Soms is één, enkele break of klassiekske wel eens te weinig. Zoals op de IC L en de IR i. Of het L-treintje naar Kortrijk zit in Brugge toch ook altijd goed vol. Om maar een paar voorbeelden te geven.enrico schreef:ja dat is waar als ik eens meerijd met de trein zit er wel eens wat volk in de treinen in het weekend.
Speciaal NMBS-tarief voor mars A'pen
Is dat een probleem voor de NMBS? Ik denk het niet. Morgen zijn er veel mensen die niet moeten werken, dus een mindere treinbezetting. In de daluren zijn de treinen van Brussel naar Antwerpen sowieso al een zee van capaciteit. Als je die kan vullen met mensen die vijf euro betalen, waarom niet? Wat die mensen dan in Antwerpen gaan doen, zal de NMBS worst wezen. Het is bovendien een kans om mensen kennis te laten maken met de trein, wie weet worden het wel klanten.Jonathan schreef:Dat is juist het probleem met zo'n dingen, je kunt niet controleren of ze op die mars geweest zijn of niet.
voila das de juiste bedoeling, frank heeft het begrepenFrank schreef:Is dat een probleem voor de NMBS? Ik denk het niet. Morgen zijn er veel mensen die niet moeten werken, dus een mindere treinbezetting. In de daluren zijn de treinen van Brussel naar Antwerpen sowieso al een zee van capaciteit. Als je die kan vullen met mensen die vijf euro betalen, waarom niet? Wat die mensen dan in Antwerpen gaan doen, zal de NMBS worst wezen. Het is bovendien een kans om mensen kennis te laten maken met de trein, wie weet worden het wel klanten.Jonathan schreef:Dat is juist het probleem met zo'n dingen, je kunt niet controleren of ze op die mars geweest zijn of niet.

da vind ik precies niet echt een realistisch iets. Als je nu ziet hoe weinig mensen eigenlijk weten dat een weekendbiljet +- 50% goedkoper is dan in de week, wat zouden ze daar dan weet van krijgen. Ik denk dat er maar weinig nieuwe reizigers zouden bijkomen, dus laat het maar zoals het nu is, want €5 heen en terug is wel heel weinig
Vind ik ook! Ik zou dan bijvoorbeeld in het weekend evenveel moeten betalen voor een heen- en terugrit van Brugge naar Gent als van Brugge naar Aarlen!Wover schreef:da vind ik precies niet echt een realistisch iets. Als je nu ziet hoe weinig mensen eigenlijk weten dat een weekendbiljet +- 50% goedkoper is dan in de week, wat zouden ze daar dan weet van krijgen. Ik denk dat er maar weinig nieuwe reizigers zouden bijkomen, dus laat het maar zoals het nu is, want €5 heen en terug is wel heel weinig
Zoals nu de gepensioneerden, die gaan ook voor € 3 Van Brugge naar Gent en voor € 3 van Brugge naar Aarlen.Trainspotterke schreef:Vind ik ook! Ik zou dan bijvoorbeeld in het weekend evenveel moeten betalen voor een heen- en terugrit van Brugge naar Gent als van Brugge naar Aarlen!Wover schreef:da vind ik precies niet echt een realistisch iets. Als je nu ziet hoe weinig mensen eigenlijk weten dat een weekendbiljet +- 50% goedkoper is dan in de week, wat zouden ze daar dan weet van krijgen. Ik denk dat er maar weinig nieuwe reizigers zouden bijkomen, dus laat het maar zoals het nu is, want €5 heen en terug is wel heel weinig
Zal dat niet direct in de basiliek van Koekelberg zijnTrainspotterke schreef:Als ik sterf zullen ze wel tijdelijk de stopplaats "Loppem" heropenen, zodat iedereen gemakkelijk naar de begrafenis kan gaan (de kerk ligt trouwens maar op een 500-tal meter van het oude station!)!paljas schreef:tis nog 20€ te weinig!!! zal da ook gebeuren voor mijn begrafenis?![]()
![]()
![]()