Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door peejee2 »

AlexNL schreef:HSL-3 met een 18?
Zal wel als HSL-4 bedoeld zijn zeker als het over de Benelux gaat? :?
AlexNL
Berichten: 2291
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door AlexNL »

Dat zou natuurlijk ook kunnen. Gaat men daar dan ook van die Fyra-logo's op plakken? :lol:
giuseppe
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door giuseppe »

Vleugeltrein IC-O Aken/Maastricht-Luik-Brussel met I10 :wink:
Trammist

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Trammist »

Opnieuw een IC-trein naar Aken ?
giuseppe
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door giuseppe »

Zou eigenlijk niet meer dan normaal zijn met zo'n gigantische investering. Zo'n dure tunnel en viaducten verdienen toch wel meer dan een Thalyse/ICE per uur. Maja de 18 kan niet naar Aken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Steven »

De 18 kan perfect naar Aachen. Niet via Aachen West (want dat is via Montzen met enkel 15kV)) maar wel via de HSL3 of L37 naar Aachen HbF. Ze zijn voorzien van ETCS, hebben de 25 kV voor over de HSL te kunnen en de 3kV hangt tot in het station van Aachen HbF dus praktisch gezien zie ik geen problemen met de kennis die ik nu heb.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Shrek »

Steven schreef:De 18 kan perfect naar Aachen. Niet via Aachen West (want dat is via Montzen met enkel 15kV)) maar wel via de HSL3 of L37 naar Aachen HbF. Ze zijn voorzien van ETCS, hebben de 25 kV voor over de HSL te kunnen en de 3kV hangt tot in het station van Aachen HbF dus praktisch gezien zie ik geen problemen met de kennis die ik nu heb.
Ik dacht dat er problemen waren op het stuk Aken Hbf-Grens met de detectiekringen wanneer men er met draaistroomlocomotieven reed. Maar het kan zijn dat dat al opgelost is intussen :wink:
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Jérôme »

Maar ook als de 18er naar Aken zouden mogen gaan, zou het niet lang duren.
Er is namelijk sprake van 3 Kv in Aken Hbf af te schaffen.
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door LML »

Jérôme schreef:Maar ook als de 18er naar Aken zouden mogen gaan, zou het niet lang duren.
Er is namelijk sprake van 3 Kv in Aken Hbf af te schaffen.
Dan wordt het een IC naar Hergenrath... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door poyaud »

Even terug naar de ombouw van de I6 en I10;

Aanpassingen ; grotere diameter van de remschijven + meer naar de buitenkant geplaatst
; antislingerdempers ( zie zijkant )
; gesloten wc systeem
35 rijtuigen I10 (de klima versie)
6 rijtuigen I6 1ste klas. (klima versie)

Proefrijtuig of prototype voor deze ombouw is het resto rijtuig(16006???) dat al maanden op het terrein van cw Mechelen staat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Steven »

den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door treinbruno »

resto ook ja
Afbeelding
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door poyaud »

Steven schreef:den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Inderdaad , daarom dat ze in Mechelen dit voorbeeld hebben gebruikt voor de ombouw van de andere rijtuigen

Opmerking : de resto's en bar-dancing mogen niet op de HSL ook al mogen deze 200km/h.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Steven »

poyaud schreef:
Steven schreef:den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Inderdaad , daarom dat ze in Mechelen dit voorbeeld hebben gebruikt voor de ombouw van de andere rijtuigen

Opmerking : de resto's en bar-dancing mogen niet op de HSL ook al mogen deze 200km/h.

mogelijk doordat er geen gesloten wc systeem op zit. Infrabel vraagt rijtuigen met gesloten wc's op haar net.
260689
Berichten: 3745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door 260689 »

Steven schreef:
poyaud schreef:
Steven schreef:den bar disco kan ook al aan 200 rijden en de resto's ook dacht (van deze laatste ben ik niet 100% zeker)
Inderdaad , daarom dat ze in Mechelen dit voorbeeld hebben gebruikt voor de ombouw van de andere rijtuigen

Opmerking : de resto's en bar-dancing mogen niet op de HSL ook al mogen deze 200km/h.

mogelijk doordat er geen gesloten wc systeem op zit. Infrabel vraagt rijtuigen met gesloten wc's op haar net.
Er zit daar wel degelijk een gesloten WC systeem in zowel resto als SR3 (Bar)
Plaats reactie