Meisje komt onder trein terecht in Aarsele

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Meisje komt onder trein terecht in Aarsele

Bericht door Patrick »

di 23/05/06 - In Aarsele bij Tielt is een meisje van veertien om het leven gekomen bij een treinongeval.
Het meisje kwam gisteren rond 16.45 uur terug van school in Gent. Ze stapte van de trein en werd gegrepen door een trein die uit de andere richting kwam.

Het Bulgaarse meisje was nog geen maand in ons land. Normaal ging ze samen met haar zus naar school, maar gisteren ging ze alleen omdat haar zus ziek was.

Na het ongeval lag het treinverkeer een tijdje stil en werden de passagiers met bussen naar hun bestemming gebracht.

Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
sable

Bericht door sable »

Oei! Hoe is dat gebeurd? Verkeerde kant van de trein afgestapt?
1607

Bericht door 1607 »

je kan dat kind nu eigenlijk niks verwijten he. een triest voorval maar dit bewijst nog maar eens dat het oversteken op sporen levensgevaarlijk is. men wil snel aan de overkant zijn he en liefst zo snel mogelijk dat ze zelfs hun leven ervoor wagen. .........eigen schuld, dikke........... :roll:
1607

Bericht door 1607 »

sable schreef:Oei! Hoe is dat gebeurd? Verkeerde kant van de trein afgestapt?
verkeerde kant van een trein zou moeilijk gaan he tenzij de TB de verkeerde deuren heeft open gedaan. maar dan zouden er wel meer geweest zijn. :wink:
sable

Bericht door sable »

Is het in Aarsele over sporen tussen perrons gaan?
1607

Bericht door 1607 »

zomaar de mensen laten oversteken kan de nmbs niet maken he. oftewel is er een tunnel of een overweg of is het een pad over sporen maar met toezicht(zoals in gouvy,vielsalm,....) maar dat laatste vervalt al omdat het een stopplaats is.
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

1607 schreef:dit bewijst nog maar eens dat het oversteken op sporen levensgevaarlijk is.
Inderdaad, een goeie les voor alle mensen die dat ook wel durven doen.

Het is allessinds wel jammer dat het nog maar eens hoeft te gebeuren...
sable

Bericht door sable »

Het zal altijd gebeuren, mensen zijn te gehaast.
Pieter

Bericht door Pieter »

1607 schreef:
sable schreef:Oei! Hoe is dat gebeurd? Verkeerde kant van de trein afgestapt?
verkeerde kant van een trein zou moeilijk gaan he tenzij de TB de verkeerde deuren heeft open gedaan. maar dan zouden er wel meer geweest zijn. :wink:
Als de benelux trein stilstaat moet je maar is proberen verkeerde deur te openen...

Ik heb het is geprobeerd en verschoot me een ongeluk omdat het ging!
RhB

Bericht door RhB »

Nu, in Bulgarije, komt het vaak voor dat men de sporen moet oversteken, om het juiste perron te bereiken.
Misschien een vervelend voorbeeld van gewoontes. :roll:
Wover

Bericht door Wover »

Daarstraks nog in Geel, er was duidelijk omgeroepen dat er op spoor één een trein zou voorbijrijden, maar toch wou er ene precies nog oversteken, gelukkig kon de (onder)stationschef hem nog tegenkomen, anders had em onder de 62'er die er uitzonderlijk eens langskwam gelegen.
260689
Berichten: 3747
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Pieter schreef:
1607 schreef:
sable schreef:Oei! Hoe is dat gebeurd? Verkeerde kant van de trein afgestapt?
verkeerde kant van een trein zou moeilijk gaan he tenzij de TB de verkeerde deuren heeft open gedaan. maar dan zouden er wel meer geweest zijn. :wink:
Als de benelux trein stilstaat moet je maar is proberen verkeerde deur te openen...

Ik heb het is geprobeerd en verschoot me een ongeluk omdat het ging!
dit komt omdat dit niet in de NMBS stand staat maar in de UIC of hoe da noemt stand staat dat wil zeggen van als de trein 5 of onder de 5 km/h rijd de deuren van zelf lossen dit heeft te maken met europese veiligheid.
dit is ook een procidure voor de TBG's als ze voelen dat ze midden op de lijn 5 of onder de 5 km/h rijden moeten ze de deuren terug sluiten zodat er niemand af kan. of dit waar is weet ik niet maar dat heb ik gehoord van een tbg die soms de benelux doet.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Dat klopt, alle internationale rijtuigen hebben die functie. Maar niet alle hebben de NMBS stand (I6).
Moi

Bericht door Moi »

Idd. De beneluxrijtuigen zijn net zoals alle andere internationale rijtuigen uitgerust met de UIC-regels, d.w.z. dat de deuren ontgrendeld worden als de snelheid onder de 5 km/u komt... zodoende kan men in het station dus de deuren aan beide zijden openen. Eveneens kan je de deuren openen als de trein stilstaat in volle baan, over het algemeen houden de TBG's de deuren vast door de sleutel op de deur te steken, dit wordt aangeraden maar is geen verplichting.
1607

Bericht door 1607 »

maar het gaat hier niet over openende deuren maar over het overlopen van de sporen. :wink:
Plaats reactie