Tss waar heb je dat nu weer gehaald van die tuintjes..Steven schreef:In principe moet op die lijn geen enkele grond afgestaan worden, die lijn is ooit dubbelsporig geweest. Dat de mensen hun tuintjes illegaal zijn gaan vergroten met een stukje van de bedding is dan weer een andere zaak.
Turnhout
-
melle
Re: Turnhout
Re: Turnhout
Het aantal lijnen in België die deels of volledig buiten dienst zijn en de mensen hun tuintje een paar meter groter maakte wil je niet tellen. Veel te veel dus. In dit geval is kijken = weten.
Re: Turnhout
In de tweede tabel staat juist wel een X in kolom C, dat betekent dus dat de lijn wel op enkelspoor is gebracht.trainfreak schreef:Er staat dat er geen dubbelspoor is, en dat de lijn ook nooit op enkelspoor is gebracht..
Re: Turnhout
Een aantal van die tuintjes zal misschien illegaal zijn maar een groot deel is ook legaal omdat de NMBS die gronden voor een aantal jaren verpacht aan de omwonenden.Steven schreef:Het aantal lijnen in België die deels of volledig buiten dienst zijn en de mensen hun tuintje een paar meter groter maakte wil je niet tellen. Veel te veel dus. In dit geval is kijken = weten.
Re: Turnhout
Ik interpreteer die 'X' als 'niet van toepassing', anders had er wel een '?' gestaan denk ik zoals onder 'P' voor Turnhout-Weelde.Adler schreef:In de tweede tabel staat juist wel een X in kolom C, dat betekent dus dat de lijn wel op enkelspoor is gebracht.trainfreak schreef:Er staat dat er geen dubbelspoor is, en dat de lijn ook nooit op enkelspoor is gebracht..
Anderzijds lijkt het me wel onwaarschijnlijk dat er ooit infra voorzien is voor dubbelspoor (brugen) zonder dat dit nodig was. Dus ik vermoed ook wel dat die lijn ooit dubbelsporig moet geweest zijn.
spoorwegrealist
Re: Turnhout
Normaal zet ik ergens een kruisje om iets te bevestigen. Maar goed, enkel de auteur van die website kan opheldering geven.stefanic schreef:Ik interpreteer die 'X' als 'niet van toepassing', anders had er wel een '?' gestaan denk ik zoals onder 'P' voor Turnhout-Weelde.Adler schreef:In de tweede tabel staat juist wel een X in kolom C, dat betekent dus dat de lijn wel op enkelspoor is gebracht.trainfreak schreef:Er staat dat er geen dubbelspoor is, en dat de lijn ook nooit op enkelspoor is gebracht..
Anderzijds lijkt het me wel onwaarschijnlijk dat er ooit infra voorzien is voor dubbelspoor (brugen) zonder dat dit nodig was. Dus ik vermoed ook wel dat die lijn ooit dubbelsporig moet geweest zijn.
Re: Turnhout
Adler, sorry maar de X betekent dat er nooit een dubbelspoor geweest is.Adler schreef:In de tweede tabel staat juist wel een X in kolom C, dat betekent dus dat de lijn wel op enkelspoor is gebracht.trainfreak schreef:Er staat dat er geen dubbelspoor is, en dat de lijn ook nooit op enkelspoor is gebracht..
In kolom C komt een datum te staan op de welke een lijn enkelsporig geworden is.
Als voorbeeld de IJzeren Rijn tss Mol en Hamont (Spoorlijn 19):
http://users.telenet.be/brail/lijn/lijn19.htm
Re: Turnhout
Op zijn minst verwarrend.Bibke schreef:Adler, sorry maar de X betekent dat er nooit een dubbelspoor geweest is.
In kolom C komt een datum te staan op de welke een lijn enkelsporig geworden is.
Soms staat er een X, soms een ?, soms een - en soms een datum.
Wat is dan het verschil tussen X en - ?
Ik denk dat ik het eens ga vragen aan die auteur.
Re: Turnhout
X betekent "niet van toepassing".
? betekent "ik weet het niet"
De site van Wim De Ridder (users.pandora.be/brail) bevat zeer veel interessante documentatie, maar de info die erop staat is niet altijd 100 % correct. Het gaat dus niet op om alléén op basis van die bron te concluderen dat lijn 29 nooit dubbelsporig geweest is.
Het boek "150 jaar spoorwegen in de Kempen" geeft ook geen uitsluitsel in deze zaak.
Wel kan je daaruit besluiten dat er op verschillende plaatsen tussen Herentals en Turnhout laadsporen en industrieaansluitingen zijn geweest, wat ook wel de bredere infrastructuur aan sommige overwegen zou kunnen verklaren.
Maar tot sluitend bewijs van het tegendeel blijf ik er sterk aan twijfelen dat de spoorlijn Herentals-Turnhout ooit volledig dubbelsporig zou zijn geweest.
Paul
? betekent "ik weet het niet"
De site van Wim De Ridder (users.pandora.be/brail) bevat zeer veel interessante documentatie, maar de info die erop staat is niet altijd 100 % correct. Het gaat dus niet op om alléén op basis van die bron te concluderen dat lijn 29 nooit dubbelsporig geweest is.
Het boek "150 jaar spoorwegen in de Kempen" geeft ook geen uitsluitsel in deze zaak.
Wel kan je daaruit besluiten dat er op verschillende plaatsen tussen Herentals en Turnhout laadsporen en industrieaansluitingen zijn geweest, wat ook wel de bredere infrastructuur aan sommige overwegen zou kunnen verklaren.
Maar tot sluitend bewijs van het tegendeel blijf ik er sterk aan twijfelen dat de spoorlijn Herentals-Turnhout ooit volledig dubbelsporig zou zijn geweest.
Paul
Re: Turnhout
De enige juiste bron zou zich bij de spoorwegen zelf moeten bevinden (wat ik toch mag aannemen dat ze over die info beschikken).
-
Trammist