Zo gezegd, zo gedaan! Uw virtuele reporter heeft weer een verslagje!

Per Intercity van 2e grootste italiaanse stad, Milano, naar Livorno aan de tyrheense kust.
Gebruikte routes: Milano-Bologna-Firenze & FI-PI-LI-SI 2000

Om jullie toch eens een ander beeld te geven, ditmaal een E402A locomotief!

Langzaam trekken we op en rijden we Milano uit...

Al naar een half uurtje zijn we in Piacenza aangekomen!

...maar blijkbaar is het er niet zo druk...

Dus snellen we verder naar Parma!

Aan 200 km/h!

Na Parma gepasseerd te hebben staan we al weer snel in Modena.

En weer verder snellen richting Bologna!

Na enkele minuten stop in Bologna, rijden we zachtjes het station weer uit...

En aan 180 km/h zitten we al redelijk snel in l'Appennino!

Ik houdt echt van dit stuk om te rijden.

Na een tunnel van 20 (u leest het goed, 20!) kilometer snellen we door Vernio.

Maar voor ik het door heb, staan we al weer in Prato, het begin van Toscane.

Zachtjes rollen we Firenze Santa Maria Novella binnen...
En dan moeten we snel kopmaken om de reis naar Livorno te vervolgen!
Het volgende stuk is op de route FI-PI-LI-SI 2000 gemaakt. (Firenze-Pisa-Livorno-Siena 2000)

In de vettura pilota moeten we nu verder rijden...

Langzaam rijden we Firenze Santa Maria Novella uit.

Ahh... Bella Toscana!

Blijkbaar moeten we toch oppassen voor losliggend/vallend gesteente.

En bijna komen we aan in Empoli.

Aangekomen in Empoli stappen behoorlijk wat mensen uit, waarschijnlijk op weg naar hun buitenhuisje in de Chianti-regio. (Voor de wijn-kenners onder ons.

)

Vervolgens mogen we weer verder rijden richting de Tyrheense zee.

Omdat het landschap nu weer vlakker word, mogen we aan 160 km/h door Toscana vlammen!

Binnenrijden in Pisa...

Aangekomen in Pisa Centrale.

En dan het laatste stukje, aan 160 km/h vlammen naar Livorno.

Nog geen 10 minuten later komen de eerste livornese stations al.

Aangekomen op het eindpunt, Livorno Centrale!

Een kleine sfeer impressie.
In de realiteit gaat er geen trein rechtstreeks van Milano naar Livorno via Firenze, maar wel via Genova, die doet er 4h30 over. Ik heb er via Firenze een kleine 3h30 over gedaan. Ideetje voor Trenitalia?
Vragen, opmerkingen of uw mening hoor ik graag!
