Jeroen schreef:Steven, dat u anderen hun commentaar als "zever" beschouwt, laat ik aan u over. Ik heb dat woord alvast niet gebruikt.
Waar ik het moeilijk mee heb, is dat een terechte vraag tot betere spreiding van het aanbod wordt afgedaan als egoïsme in de ergste graad. Ik lees hier getuigenissen uit Zwisterland dat een evenwichtig gespreide dienstregeling en zelfs een hoge frequentie ginds geen enkel probleem vormen. Hier in dit land bijten NMBS'ers je dan toe dat je maar een taxi moet nemen, louter omdat een mens niet kan begrijpen dat hij drie kwartier moet wachten op een (trage!) verbinding tussen twee centrumsteden. Ik noteer dat het de visie van spoormensen en gepensioneerden-met-hopen-tijd is dat elke vraag tot een wachttijd van minder dan 45 minuten gelijkstaat aan egocentrisme.
Meneer lijkt stilaan te opgewonden om verder te discussiëren. Als je het openbaar vervoer neemt - ook als je geen gepensioneerde-met-hopen-tijd bent, want ik neem trein en bus al van toen jij nog niet eens een stamcel was - dan moet je:
- ofwel je eigen dagindeling schikken naar de dienstregelingen van trein, tram en bus;
- ofwel (als het eerste niet kan, wat wel eens wil gebeuren, natuurlijk) je aanpassen aan de dienstregeling van trein, tram en bus.
Én je gelukkig prijzen dat je in deze tijden gebruik maakt van het OV, want dertig jaar geleden was van veel frequente verbindingen die nu bestaan, nog niet eens sprake. Tenzij je een ritje in een stoptrein tussen Antwerpen en Leuven in aftandse M1-rijtuigen natuurlijk verkiest boven de toestand van vandaag.