Materieel GEN-CR
bwa, daarvoor zijn de palen eh. En ik denk niet dat ze een klassiekje kunnen ombouwen naar metro-stijl (acceleratie een groot stuk verhogen dus)Wover schreef:volgens mij is dat ook niet haalbaar qua comfort. Als in de spits iedereen daar zo wat rechtstaat (want veel zitplaats is er precies niet) en het klassiekje vertrekt, dan ligt iedereen omver
ik heb het niet over het feit dat iedereen moet rechtstaan, maar over het feit dat een klassiekje altijd met ne enorme schok vertrekt en iedereen dan omver ligtJoeri schreef:Errr voorstadstreinen zijn vaak net ontworpen om veel staanplaatsen te bieden... Veel voorstadstreinen zitten nu eenmaal goed vol in de spits. Voorstadstreinen moerten het niet zozeer hebben qua comfort, als qua snelheid en frequentie.

en een klassiekje trekt volgens mij snel genoeg op om als "metro" te kunnen doorgaan hoor

Hopelijk komen die er niet.
Ik krijg nu al rillingen als ik dat zie.
En welke stellen zullen ze gebruiken? De 601-782 worden al gemodderniseerd en ik kan mij niet voorstellen als ze daar de MS62-63-65 (153-270)zouden voor gebruiken, want een aantal jaar geleden waren ze al van plan om die buiten dienst te zetten en te verkopen aan Italië. En dan hebben we nog de MS 70(595-600) ex sabena, maar met 6 stellen zullen ze ook wel niet toekomen.
en wie zweert er daar toch bij dat paars.


En welke stellen zullen ze gebruiken? De 601-782 worden al gemodderniseerd en ik kan mij niet voorstellen als ze daar de MS62-63-65 (153-270)zouden voor gebruiken, want een aantal jaar geleden waren ze al van plan om die buiten dienst te zetten en te verkopen aan Italië. En dan hebben we nog de MS 70(595-600) ex sabena, maar met 6 stellen zullen ze ook wel niet toekomen.

en wie zweert er daar toch bij dat paars.


En als die stellekes nu op de gewone stoptreinen komen. Er zitten nu al veel gemodernieseerde klassiekskes op de L-treinen.Steven schreef:allow het is cityrail, das dus altijd korte afstand he, beetje opletten dusPierre schreef:Precies metrokes ja. Dat kan niet handig zijn voor verdere bestemmingen...
bedoeling is da de gen treinen een compleet eigen materieel hebben dat in afzonderlijk tabellen gestoken word voor de roulatie, dus de kans zou normaal nihil moeten zijn da je die ergens anders gaat zienJonathan schreef:En als die stellekes nu op de gewone stoptreinen komen. Er zitten nu al veel gemodernieseerde klassiekskes op de L-treinen.Steven schreef:allow het is cityrail, das dus altijd korte afstand he, beetje opletten dusPierre schreef:Precies metrokes ja. Dat kan niet handig zijn voor verdere bestemmingen...
Al zou het kunnen voor eens materiaal vervangen maar dan nog hebben ze dan klasiekjes op overschot als ze nieuw treinstellen gaan kopen voor GEN.Steven schreef:bedoeling is da de gen treinen een compleet eigen materieel hebben dat in afzonderlijk tabellen gestoken word voor de roulatie, dus de kans zou normaal nihil moeten zijn da je die ergens anders gaat zienJonathan schreef:En als die stellekes nu op de gewone stoptreinen komen. Er zitten nu al veel gemodernieseerde klassiekskes op de L-treinen.Steven schreef: allow het is cityrail, das dus altijd korte afstand he, beetje opletten dus