Was er toen ook eoa goedkoop actietarief ja? Was niet erg druk eigenlijk nee Terwijl zeker die lijn van Luxemburg naar Brussel normaal altijd stampvol zit
Fles schreef:Was er toen ook eoa goedkoop actietarief ja? Was niet erg druk eigenlijk nee Terwijl zeker die lijn van Luxemburg naar Brussel normaal altijd stampvol zit
Toen was het TTB-dag ...
Normaal is het altijd in september, in 2009 was het in december
ALLE festiviteiten zijn afgeschaft !
De NMBS doet dit op vraag van het kernkabinet die het niet gepast vindt om na de ramp in Buizingen nu feest te vieren.
Adler schreef:ALLE festiviteiten zijn afgeschaft !
De NMBS doet dit op vraag van het kernkabinet die het niet gepast vindt om na de ramp in Buizingen nu feest te vieren.
Ik hoop dat dit een uitspraak is die eigelijk een week te vroeg komt?
Shrek schreef:Ik hoop dat dit een uitspraak is die eigelijk een week te vroeg komt?
Wat bedoel je hiermee ?
NMBS annuleert feestelijkheden voor 175 jaar spoorwegen
(Belga) Het kernkabinet heeft beslist de NMBS te weigeren feestelijkheden te organiseren die waren voorzien in het kader van 175 jaar spoorwegen in België.
De regeringstop wil daarmee elke polemiek voorkomen en de nagedachtenis eren aan de slachtoffers van de treinramp in Buizingen.
Dat schrijven verscheidene Franstalige kranten woensdag.
De NMBS Holding was van plan op 5 mei een grootschalig evenement organiseren waarop de koning zou worden uitgenodigd.
Drie stoomtreinen zouden die dag opnieuw het traject Brussel-Mechelen afleggen zoals op 5 mei 1835.
De NMBS had bijna "600 passagiers voor een dag" uitgenodigd.
Het kernkabinet besliste er echter anders over en heeft alles geannuleerd, hoewel de NMBS had gehoopt alsnog minstens een symbolische activiteit te kunnen organiseren.
Van het eerste project van de NMBS Holding werd eerder afgestapt.
Daarbij was het de bedoeling enkele meters sporen voor het koninklijk paleis te leggen om er enkele dagen lang een aantal locomotieven tentoon te stellen.
Andere activiteiten van plaatselijke verenigingen doorheen het land blijven wel behouden.
Met alle respect voor de slachtoffers en de nabestaanden maar dit bewijst nogmaals hoe de politiek en de top het historisch erfgoed van treinen in België liever kwijt dan rijk is. Vergeet niet dat een maatschappij die zijn verleden niet respecteert geen toekomst heeft!!!! Een echte schande eigenlijk! Maar om eerlijk te zijn verbaast het mij niks....
Ik ga dus dit jaar verschillende keren naar Duitsland rijden, daar weet men wel van aanpakken zoals nu van 2 tot 6 april 2010. Zie op www.dampfspektakel.info
Toen de NMBS o.a. de verminderingskaart 50% afschafte, zei Vervotte dat ze zich daar niet kon mee moeien omdat de NMBS een autonoom bedrijf is dat zelf beslissingen neemt.
Nu is het blijkbaar ineens geen autonoom bedrijf meer en mag de NMBS geen festiviteiten houden van de regering.
Waar is de logica ?
Shrek schreef:Ik hoop dat dit een uitspraak is die eigelijk een week te vroeg komt?
Wat bedoel je hiermee ?
Hij hoopte dat het om een 1-april-grap zou gaan.
Overigens vind ik dit een draak van een besluit. Men is ongetwijfeld op wat voor manier dan ook onder druk gezet, of het is een excuus om de ware reden te verbloemen. Als het ongeluk in Buizingen de ware reden geweest zou zijn voor het afblazen van feestelijkheden, hadden ze dat meteen of in de volgende dagen moeten bekendmaken. En niet 6 weken later, als het allemaal niet meer lukt en men een excuus nodig heeft, nog even die ramp van toen erbij gaan slepen. Slecht, slecht, slecht.
edit: Oh right, onder druk van de regering dus. Fraai werk weer.
Onbegrijpelijk zoiets eigenlijk !
Naar het schijnt zou de NMBS zelf voorgesteld hebben om alles te schrappen. De regering heeft het dan gewoon bevestigd.
Apenland!
Ongelooflijk... In wat voor apenland leven wij eigenlijk?
Ik denk dat de festiviteiten rond 175 jaar spoorwegen nogal wat mensen zouden op de been krijgen om pareltjes van historisch erfgoed te bezichtigen en tegelijk wordt (toch wel belangrijk) stuk geschiedenis van België in de kijker gezet. De mensen zouden de charmes van de trein leren appreciëren en ze helpen overtuigen om meer de trein te nemen.
Maar neen, we houden ons liever bezig met het communautaire en hun zetels in het één van de vele parlementen van dit land. Dat doet er mij trouwens aan denken, wanneer vieren wij het jubileum van BHV? Het zou me niet verwonderen moesten we dat beginnen "vieren"