Inderdaad, en toen (in 1997 denk ik) seinhuis II van Brussel-Noord uitbrandde, gingen de wissels van spoor A niet meer, en de NMBS heeft van dit ongeluk een geluk gemaakt, en de IC's (toen nog IC's allemaal, IC N) verlengd tot Brussel-Zuid. Niet lang daarna is spoor A ontmanteld, echter enkel het spoor en de wissels en zo, want zelfs het stootblok stond er tot voor kort nog.
Er was een hek, zeg maar tralies tussen het perron 1/2 en perron A, maar een keertje zag ik at deze gewoonweg openstond en ben eens gaan kijken op het perron A. Op de muur tussen het spoor 1 en het spoor A stond in het groot 'AIRPORT CITY EXPRESS' geschreven, op dezelfde manier als
deze. Het perronnetje A, wat natuurlijk niet lang was, en zeker niet breed, werd afgeschermt van het spoor 2 door hekken.
Daar waar er op de andere perrons onverlichte plaatsnaamborden hangen, hinger er op het perron A lichtbakken, eentje in het Nederlands, en ééntje in het Frans. Op het perron was er ook een roltrap rechtstreeks naar het bovengelegen Sabena-gebouw, doch deze heeft volgens boeken niet lang gewerkt.
(Het oude station van de luchthaven had trouwens één net zo'n kort perron, waar aan beide kanten een spoor lag. Het huidege station Brussel Nationaal Luchthaven dateert van begin 1998.)