groentje schreef:Het is toch gene waar, zeker
Al kan dat ook een discrepantie zijn tussen jullie HLT en de ARE van Infrabel.
tja als ze er aanhangen kan je ze evengoed gebruiken he. Tot einde voorraad is vrij duidelijk als infrabel zijn werk doet vervangen ze zo snel als mogelijk natuurlijk )
Nog even samenvatten
- ROZ = 20 km/u
- geen getoeter aan de inrit van de tunnel (enkel bij gevaar dus).
- afzonderlijke procedure om trein aan perron te krijgen (door gebruik van rood en wit licht aan inrit brussel centraal)
toepassen van verlaagde snelheid in de zones buiten de tunnel tussen Brussel noord en Brussel zuid bij hevige sneeuwval/mist (zichtbaarheid lager dan 200m) = snelheid lager dan 20 km/u
- AVG niet gekoppeld aan uitritsein Brussel centraal. (AVG kan dus open komen met gesloten stopsein).
- stoppen en Rit Op Zicht (ROZ) toepassen zonder andere formaliteiten bij een rood sein
De rest van de regels die er zijn gelden vooral bij abnormaliteiten, het afzonderen van rem, verminderd tractievermogen, .... kortweg al wat van technische aard is.
Reizigerstreinen
Goederentreinen geremd in regime P die minstens 100km/h rijden
Losrijdende locomotieven (of trein van) die minstens 100km/h mogen rijden
Losrijdende locomotieven zonder draaistellen
25km/h voor andere
De rit is in beide richtingen verboden wanneer één remcilinder afgezonderd wordt op een losrijdende nmbs-locomotief zonder draaistellen.