Allemaal terechte opmerkingen! Op veel van je vragen kan ik ook niet antwoorden. Ook wij (NMBS) hebben soms vragen bij de soms bizarre planning van Infrabel. Maar antwoorden daarop kunnen enkel van Infrabel komen.Adler schreef:Ik ben het met u eens dat de problemen van maandag in de eerste plaats te wijten zijn aan Infrabel.stefanic schreef:De problemen uit het artikel waren het gevolg van te laat beëindigde werken door Infrabel (dus geen fout van de operator NMBS) en van een technisch probleem aan een loc (techniek is helaas niet onfeilbaar).
Maar het is wel zo dat NMBS en Infrabel nog steeds als 1 NMBS-groep naar buiten komen.
Voor een 'gewone' reiziger is het dan ook niet altijd eenvoudig om het onderscheid te maken.
Wat het te laat beëindigen van die werken betreft, heb ik toch ook mijn vragen.
Ik ben daar al verschillende keren voorbijgegaan op zondagmorgen en die werktrein staat daar dan helemaal verlaten en werkloos op het spoor.
Blijkbaar wordt er dus maar tijdens bepaalde periodes gewerkt in het weekend.
En wat was dan dat probleem met die Benelux die zou stoppen in Essen maar waarvan de deuren dan niet opengingen en die dan maar is verdergereden ?
En het gaat in dat artikel ook over de steeds maar weerkerende problemen met de M6-rijtuigen die nu al jaren aanslepen.
Kan dat nu echt niet opgelost worden ?
Wat betreft de problemen met de combinatie M6-Type27. De verantwoordelijken voor het materieel geven dit ook zelf toe, en ongetwijfeld zoekt men naarstig naar oplossingen. Maar ikzelf kan dar ook weer geen antwoord op geven.
En waarom die benelux die stopte (zoals beloofd) doorreed zonder de reizigers van Essen. Ook daar kan IK geen antwoord geven. Ongetwijfeld heeft dit te maken met communicatieverwarring tussen Traffic-Control, de treinbestuurder en de treinbegeleider.
Reizigers nationaal kan enkel hopen dat problemen met materieel en infrastructuurproblemen snel tot het verleden behoren.
Tot slot is het voor iedereen (ook intern) niet evident, sinds de splitsing van NMBS in infrastructuurbeheerder (Infrabel) en operator (NMBS) wie nu voor wat verantwoordelijk is. Wie zorgt waar en op welke wijze voor de communicatie naar de reiziger, en wie zorgt dat de informatie bij de juiste man geraakt (treinbegeleider, stationspersoneel) zodat die de reiziger kan inlichten. Dit zijn problemen waar ik dagelijks mee geconfronteerd wordt. Wij nemen op ons niveau beslissingen om de processen te optimaliseren, maar het is essentieel dat iedereen, op alle niveaus, beseft hoe belangrijk hij/zij is in de hele informatieketting.