niet in de scholing, we waren met teveel en vandaar heb'k een ander (tijdelijk) jobke gekregen. De volgende scholing is pas voorzien in februari, volgens dat ze mij medegedeeld hebben!
februari? dat is meteen wel een hele poos later. magk vragen uit welke bron je deze informatie hebt?
Steefielicious

Fubar schreef:
Steefielicious schreef:23 november zijn er nieuwe aanwervingen maar er start geen scholing hoor!
februari? dat is meteen wel een hele poos later. magk vragen uit welke bron je deze informatie hebt?
Das gewoon algemeen geweten binnen Infrabel dat de volgende scholing begint in februari, de coach van Kortrijk heeft mij dit onder andere verteld. Ik mag ondertussen speaken en 'k heb eigenlijk al veel gehoord en gezien van de onderstationscheffen en seingevers, tis wel leerzaam!
Plaats reactie