
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
die hebben een 3e koplicht 
voor de rest is het de belgische break in een andere liverei

voor de rest is het de belgische break in een andere liverei

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Ik vind nu niet dat er veel veranderd is eigenlijk. 
Stuurpost ? nieuwe bestuurdersstoel en airco ... zelfs de oude snelheidsmeter is gebleven.
Buiten dat multifunctionele gedeelte is er ook niet zo veel veranderd, nieuw kleurtje binnenin, en andere stof over de banken ... voor zover ik kan zien zijn het nog steeds dezelfde banken (3+2)
Nu, het is niet mis ... maar ik vind dat het wel wat lang geduurd heeft om dan eigenlijk maar zo'n verandering te hebben.
greetz 2302

Stuurpost ? nieuwe bestuurdersstoel en airco ... zelfs de oude snelheidsmeter is gebleven.
Buiten dat multifunctionele gedeelte is er ook niet zo veel veranderd, nieuw kleurtje binnenin, en andere stof over de banken ... voor zover ik kan zien zijn het nog steeds dezelfde banken (3+2)
Nu, het is niet mis ... maar ik vind dat het wel wat lang geduurd heeft om dan eigenlijk maar zo'n verandering te hebben.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Marokkaanse Breaks zijn wel degelijk iets anders, om te beginnen airco (naar verluidt) en het middenrijtuig dat tezelfdertijd als de rest van het stel is buitengerold. 
Hier is er dus ook wel een en ander veranderd... Niet te kort door te bocht gaan. Er is een multifunctionele ruimte, wc voor rolstoelen, hier en daar een automatische binnendeur en de rest van de binnendeuren zijn ook nieuw, de wanden zijn vernieuwd (inclusief isolatie denk ik), vloerbekleding, SIV, livrei, ...

Hier is er dus ook wel een en ander veranderd... Niet te kort door te bocht gaan. Er is een multifunctionele ruimte, wc voor rolstoelen, hier en daar een automatische binnendeur en de rest van de binnendeuren zijn ook nieuw, de wanden zijn vernieuwd (inclusief isolatie denk ik), vloerbekleding, SIV, livrei, ...
Re: Modernisering Breaks
En eerste klasse is ook in deze stellen virtueel afgeschaft. Ze dient nu alleen nog maar om het geld uit de zakken van de gebruikers te halen die nog zo idioot zijn om extra te betalen voor hetzelfde comfort, want dat van die rust dat is maar waar tot de reizigers met een tweedeklasbiljet eerste inpalmen, en dat gebeurt wel erg regelmatig.Dietrich schreef:Marokkaanse Breaks zijn wel degelijk iets anders, om te beginnen airco (naar verluidt) en het middenrijtuig dat tezelfdertijd als de rest van het stel is buitengerold.
Hier is er dus ook wel een en ander veranderd... Niet te kort door te bocht gaan. Er is een multifunctionele ruimte, wc voor rolstoelen, hier en daar een automatische binnendeur en de rest van de binnendeuren zijn ook nieuw, de wanden zijn vernieuwd (inclusief isolatie denk ik), vloerbekleding, SIV, livrei, ...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering Breaks
En euh... op bovenstaande foto staat er een Marokkaanse 'break' in zijn vorige (2de) livrei. Nu zijn ze wit met gele/oranje patronen. Er staat een foto in ODB van dit kleurenpallet, maar dat is al efkens geleden...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Modernisering Breaks
Ook de deuren zijn anders dan de Belgische. Bij de BE-Break is er vanvoor bij de stuurpost slechts een smal enkel deurtje.
Re: Modernisering Breaks
de buitendeuren zoals je deze ziet op bovenstaande foto zijn gelijk aan de breaks zoals ze hier rondrijden. De dubbele deur van de pakwagen, dan de enkele deur eerste klasse, met daartussen het vensterke van de tbg ruimte.
Re: Modernisering Breaks
de buitendeuren zoals je deze ziet op bovenstaande foto zijn gelijk aan de breaks zoals ze hier rondrijden. De dubbele deur van de pakwagen, dan de enkele deur eerste klasse, met daartussen het vensterke van de tbg ruimte.
Re: Modernisering Breaks
Filpmje VRT nieuws van maandag 26 oktober 2009 http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 8/1.623092
Conclusie weinig soeps deze renovatie 2 verschillende zetelopstellingen in 2de klas en 1ste klas wordt een echte flop, nog steeds diezelfde deuren die altijd open en dicht slaan.
Iemand sprak hier over een extra armlegger in 1ste klas zou ook wenselijk zijn en geeft dan toch een verschil weer.
De NMBS wil de M6 als refentie maar in 1ste klas vergeet ze dan zowel in de Break al in de M5 de leeslampjes, het tapijt en extra beenruimte.
Conclusie weinig soeps deze renovatie 2 verschillende zetelopstellingen in 2de klas en 1ste klas wordt een echte flop, nog steeds diezelfde deuren die altijd open en dicht slaan.
Iemand sprak hier over een extra armlegger in 1ste klas zou ook wenselijk zijn en geeft dan toch een verschil weer.
De NMBS wil de M6 als refentie maar in 1ste klas vergeet ze dan zowel in de Break al in de M5 de leeslampjes, het tapijt en extra beenruimte.
Laatst gewijzigd door Duikbril AM86 op 28 okt 2009, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Modernisering Breaks
Als je de zetels opstelt zoals vroeger in de Break dan heb je wel extra beenruimte. De ramen zijn in 1ste klas namelijk langer.
Verder ben ik akkoord dat de eerste klas in het algemeen achteruit gaat.
Verder ben ik akkoord dat de eerste klas in het algemeen achteruit gaat.
Re: Modernisering Breaks
Eerste klas die erop achteruit gaat? De tussenwand is verdwenen waardoor het beklemmend gevoel verdwenen is, alles is veel lichter en een stopcontact per 2 zitplaatsen. In mijn ogen niet echt achteruitgang.
Re: Modernisering Breaks
Beklemmend gevoel? Nu kun je ten minste nog kiezen waar je gaat zitten. Als er nu weer eens een luidruchtige klankman in je buurt komt zitten, heb je het spek aan je been. Vroeger kon je nog verhuizen naar het naastliggende coupé.HijDieHetWeet schreef:Eerste klas die erop achteruit gaat? De tussenwand is verdwenen waardoor het beklemmend gevoel verdwenen is, alles is veel lichter en een stopcontact per 2 zitplaatsen. In mijn ogen niet echt achteruitgang.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Modernisering Breaks
Ik denk dat als je het vergelijkt met de tijd van M2 en de bordeaux klassiekjes de 1ste klas van M6 en het nu gemoderniseerde materieel serieus ver achter ligt. De Break zijn 1ste klas was redelijk verschillend van de 2de, in mijn ogen goeie zetels, andere inrichting (gezelliger), enz. Het ziet er naar uit dat het nu dus 1 grijze boel is geworden. Ik ben verder ook niet echt fan van de zetels van M6 maar dat is een persoonlijke mening. Ik was eigenlijk meer te vinden voor deze van MS96. In eerste klas zijn die zelfs verstelbaar.