Ik heb van 11 uur tot kwart voor 5 gestaan. Ik vond het erg rustig, en ook niet alles laten zien.
Er reed vooral ri Noord en ja daar heb je niet veel aan he

Marcel
Dat is de Noorderkempen-shuttle (pendeltrein Antwerpen-Centraal - Luchtbal - Noorderkempen).Mister1736 schreef: Daarna een passagierstrein. Bestaande uit 4 dubbeldeksrijtuigen en de NMBS HLE 1360 in de middag. Dat had ik nog niet eerder gezien:
Die zullen op de middag wisselen, op schijnpoort staat altijd een 2de ram klaar. Ik dacht dat de 1349 & 1308 erin rijden en savonds staat altijd de andere daar.Trammist schreef:Dat is de Noorderkempen-shuttle (pendeltrein Antwerpen-Centraal - Luchtbal - Noorderkempen).Mister1736 schreef: Daarna een passagierstrein. Bestaande uit 4 dubbeldeksrijtuigen en de NMBS HLE 1360 in de middag. Dat had ik nog niet eerder gezien:
Hoe kom je daar bij??Stef schreef:Is de loc op de eerste foto geen captrain?
Is geen van Crossrail, deze op mijn foto heeft een zwarte band onderaan.Stef schreef:Zou die class 66 niet die van Crossrail zijn?
Tim postte een foto die er precies goed op gelijkt
http://www.treinforum.be/viewtopic.php? ... 38c#unread
Zijn al die loc's voor de rest hetzelfde?Tim schreef: Er zijn bij ons recent wel weer 2 locs bijgekomen: PB11 (6605) ex SFB
en PB02 ex R4C, ex SFB. Interessant: deze loc heeft van de leasemaatschappij een nieuw kleurtje gekregen: groen/geel zoals hier te zien.
Identiek. Alleen de kleur van het koelwater is andersShrek schreef:Zijn al die loc's voor de rest hetzelfde?
Die loc (6613) wordt momenteel gebruikt door Trainsport. Stond er gisteren naast in de Waaslandhaven dus even een kijkje genomen.Mister1736 schreef:Op het Nederlandse forum www.Rolandrail.net staat dat de loc nu ( tijdelijk ) bij de RTB rijdt. Maar die kunnen er ook naast zitten. Het nummer staat erbij dus weet niet of dat ergens op te zoeken is??
die 'fretjes' heb ik gisteren ook nog gespot in het station van vilvoorde. leuke locomotieven:-)Mister1736 schreef:Goedemorgen,
Zo nu maar eens wat foto's van gisteren plaatsen !!
Om 10 uur de trein gepakt en om 10.48 uur kwam ik aan te Antwerpen Noorderdokken. Daar eerst nog even gestaan, want ik ben "brave" Hollander en de Politie stond daar dus ik ging nog maar niet langs het spoor lopen.
Afijn hier wat foto's daarvan:
Nu toch wel een van de mooiste treinen van vanmiddag. 2 locomotieven die ik nog nooit eerder gezien had ( dan op foto).
Het gaat om een 2 tal SNCF diesels met de nummers 467494 + 267537 met een containertrein welke bestond uit witte IRISL containers op 1 na.
Toen ik onderweg naar huis ging, zag ik de trein na Mechelen Nekkerspoel links afgaan ri Muizen:
![]()
Ondanks een trage start ( na 16 uur werd het pas echt druk ) ben ik toch heel tevreden naar huis gegaan.
Hoop dat jullie het leuk vinden!
Groetjes,
Marcel