Foto's en filmpjes uit België. ( Update : Bocht v Ekeren !)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Mister1736

Re: Foto's en filmpjes uit België. ( Update : Bocht v Ekeren !)

Bericht door Mister1736 »

Hoi,

Ik heb van 11 uur tot kwart voor 5 gestaan. Ik vond het erg rustig, en ook niet alles laten zien.
Er reed vooral ri Noord en ja daar heb je niet veel aan he ;).

Marcel
Steven

Bericht door Steven »

de namiddag is op die plaats altijd veruit de rustigste, aangezien rond 14u er ploegenwissel is op Antwerpen noord en de periode er juist voor en achter zowat de kalmste zijn bij daglicht.
Mister1736

Re: Foto's en filmpjes uit België. ( Bocht v Ekeren deel 2 )

Hallo,

Hier de laatste update vanuit België. Op 4 maart ben ik nogmaals maar eens naar Antwerpen geweest. De reis begon uit Mechelen richting Antwerpen.

Ik zag een mooie trein aankomen toen ik stond te wachten op mijn trein.
De loc is de NBE 6613 met nummer: 9280 1266 067 6 - D-CBRL, en rijdt volgens bronnen nu voor de RTB ( ?? ). De trein bestaat uit Engelse FORD auto's ri Zeebrugge.
Normaal zet ik dit soort foto's nooit online, maar kon niet echt een vervoerder op de loc vinden, maar zelf dacht ik aan DLC, maarniet dus ;).
Afbeelding Afbeelding Toen kwam ik wederom aan in de bocht van Ekeren.
Als eerste een LLT, bestaande uit de NMBS HLE 2367 + 2342:
Afbeelding
Voor het eerst op de foto, en daar ben ik echt blij mee :D.
De V206 van de RTB :). Helaas zonder trein :(, dat had het helemaalafgemaakt,maar ja je kan niet alles hebben ;):
Afbeelding
Normaal zet ik de volgende foto nooit online, maar deze kruising vond ik toch wel leuk :).
U ziet hier SNCF FRET 467453 met graan(?)trein, met de NMBS HLE 2009 met containertrein:
Afbeelding
Nu hier de NMBS HLE 2009 met mooie containertrein:
Afbeelding
De zon was uit :(, maar om bepaalde redenen ging de trein stil staan.
En precies in een zon gaatje,kon ik de UC trein getrokken door de NMBS HLE 2822:
Afbeelding
Daarna nog een mooie UC trein getrokken door de NMBS HLE 2011:
Afbeelding
Daarna een leuk treintje richting de Antwerpse havens. DE HLB 6253 met wel 1 wagon met lading:
Afbeelding
Daarna was het de tijd voor de NMBS HLE 1301 + 1328 met volle kolentrein uit de havens. Jammer dat er net ook een andere trein van de andere kant af kwam :(, maar ja dat krijg je daar somshe ;):
Afbeelding
Alsof ereen vloek op de Reeks 13 heerst ;).
Na de andere DT 1300's, nu de NMBS HLE 1313 + 1327 met een hele mooie containertrein en deze gaat richting Frankrijk door die locs als tractie of heeft dat er niets mee te maken ??:
Afbeelding
Strukton was ook nogin de buurt :):
Afbeelding
Nog maar eens een UC, ditmaal met als NMBS HLE 2809 als tractie. Kantje boord foto trouwens ;):
Afbeelding
Daarna kwam de 6253 weer los terug:
Afbeelding
Dan hier de allermooiste foto die ik daar in de bocht genomen heb. Waarom? Nou beide locs uit het portaal, prachtig in de zon en de gehele trein op de foto :D.
Hier zien jullie de NMBS HLE 2359 + 2617 met een volle containertrein:
Afbeelding
Daarna was het weer tijd om de bocht te verlaten. Het was wel erg rustig....Niet te geloven... Nog rustiger dan die dinsdag :o :o .
Dus maar weer naar Antwerpen Noorderdokken :). Daar moest ik nog heel erg lang wachten :(, maar toen kwam er opeens een Thalys over het normale spoor. Dat had ik daar nog niet eerder gezien:
Afbeelding
Maar daarna kwamen me favoriete diesels kwam weer eens langs.
Ditmaal de NMBS HLD 7840+7836 met een containertrein met wel 4 containers direct achter de loc. Voor de rest was de trein helemaal leeg:
Afbeelding
Daarna een passagierstrein. Bestaande uit 4 dubbeldeksrijtuigen en de NMBS HLE 1360 in het midden :o . Dat had ik nog niet eerder gezien:
Afbeelding
Daarna weer 2 diesels, de NMBS HLD 7728 + 7813 met een keteltrein:
Afbeelding
Toen weer 2 mooie elocs met een UC met de NMBS HLE 2311 + 2348, met een wel heel nieuwschierige machinist ;):
Afbeelding
Dan de 1ste Hupac trein. Getrokken door de NMBS HLE 2821:
Afbeelding
Daarna weer een containertrein. Dit keer getrokken door de NMBS HLE 2316 + 2339:
Afbeelding
Daarna weer een Hupac trein,net als dinsdag getrokken door de NMBS HLD 7783:
Afbeelding
Hierna weer een Piektrein. Ditmaal getrokken door de NMBS HLE 2309:
Afbeelding
Daarna weer dezelfde trein als in de morgen, alleen nu met de lege versie en een andere loc.
Hier zien we de SNCF FRET 467483 met lege graag(??)trein ri Frankrijk:
Afbeelding Met mooie wagons blauwe Granit wagons:
Afbeelding
Captrain kwam ook nog eens langs. Dit keer met de CT 6603 welke nog geen bestickering heeft.
Lekker optrekken, goed voor het mileu ;):
Afbeelding
Afbeelding
Als laatste goederentrein van vandaag,de NMBS HLE 2016 met een UC:
Afbeelding
Ik wou nog even een BNL trein op de foto, en dat is gelukt.
Zie hier de NMBS HLE 2839 met detrein naar Antwerpen en verder :D :
Afbeelding
Zo dat was het weer.
Hoop dat jullie het wat vinden,

