Het Oudste Klassieke stel (de achtervolging)
die vrijgekomen locomotieven voor de nieuwe M6en smijten, de M4kes en I10 zijn nog in veel betere staat dan sommige 200'jesTBbart schreef:ja, als ze meer M6 en krijgen zullen die eerder de I10, M4 kes en andere rijtuigen vervangen denk ik ... niet de klassiekjesze gaan dan ook een paar loko's uitsparen doordat er M6 stuurrijtuigen gaan zijn...
en als ze oudjes (groentjes) wegsmijten gaat volgens mij italie die opkopen


Je moet niet per se altijd een locomotief van voor en van achteren hangen he, het feit dat ze dat hier doen, heeft voornamelijk te maken met Antwerpen-Centraal denk ik. Daar zouden ze alles hopeloos in de war sturen als ze daar eerst de trein uit het station moeten trekken en dan de locomotief van kant verwisselen. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Genk - Gent, die wordt maar met één locomotief en M6-wagonnen gereden of de IC A vroeger, toen liep de loc ook om de trein in Eupen.Jonathan schreef:Dan moeten ze daar één loc aan de ene kant aanleggen en een aan de andere kant. En dat is locverspilling.Bert schreef:Je kan daar even goed IC of IR trein mee rijden.![]()
Kijk maar naar de M6, dat lukt ook.
Laat ze maar op de P-treinen, ze doen daar goed hun werk.
Laatst gewijzigd door Elgar op 03 jun 2006, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kan toch veel gemakkelijker? Neem nu de IC I. Die heeft nu 8 locs nodig. Als je het systeem van hierboven toepast 4.Elgar schreef:Je moet niet per se altijd een locomotief van voor en van achteren hangen he, het feit dat ze dat hier doen, heeft voornamelijk te maken met Antwerpen-Centraal denk ik. Daar zouden ze alles hopeloos in de war sturen als ze daar eerst de trein uit het station moeten trekken en dan de locomotief van kant verwisselen. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Genk - Gent, die wordt maar met één locomotief en M6-wagonnen gereden of de IC A vroeger, toen liep de loc ook om de trein in Eupen.Jonathan schreef:Dan moeten ze daar één loc aan de ene kant aanleggen en een aan de andere kant. En dat is locverspilling.Bert schreef:Je kan daar even goed IC of IR trein mee rijden.![]()
Kijk maar naar de M6, dat lukt ook.
Laat ze maar op de P-treinen, ze doen daar goed hun werk.
Als een trein (in dit voorbeeld IC I 2010) het station binnenrijdt zou ik de loc ervan halen, er een andere loc aanleggen die juist met de vorige IC I (IC I 2009) is binnengekomen. Dan leg je de loc die aan de voorkant van de trein en IC I 2033 en die kan naar Charleroi-Sud. Dan leg je die loc die binnengekomen is met de IC I 2010 aan IC I 2034. enz. Je hebt wel één loc meer nodig.
Een stuurrijtuig is en blijft natuurlijk de gemakkelijkste oplossing.
hallo,
En anders moeten ze maar een stam van chatelet nemen en er een M4 ADx voor hangen. (Zou dat gaan?) Ik zeg die van Chatalet, omdat dat bij mijn weten de enige zijn waar ook kabels voor 21/27 in TS/TD door lopen.
Groeten,
Joris De Mol
Als ze in de 27 multiplex steken wel denk ik.RhB schreef:M6 stuurstandrijtuigen zijn onderweg, echter in combinatie met welke locs zullen ze rijden.![]()
De combinatie 13 en 21/27, is de bedoeling, zal dat lukken.
En anders moeten ze maar een stam van chatelet nemen en er een M4 ADx voor hangen. (Zou dat gaan?) Ik zeg die van Chatalet, omdat dat bij mijn weten de enige zijn waar ook kabels voor 21/27 in TS/TD door lopen.
Groeten,
Joris De Mol