Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
wooter

Re: Modernisering Breaks

Bericht door wooter »

Nog een foto van een Marrokaanse break:
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

het gebruik van die driehoek komt me ergens bekend voor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

die hebben een 3e koplicht :P
voor de rest is het de belgische break in een andere liverei :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Ik vind nu niet dat er veel veranderd is eigenlijk. :P
Stuurpost ? nieuwe bestuurdersstoel en airco ... zelfs de oude snelheidsmeter is gebleven.
Buiten dat multifunctionele gedeelte is er ook niet zo veel veranderd, nieuw kleurtje binnenin, en andere stof over de banken ... voor zover ik kan zien zijn het nog steeds dezelfde banken (3+2)

Nu, het is niet mis ... maar ik vind dat het wel wat lang geduurd heeft om dan eigenlijk maar zo'n verandering te hebben.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Marokkaanse Breaks zijn wel degelijk iets anders, om te beginnen airco (naar verluidt) en het middenrijtuig dat tezelfdertijd als de rest van het stel is buitengerold. :)

Hier is er dus ook wel een en ander veranderd... Niet te kort door te bocht gaan. Er is een multifunctionele ruimte, wc voor rolstoelen, hier en daar een automatische binnendeur en de rest van de binnendeuren zijn ook nieuw, de wanden zijn vernieuwd (inclusief isolatie denk ik), vloerbekleding, SIV, livrei, ...
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:Marokkaanse Breaks zijn wel degelijk iets anders, om te beginnen airco (naar verluidt) en het middenrijtuig dat tezelfdertijd als de rest van het stel is buitengerold. :)

Hier is er dus ook wel een en ander veranderd... Niet te kort door te bocht gaan. Er is een multifunctionele ruimte, wc voor rolstoelen, hier en daar een automatische binnendeur en de rest van de binnendeuren zijn ook nieuw, de wanden zijn vernieuwd (inclusief isolatie denk ik), vloerbekleding, SIV, livrei, ...
En eerste klasse is ook in deze stellen virtueel afgeschaft. Ze dient nu alleen nog maar om het geld uit de zakken van de gebruikers te halen die nog zo idioot zijn om extra te betalen voor hetzelfde comfort, want dat van die rust dat is maar waar tot de reizigers met een tweedeklasbiljet eerste inpalmen, en dat gebeurt wel erg regelmatig.
Met vriendelijke groet

overweg13
LML

Bericht door LML »

En euh... op bovenstaande foto staat er een Marokkaanse 'break' in zijn vorige (2de) livrei. Nu zijn ze wit met gele/oranje patronen. Er staat een foto in ODB van dit kleurenpallet, maar dat is al efkens geleden...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Trammist

Bericht door Trammist »

Ook de deuren zijn anders dan de Belgische. Bij de BE-Break is er vanvoor bij de stuurpost slechts een smal enkel deurtje.
Steven

Bericht door Steven »

de buitendeuren zoals je deze ziet op bovenstaande foto zijn gelijk aan de breaks zoals ze hier rondrijden. De dubbele deur van de pakwagen, dan de enkele deur eerste klasse, met daartussen het vensterke van de tbg ruimte.
Steven

Bericht door Steven »

de buitendeuren zoals je deze ziet op bovenstaande foto zijn gelijk aan de breaks zoals ze hier rondrijden. De dubbele deur van de pakwagen, dan de enkele deur eerste klasse, met daartussen het vensterke van de tbg ruimte.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Filpmje VRT nieuws van maandag 26 oktober 2009 http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 8/1.623092
Conclusie weinig soeps deze renovatie 2 verschillende zetelopstellingen in 2de klas en 1ste klas wordt een echte flop, nog steeds diezelfde deuren die altijd open en dicht slaan.
Iemand sprak hier over een extra armlegger in 1ste klas zou ook wenselijk zijn en geeft dan toch een verschil weer.

De NMBS wil de M6 als refentie maar in 1ste klas vergeet ze dan zowel in de Break al in de M5 de leeslampjes, het tapijt en extra beenruimte.
Laatst gewijzigd door Duikbril AM86 op 28 okt 2009, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Als je de zetels opstelt zoals vroeger in de Break dan heb je wel extra beenruimte. De ramen zijn in 1ste klas namelijk langer.

Verder ben ik akkoord dat de eerste klas in het algemeen achteruit gaat.
HijDieHetWeet

Bericht door HijDieHetWeet »

Eerste klas die erop achteruit gaat? De tussenwand is verdwenen waardoor het beklemmend gevoel verdwenen is, alles is veel lichter en een stopcontact per 2 zitplaatsen. In mijn ogen niet echt achteruitgang.
overweg13

Bericht door overweg13 »

HijDieHetWeet schreef:Eerste klas die erop achteruit gaat? De tussenwand is verdwenen waardoor het beklemmend gevoel verdwenen is, alles is veel lichter en een stopcontact per 2 zitplaatsen. In mijn ogen niet echt achteruitgang.
Beklemmend gevoel? Nu kun je ten minste nog kiezen waar je gaat zitten. Als er nu weer eens een luidruchtige klankman in je buurt komt zitten, heb je het spek aan je been. Vroeger kon je nog verhuizen naar het naastliggende coupé.
Met vriendelijke groet

overweg13
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik denk dat als je het vergelijkt met de tijd van M2 en de bordeaux klassiekjes de 1ste klas van M6 en het nu gemoderniseerde materieel serieus ver achter ligt. De Break zijn 1ste klas was redelijk verschillend van de 2de, in mijn ogen goeie zetels, andere inrichting (gezelliger), enz. Het ziet er naar uit dat het nu dus 1 grijze boel is geworden. Ik ben verder ook niet echt fan van de zetels van M6 maar dat is een persoonlijke mening. Ik was eigenlijk meer te vinden voor deze van MS96. In eerste klas zijn die zelfs verstelbaar.
Plaats reactie