Dat was de reeks 12 met M4 rijtuigendentheo schreef:Zal wel, deed hij vroeger ook op Antwerpen-Kortrijk...Stijn D.C. schreef:En rijdt hij in duwfunctie of (nog) niet?
Reeks 11 in binnenlands verkeer !
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
de reeks 11 heeft daar ook gereden hoor, was wel maar een hele korte periode.
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Was uitstekend idee om de "kinderziektes " boven water te krijgen.Steven schreef:de reeks 11 heeft daar ook gereden hoor, was wel maar een hele korte periode.
Spijtig genoeg zat daar geen stuk 1500 V in...dat zou nuttig geweest zijn..omdat de electronica door de grotere stromen nog sterker belast wordt..maar ja achteraf is alles makkelijk.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Vraagje waarom wordt den 12 niet meer voor personenvervoer gebruikt?
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Omdat er MS96 in de plaats gekomen zijnb-loc schreef:Vraagje waarom wordt den 12 niet meer voor personenvervoer gebruikt?
Reeks 11 had men ook kunnen inzetten in de goederendienst, maar daar rijden al 28ers
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Hoe is het ondertussen met de betrouwbaarheid gesteld, nu ze minder zwaar worden ingezet en ze onder 3kv bollen?
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Worden er inmiddels treinen vast met HLE 11 gereden ?
En zijn de storingen verdwenen ?
En zijn de storingen verdwenen ?
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
http://www.youtube.com/wilsonhonda
-
Jean
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
onderstaande zouden met M5 bordeaux-kleurig zijn en als trek-en duwer rijden (denk dat ze 's morgens vanuit FDN met stuurrijtuig M5 op kop rijden , dus HLE achteraan )Stijn D.C. schreef:En rijdt hij in duwfunctie of (nog) niet?
7907 FDN-FSR, 8907 FSR-FDN
7903 FDN-FSR, 8904 FSR-FDN
-
Jean
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
HLE 2302 schreef:HLE 2302 schreef:ik weet alleen dat P trein 7909 van LK naar FSR sinds dat de 11 is ingevoerd elke dag met 2 - 5 minuten rijd (bij aankomst in vichte ... en dat is nog maar het eerste station)Bibke schreef:De vraag die ik me stel is of de 11jes het goed doen in die binnenlandse diensten.
Weet iemand meer?
wat me ook opvalt is dat het tractioneren echt enorm enorm traag gaat ... met een 27 zelfs 21 was dat vlam in de pijp en weg, sinds dat de 11 ervoorstaat (elke dag de 1190) gaat het aanzetten nogal moeizaam ...
greetz 2302
de dagen dat ik hem heb zien vertrekken vorige week was hij toch 3/5 niet op tijd hoor ... en ik heb toch echt de indruk dat het tractioneren moeilijker gaat
ah swat, misschien gezichtsbedrog ofzo
Met die 7909 zou het nog meevallen volgens TB v FDN omdat die 10 M4 relatief licht zijn en bovendien goed remmen .
Met de andere treinen die ze in daar doen met T11 en M5 dubbeldekkers is het veel slechter , die M5 zijn pak zwaarder v gewicht en hebben zelfs met T21/27 al wispelturig remkarakter .
Maar volgens hun is grootste manco v T11 dat er geen EP-rem op zit , daardoor zit er bij lange treinen (10 M5) veel tijd tussen het geven van een remming of remlossing door TB en het daadwerkelijk ook gebeuren v die actie op alle rijtuigen .
Lijkt niet echt comfortabele gedachte tegen 140 of 120 rijden en ergens moeten stoppen , remmming geven maar dat die 600 ton M5-rijtuigen nog aantal sec tegen HLE blijven duwen eer ze ook mee beginnen te remmen , dan schrik je misschien en ga je nog wat harder remmen en als rijtuigen uiteindelijk allemaal meedoen kom je misschien te vroeg tot stilstand aan perron met alle mogelijke gevolgen van dien
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Is dat zo ? Heeft de Benelux altijd zonder EP gereden ???Jean schreef:
Maar volgens hun is grootste manco v T11 dat er geen EP-rem op zit , daardoor zit er bij lange treinen (10 M5) veel tijd tussen het geven van een remming of remlossing door TB en het daadwerkelijk ook gebeuren v die actie op alle rijtuigen .
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Kevin1144
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Ja, benelux rijtuigen hebben geen EP-rem.dentheo schreef:Is dat zo ? Heeft de Benelux altijd zonder EP gereden ???Jean schreef:
Maar volgens hun is grootste manco v T11 dat er geen EP-rem op zit , daardoor zit er bij lange treinen (10 M5) veel tijd tussen het geven van een remming of remlossing door TB en het daadwerkelijk ook gebeuren v die actie op alle rijtuigen .
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Heb van enkele TB's gehoord, die in opleiding waren op de 11-jes, dat ze moeilijk remmen.
Helemaal anders dan ze gewoon zijn.
Helemaal anders dan ze gewoon zijn.
Laatst gewijzigd door Bibke op 20 dec 2009, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Het is meer een cargo trein ... en met M5 die al amper remt is het absoluut een ramp !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Vraagske :
Waar staan de HLE 11's na de ochtendpiekuurdiensten ?
Schaarbeek of bij de eindbestemmingen afgerangeerd ?
Waar staan de HLE 11's na de ochtendpiekuurdiensten ?
Schaarbeek of bij de eindbestemmingen afgerangeerd ?
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !
Overdag staan de meeste in FSR, savonds zijn ze verspreid: FDR,FDN, ...Wilson schreef:Vraagske :
Waar staan de HLE 11's na de ochtendpiekuurdiensten ?
Schaarbeek of bij de eindbestemmingen afgerangeerd ?
Greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...