Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: Modernisering Breaks

Bericht door vasonline »

overweg13 schreef:
Kristofke schreef:ontploffen niet nee, maar ik heb al van die zeer hete treinritten van een uur gehad
Nog even relativeren: toen de breaks pas reden, reden er ook nog M1, M2, M3, L en K-rijtuigen. Daar was het zo mogelijk nog vele keren warmer op dan in de breaks die tenminste al speciale beglazing en een vrij performante luchtverversing hadden.
Dag overweg13,

Ik vind dat er wat teveel 'comfortbeestjes' zijn tegenwoordig :D
Op den duur gaat iedereen nog onder een glazen stolp buitenkomen op een warme dag :lol:

Nu heb ik zelf nooit op M1, K en L rijtuigen gezeten, maar ik vond die M2 rijtuigen echt wel heel goed rijden.
In 2004 heb ik daar de laatste keer een P trein mee genomen. Kwa rijgedrag was dat
beter dan een klassiekske, en verder hadden ze een "zinnige" indeling, die me nog een meest aan een niet-gemoderniseerd klassiekske deed denken.

Ontopic: ik vind de breaks van al het nieuwere materieel misschien wel de fijnste. Ze rijden goed & hebben een goede indeling! Bij de huidige rijtuigen: M4

Greetz
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AM'er

Re: Modernisering Breaks

Bericht door AM'er »

Breaks zijn in het algemeen nog plezant om in te reizen.

Ik ben eigenlijk wel tevreden dat ze geen airco voorzien.
Airco is nefast voor de gezondheid, het milieu,...
Als de airco tijdens gloeiend hete dagen defect is, wordt de trein zelfs afgeschaft. Er kan immers geen enkel raam meer open :?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

AM'er schreef:Breaks zijn in het algemeen nog plezant om in te reizen.

Ik ben eigenlijk wel tevreden dat ze geen airco voorzien.
Airco is nefast voor de gezondheid, het milieu,...
Als de airco tijdens gloeiend hete dagen defect is, wordt de trein zelfs afgeschaft. Er kan immers geen enkel raam meer open :?
voila, een redenering zoals ze moet zijn :)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

Na enig zoekwerk. Moest er nog iemand twijfelen of er een proefrit geweest is :o . Spijtig van de slechte kwaliteit.
Bijlagen
308.jpg
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treinbruno »

k'vind dat die livrei echt graffiti uitlokt :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

effe wennen om ze zo te zien na 15 jaar de vorige versie te kennen.
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Re: Modernisering Breaks

Bericht door yannickvw »

Best...lelijk.

Precies. :roll: De livrei staat hun niet vind ik.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5458
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

Ik vind het ook nogal... kaal. An sich is deze livrei helemaal niet lelijk (nieuw materieel zoals MS96 maar ook gerenoveerd materieel zoals de M4 staan er beeldig mee), maar deze versie op de Break laat voor mij toch veel ruimte voor verbetering.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

het is een beetje afwachten tot we hem in echt zien, de foto is vrij donker op dat hoekje links boven na. Misschien eens we hem echt zien in het zonlicht we anders denken.
elriverslide

Re: Modernisering Breaks

Bericht door elriverslide »

Als je ze veregelijkt met de reeds bestaande treinen in deze livrei dan is deze de eerste zonder kader rond de ramen.

Vergelijk maar eens met MW41 of AM96 (zwarte randen): AfbeeldingAfbeelding
of M6 (grijze randen): Afbeelding de nieuwe Break heeft dit niet en dat geeft hem meteen een "kaal" uiterlijk mee.

(Foto's komen van wikipedia)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5458
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steve »

Dat is allemaal nieuw materieel. Bij het renoveerde materieel hebben we bijvoorbeeld de M4, die ook z'n originele randen behouden heeft (bijna identiek aan die van de Break, trouwens):
Afbeelding Grootste verschil bij deze M4m is dan weer dat er gekleurde balken zijn onderaan, wat het geheel al een stuk minder kaal maakt.
Laatst gewijzigd door Steve op 13 sep 2009, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

de gemoderniseerde M4 en de klassiekjes hebben die band ook niet dus de breaks zijn niet de eerste op dat vlak.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Hogersluys »

Men had beter de gehele stuurhut geel geverfd. Dat zou al een veel minder kaal beeld opleveren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

beter was geweest dat boven de blauwe streep ook een rode stond net zoals bij een M4 en een new look klassiekje.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Bibke »

Het grote voordeel van deze livrei is dat men gemakkelijk, goedkoop en snel graf...fi...ti kan verwijderen.
Enkel wit en rood zijn nodig en omdat ze op verschillende vlakken aangebracht zijn, kun men ze tegelijkertijd schilderen en kan de break snel terug in dienst.
Plaats reactie