Meisje komt onder trein terecht in Aarsele
Meisje komt onder trein terecht in Aarsele
di 23/05/06 - In Aarsele bij Tielt is een meisje van veertien om het leven gekomen bij een treinongeval.
Het meisje kwam gisteren rond 16.45 uur terug van school in Gent. Ze stapte van de trein en werd gegrepen door een trein die uit de andere richting kwam.
Het Bulgaarse meisje was nog geen maand in ons land. Normaal ging ze samen met haar zus naar school, maar gisteren ging ze alleen omdat haar zus ziek was.
Na het ongeval lag het treinverkeer een tijdje stil en werden de passagiers met bussen naar hun bestemming gebracht.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Het meisje kwam gisteren rond 16.45 uur terug van school in Gent. Ze stapte van de trein en werd gegrepen door een trein die uit de andere richting kwam.
Het Bulgaarse meisje was nog geen maand in ons land. Normaal ging ze samen met haar zus naar school, maar gisteren ging ze alleen omdat haar zus ziek was.
Na het ongeval lag het treinverkeer een tijdje stil en werden de passagiers met bussen naar hun bestemming gebracht.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Als de benelux trein stilstaat moet je maar is proberen verkeerde deur te openen...1607 schreef:verkeerde kant van een trein zou moeilijk gaan he tenzij de TB de verkeerde deuren heeft open gedaan. maar dan zouden er wel meer geweest zijn.sable schreef:Oei! Hoe is dat gebeurd? Verkeerde kant van de trein afgestapt?
Ik heb het is geprobeerd en verschoot me een ongeluk omdat het ging!
dit komt omdat dit niet in de NMBS stand staat maar in de UIC of hoe da noemt stand staat dat wil zeggen van als de trein 5 of onder de 5 km/h rijd de deuren van zelf lossen dit heeft te maken met europese veiligheid.Pieter schreef:Als de benelux trein stilstaat moet je maar is proberen verkeerde deur te openen...1607 schreef:verkeerde kant van een trein zou moeilijk gaan he tenzij de TB de verkeerde deuren heeft open gedaan. maar dan zouden er wel meer geweest zijn.sable schreef:Oei! Hoe is dat gebeurd? Verkeerde kant van de trein afgestapt?
Ik heb het is geprobeerd en verschoot me een ongeluk omdat het ging!
dit is ook een procidure voor de TBG's als ze voelen dat ze midden op de lijn 5 of onder de 5 km/h rijden moeten ze de deuren terug sluiten zodat er niemand af kan. of dit waar is weet ik niet maar dat heb ik gehoord van een tbg die soms de benelux doet.
Idd. De beneluxrijtuigen zijn net zoals alle andere internationale rijtuigen uitgerust met de UIC-regels, d.w.z. dat de deuren ontgrendeld worden als de snelheid onder de 5 km/u komt... zodoende kan men in het station dus de deuren aan beide zijden openen. Eveneens kan je de deuren openen als de trein stilstaat in volle baan, over het algemeen houden de TBG's de deuren vast door de sleutel op de deur te steken, dit wordt aangeraden maar is geen verplichting.