Het menselijke leed is veel belangrijker, uiteraard.V100 schreef:Ik weet niet of dat op dit moment echt belangrijk is, maar gezien het feit dat één rijtuig is verwoest en een tweede volledig getordeerd en dus total loss lijkt het me van niet.Stef schreef:Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik dat zag! Gaat de 454 nog wel hersteld worden? Of uit dienst genomen worden?Beesty schreef:Man wat een ravage!
Als ik de foto's zie sta ik toch wat versteld van de schade die werd opgelopen.
Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen
Re: Dode en twee gewonden door ontspoorde trein in Bergen

Sterkte aan de nabestaanden.
Ben benieuwd wat de oorzaak is van dit voorval.
Ben benieuwd wat de oorzaak is van dit voorval.
De TBG die verongelukt is ken ik redelijk goed (collega van men moeder). Het is dan een een zware klap voor iedereen. (Ze was bij iedereen geliefd).
Zo... dat ziet er niet best uit
R.I.P. TBG

R.I.P. TBG

60km/h...Iemand op de hoogte van de max toegelaten snelheid daar trouwens?
- trainfreak
Nog meer foto's op de website van Knack: http://knack.rnews.be/cmp/72/76/42766/O ... rtage.html
-
- Contacteer:
het kan toch bijna niet dat dit treinstel maar max 60 reed. aleh ja als ge die ravage beziet..
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Die lijn is daar 160km/u en aan de inrit van Mons ist 60 door de borden, of kan ook nog 40 zijn door seinen (met brandend lichtcijfer dus)Jules schreef:60km/h...Iemand op de hoogte van de max toegelaten snelheid daar trouwens?
Vanwaar kwam die trein ?
Uit de richting waar de twee laatste rijtuigen nog staan , liggen ?
Is het eerste rijtuig dan door de bosjes gevlogen ?
Uit de richting waar de twee laatste rijtuigen nog staan , liggen ?
Is het eerste rijtuig dan door de bosjes gevlogen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/article ... snel.dhtmlVerongelukte trein Bergen reed te snel
Uit de eerste vaststellingen na het treinongeval van gisteravond in het station van Bergen blijkt dat er sprake was van een onaangepaste snelheid. Dat meldt Dominique Francq, substituut-procureur des Konings van Bergen. De definitieve conclusies van de expert, die vandaag ter plaatse werd gestuurd door het parket van Bergen, zullen maandag bekend worden gemaakt.
Menselijke fout?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de snelheid van de trein niet werd aangepast. Die kunnen variëren van een technisch probleem tot een menselijke fout.
Momenteel wordt er in het station van Bergen gewerkt om de sporen terug vrij te maken en de infrastructuur te herstellen. De sporen zouden tegen morgenmiddag vrij moeten zijn. Het doel van de NMBS is om het spoorverkeer tegen maandag terug normaal te laten verlopen. (belga/svm)
Allereerst innige deelneming aan de nabestaanden van de treinbegeleidster.
Het is een droevige week ... een paar dagen terug viel ook al een dode (rangeerder) tijdens een ontkoppel beweging te Jemelle ...
Aan de schade te zien is de kans groot dat de 454 definitief geschrapt word (ik heb hem een paar weken terug nog gezien te kortrijk toen ze wouden koppelen met de 455)
Verder is het niet mogelijk dat als je al aan 60 km/h ontspoord dat er zo'n ravage is.
Wat ik dan raar vind is dat je moet punten voor zo een grote snelheidsvermindering ? Dan kan het toch niet zijn van niet gezien te hebben ... ik vind het maar bizar eigenlijk.
greetz 2302

Het is een droevige week ... een paar dagen terug viel ook al een dode (rangeerder) tijdens een ontkoppel beweging te Jemelle ...
Aan de schade te zien is de kans groot dat de 454 definitief geschrapt word (ik heb hem een paar weken terug nog gezien te kortrijk toen ze wouden koppelen met de 455)
Verder is het niet mogelijk dat als je al aan 60 km/h ontspoord dat er zo'n ravage is.
Wat ik dan raar vind is dat je moet punten voor zo een grote snelheidsvermindering ? Dan kan het toch niet zijn van niet gezien te hebben ... ik vind het maar bizar eigenlijk.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Als de trein daadwerkelijk te snel reed, en er geen systeem heeft ingegrepen, toont dit de gevaren op het Belgische spoorwegnet goed aan (helaas). Ik gok dat op dit baanvak alleen krokodillen liggen?
Een Belgische Pieter van Vollenhoven zou ten zeerste aanraden naar de safety systems te kijken.
Een Belgische Pieter van Vollenhoven zou ten zeerste aanraden naar de safety systems te kijken.