Marcel
Laatst gewijzigd door Mister1736 op 19 mar 2010, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Trammist

Bericht door Trammist »

Mister1736 schreef: Daarna een passagierstrein. Bestaande uit 4 dubbeldeksrijtuigen en de NMBS HLE 1360 in de middag :o . Dat had ik nog niet eerder gezien:
Dat is de Noorderkempen-shuttle (pendeltrein Antwerpen-Centraal - Luchtbal - Noorderkempen).
Stef

Bericht door Stef »

Is de loc op de eerste foto geen captrain?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Robin

Bericht door Robin »

Trammist schreef:
Mister1736 schreef: Daarna een passagierstrein. Bestaande uit 4 dubbeldeksrijtuigen en de NMBS HLE 1360 in de middag :o . Dat had ik nog niet eerder gezien:
Dat is de Noorderkempen-shuttle (pendeltrein Antwerpen-Centraal - Luchtbal - Noorderkempen).
Die zullen op de middag wisselen, op schijnpoort staat altijd een 2de ram klaar. Ik dacht dat de 1349 & 1308 erin rijden en savonds staat altijd de andere daar.

mooie foto's trouwens, ook uitzonderlijk dat de Thalys lang L12 gaat.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mister1736

Stef schreef:Is de loc op de eerste foto geen captrain?
Hoe kom je daar bij??

Op het Nederlandse forum www.Rolandrail.net staat dat de loc nu ( tijdelijk ) bij de RTB rijdt. Maar die kunnen er ook naast zitten. Het nummer staat erbij dus weet niet of dat ergens op te zoeken is??
Ik weet niet of CT ( in devorm van SNCF FRET, R4C, ITL , Veolia ) van dit soort treinen rijdt ????

Die dubbeldekker rijdt meestal waar de Thalys ook rijdt. Vond het al vreemd...

