Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
peejee2
Berichten: 120 Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47
Bericht
door peejee2 » 10 nov 2009, 13:27
AlexNL schreef: HSL-3 met een 18?
Zal wel als HSL-4 bedoeld zijn zeker als het over de Benelux gaat?
AlexNL
Berichten: 2291 Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland
Bericht
door AlexNL » 10 nov 2009, 14:01
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Gaat men daar dan ook van die Fyra-logo's op plakken?
giuseppe
Berichten: 269 Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden
Bericht
door giuseppe » 10 nov 2009, 23:26
Vleugeltrein IC-O Aken/Maastricht-Luik-Brussel met I10
Trammist
Bericht
door Trammist » 10 nov 2009, 23:35
Opnieuw een IC-trein naar Aken ?
giuseppe
Berichten: 269 Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden
Bericht
door giuseppe » 11 nov 2009, 10:17
Zou eigenlijk niet meer dan normaal zijn met zo'n gigantische investering. Zo'n dure tunnel en viaducten verdienen toch wel meer dan een Thalyse/ICE per uur. Maja de 18 kan niet naar Aken.
Steven
Berichten: 23031 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 11 nov 2009, 11:34
De 18 kan perfect naar Aachen. Niet via Aachen West (want dat is via Montzen met enkel 15kV)) maar wel via de HSL3 of L37 naar Aachen HbF. Ze zijn voorzien van ETCS, hebben de 25 kV voor over de HSL te kunnen en de 3kV hangt tot in het station van Aachen HbF dus praktisch gezien zie ik geen problemen met de kennis die ik nu heb.
Shrek
Berichten: 13020 Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09
Bericht
door Shrek » 11 nov 2009, 15:08
Steven schreef: De 18 kan perfect naar Aachen. Niet via Aachen West (want dat is via Montzen met enkel 15kV)) maar wel via de HSL3 of L37 naar Aachen HbF. Ze zijn voorzien van ETCS, hebben de 25 kV voor over de HSL te kunnen en de 3kV hangt tot in het station van Aachen HbF dus praktisch gezien zie ik geen problemen met de kennis die ik nu heb.
Ik dacht dat er problemen waren op het stuk Aken Hbf-Grens met de detectiekringen wanneer men er met draaistroomlocomotieven reed. Maar het kan zijn dat dat al opgelost is intussen
Jérôme
Berichten: 108 Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:
Bericht
door Jérôme » 11 nov 2009, 16:32
Maar ook als de 18er naar Aken zouden mogen gaan, zou het niet lang duren.
Er is namelijk sprake van 3 Kv in Aken Hbf af te schaffen.
LML
Berichten: 1432 Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML
Bericht
door LML » 11 nov 2009, 16:35
Jérôme schreef: Maar ook als de 18er naar Aken zouden mogen gaan, zou het niet lang duren.
Er is namelijk sprake van 3 Kv in Aken Hbf af te schaffen.
Dan wordt het een IC naar Hergenrath...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
poyaud
Berichten: 528 Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst
Bericht
door poyaud » 11 nov 2009, 19:23
Even terug naar de ombouw van de I6 en I10;
Aanpassingen ; grotere diameter van de remschijven + meer naar de buitenkant geplaatst
; antislingerdempers ( zie zijkant )
; gesloten wc systeem
35 rijtuigen I10 (de klima versie)
6 rijtuigen I6 1ste klas. (klima versie)
Proefrijtuig of prototype voor deze ombouw is het resto rijtuig(16006???) dat al maanden op het terrein van cw Mechelen staat.
Steven
Berichten: 23031 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 11 nov 2009, 20:22
den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
poyaud
Berichten: 528 Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst
Bericht
door poyaud » 11 nov 2009, 20:48
Steven schreef: den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Inderdaad , daarom dat ze in Mechelen dit voorbeeld hebben gebruikt voor de ombouw van de andere rijtuigen
Opmerking : de resto's en bar-dancing mogen niet op de HSL ook al mogen deze 200km/h.
Steven
Berichten: 23031 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 11 nov 2009, 21:24
poyaud schreef: Steven schreef: den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Inderdaad , daarom dat ze in Mechelen dit voorbeeld hebben gebruikt voor de ombouw van de andere rijtuigen
Opmerking : de resto's en bar-dancing mogen niet op de HSL ook al mogen deze 200km/h.
mogelijk doordat er geen gesloten wc systeem op zit. Infrabel vraagt rijtuigen met gesloten wc's op haar net.
260689
Berichten: 3745 Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder
Bericht
door 260689 » 11 nov 2009, 21:27
Steven schreef: poyaud schreef: Steven schreef: den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Inderdaad , daarom dat ze in Mechelen dit voorbeeld hebben gebruikt voor de ombouw van de andere rijtuigen
Opmerking : de resto's en bar-dancing mogen niet op de HSL ook al mogen deze 200km/h.
mogelijk doordat er geen gesloten wc systeem op zit. Infrabel vraagt rijtuigen met gesloten wc's op haar net.
Er zit daar wel degelijk een gesloten WC systeem in zowel resto als SR3 (Bar)