m6

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bibke

Re: m6

Bericht door Bibke »

ostbahnhof schreef:verder kwam ik net op het net dit tegen: heel wat nostalgie ;-)
http://www.aula.com/Peter/default.asp?Q ... 0030&Qo=11
Dat is inderdaad een mooie website enkel spijtig dat ze niet meer up-to-date gehouden wordt.
Steven

Bericht door Steven »

ostbahnhof schreef: vraagje: rijden er in belgie nog klassiekjes rond waar je als reiziger naast de bestuurder kan plaatsnemen (in de gang tussen cockpit en toilet?
dat is geen wc maar een hoogspanningskast, opgepast levensgevaar dus. Ja nog klassiekjes genoeg die zo zicht naar voor geven tussen die kast en de stuurpost. Wat die deur op de M6 betreft kan ik enkel zeggen dat ik die ook liever vrij toegankelijk zou zien.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

in sommige 6XX-7XX klassiekjes zat er in de bx achter de bestuurderscabine nog een deur(niet de hoogspanningskast, maar een deur die in de reizigersruimte uitkomt, er zat daar ook een stoeltje voor de TBG in, in de nieuwe klassiekjes zit dat wel niet meer
Afbeelding
Locomotief 5175

Bericht door Locomotief 5175 »

Op de VRT nieuws heeft zojuist gezegd dat er vandaag 400 ste M6 afgewerkt en geleverd aan de NMBS ! Volgend jaar nog eens 100 stuks bouwen en dan gedaan. Dus totaal 500 stuks.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
melle

Bericht door melle »

Ik hoop maar dat ze ze goed onderhouden, zowel vanbuiten als vanbinnen.
Plaats reactie