Trouwens nog even wat foto's aangepast zodat ze nu wel (helemaal) zichtbaar zijn.
PeterBrz

Bericht door PeterBrz »

Volgens mij is die class 66 van NBE-rail ; Nordbayerische Eisenbahn
In mijn fotoreportge van Berchem 18 maart(zie fotografie topic) zie je ook zo eentje langskomen, maar dan met Fiat's. Mogelijk is het dus ook deze loc.

Groeten, Peter
Stef

Bericht door Stef »

Zou die class 66 niet die van Crossrail zijn?

Tim postte een foto die er precies goed op gelijkt

http://www.treinforum.be/viewtopic.php? ... 38c#unread
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Stef schreef:Zou die class 66 niet die van Crossrail zijn?

Tim postte een foto die er precies goed op gelijkt

http://www.treinforum.be/viewtopic.php? ... 38c#unread
Is geen van Crossrail, deze op mijn foto heeft een zwarte band onderaan.

Er zijn bij ons recent wel weer 2 locs bijgekomen: PB11 (6605) ex SFB
en PB02 ex R4C, ex SFB. Interessant: deze loc heeft van de leasemaatschappij een nieuw kleurtje gekregen: groen/geel zoals hier te zien.
Shrek

Bericht door Shrek »

Tim schreef: Er zijn bij ons recent wel weer 2 locs bijgekomen: PB11 (6605) ex SFB
en PB02 ex R4C, ex SFB. Interessant: deze loc heeft van de leasemaatschappij een nieuw kleurtje gekregen: groen/geel zoals hier te zien.
Zijn al die loc's voor de rest hetzelfde? :)
Tim

Bericht door Tim »

Shrek schreef:Zijn al die loc's voor de rest hetzelfde? :)
Identiek. Alleen de kleur van het koelwater is anders :lol:
Mister1736 schreef:Op het Nederlandse forum www.Rolandrail.net staat dat de loc nu ( tijdelijk ) bij de RTB rijdt. Maar die kunnen er ook naast zitten. Het nummer staat erbij dus weet niet of dat ergens op te zoeken is??
Die loc (6613) wordt momenteel gebruikt door Trainsport. Stond er gisteren naast in de Waaslandhaven dus even een kijkje genomen.
Sjakie

Bericht door Sjakie »

Wist niet dat BeNeLux soms met I6 of I10 werd gereden.
Aangepast door mod, gelieve geen volledige berichten te quoten, zeker niet al die foto's er bij, dit belast het forum enorm.
eagleheart
Contacteer:

Bericht door eagleheart »

Mister1736 schreef:Goedemorgen :),

Zo nu maar eens wat foto's van gisteren plaatsen !!
Om 10 uur de trein gepakt en om 10.48 uur kwam ik aan te Antwerpen Noorderdokken. Daar eerst nog even gestaan, want ik ben "brave" Hollander en de Politie stond daar dus ik ging nog maar niet langs het spoor lopen :P.
Afijn hier wat foto's daarvan:

Nu toch wel een van de mooiste treinen van vanmiddag. 2 locomotieven die ik nog nooit eerder gezien had ( dan op foto ;) ).
Het gaat om een 2 tal SNCF diesels met de nummers 467494 + 267537 met een containertrein welke bestond uit witte IRISL containers op 1 na ;).
Toen ik onderweg naar huis ging, zag ik de trein na Mechelen Nekkerspoel links afgaan ri Muizen:
Afbeelding

Ondanks een trage start ( na 16 uur werd het pas echt druk ) ben ik toch heel tevreden naar huis gegaan :).
Hoop dat jullie het leuk vinden!

Groetjes,

Marcel
die 'fretjes' heb ik gisteren ook nog gespot in het station van vilvoorde. leuke locomotieven:-)
en thalyssen stoppen nooit in mechelen, de enige 'internationale' trein die daar stopt is de benelux(Amsterdam-brussel en omgekeerd).
Plaats reactie