HLE 2302 schreef:HLE 2302 schreef:Bibke schreef:De vraag die ik me stel is of de 11jes het goed doen in die binnenlandse diensten.
Weet iemand meer?
ik weet alleen dat P trein 7909 van LK naar FSR sinds dat de 11 is ingevoerd elke dag met 2 - 5 minuten rijd (bij aankomst in vichte ... en dat is nog maar het eerste station)
wat me ook opvalt is dat het tractioneren echt enorm enorm traag gaat ... met een 27 zelfs 21 was dat vlam in de pijp en weg, sinds dat de 11 ervoorstaat (elke dag de 1190) gaat het aanzetten nogal moeizaam ...
greetz 2302
de dagen dat ik hem heb zien vertrekken vorige week was hij toch 3/5 niet op tijd hoor ... en ik heb toch echt de indruk dat het tractioneren moeilijker gaat
ah swat, misschien gezichtsbedrog ofzo

Met die 7909 zou het nog meevallen volgens TB v FDN omdat die 10 M4 relatief licht zijn en bovendien goed remmen .
Met de andere treinen die ze in daar doen met T11 en M5 dubbeldekkers is het veel slechter , die M5 zijn pak zwaarder v gewicht en hebben zelfs met T21/27 al wispelturig remkarakter .
Maar volgens hun is grootste manco v T11 dat er geen EP-rem op zit , daardoor zit er bij lange treinen (10 M5) veel tijd tussen het geven van een remming of remlossing door TB en het daadwerkelijk ook gebeuren v die actie op alle rijtuigen .
Lijkt niet echt comfortabele gedachte tegen 140 of 120 rijden en ergens moeten stoppen , remmming geven maar dat die 600 ton M5-rijtuigen nog aantal sec tegen HLE blijven duwen eer ze ook mee beginnen te remmen , dan schrik je misschien en ga je nog wat harder remmen en als rijtuigen uiteindelijk allemaal meedoen kom je misschien te vroeg tot stilstand aan perron met alle mogelijke gevolgen van dien