Het Oudste Klassieke stel (de achtervolging)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Maar waar gaan ze de e-locs dan blijven halen?
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, als ze meer M6 en krijgen zullen die eerder de I10, M4 kes en andere rijtuigen vervangen denk ik ... niet de klassiekjes :wink: ze gaan dan ook een paar loko's uitsparen doordat er M6 stuurrijtuigen gaan zijn... :D en als ze oudjes (groentjes) wegsmijten gaat volgens mij italie die opkopen :wink:
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

MGRoverdriver schreef:Maar waar gaan ze de e-locs dan blijven halen?
de nieuwe livrei (14) eh :)
Shrek

Bericht door Shrek »

TBbart schreef:ja, als ze meer M6 en krijgen zullen die eerder de I10, M4 kes en andere rijtuigen vervangen denk ik ... niet de klassiekjes :wink: ze gaan dan ook een paar loko's uitsparen doordat er M6 stuurrijtuigen gaan zijn... :D en als ze oudjes (groentjes) wegsmijten gaat volgens mij italie die opkopen :wink:
die vrijgekomen locomotieven voor de nieuwe M6en smijten, de M4kes en I10 zijn nog in veel betere staat dan sommige 200'jes :wink: het zou natuurlijk wel leuk zijn moesten ze een 2de leven in marokko of italië krijgen :P
Bert

Bericht door Bert »

De m4'en en de I10'en zijn dan ook nog zoveel jonger. :wink:
Ze gaan dan gewoon de breaks voor een deel overzetten naar de L-treintjes
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Met die I10 kun je alleen maar P-treinen doen, vermis ze geen stuurrijtuig hebben.
Bert

Bericht door Bert »

Je kan daar even goed IC of IR trein mee rijden. :wink:
Kijk maar naar de M6, dat lukt ook.
Shrek

Bericht door Shrek »

Jonathan schreef:Met die I10 kun je alleen maar P-treinen doen, vermis ze geen stuurrijtuig hebben.
het zal er vooral om gaan dat er te weinig van zijn om 4 of 5 volledige stammen te maken om die IC te rijden :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:Je kan daar even goed IC of IR trein mee rijden. :wink:
Dan moeten ze daar één loc aan de ene kant aanleggen en een aan de andere kant. En dat is locverspilling.

Laat ze maar op de P-treinen, ze doen daar goed hun werk.
Elgar

Bericht door Elgar »

Jonathan schreef:
Dan moeten ze daar één loc aan de ene kant aanleggen en een aan de andere kant. En dat is locverspilling.

Je moet niet per se altijd een locomotief van voor en van achteren hangen he, het feit dat ze dat hier doen, heeft voornamelijk te maken met Antwerpen-Centraal denk ik. Daar zouden ze alles hopeloos in de war sturen als ze daar eerst de trein uit het station moeten trekken en dan de locomotief van kant verwisselen. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Genk - Gent, die wordt maar met één locomotief en M6-wagonnen gereden of de IC A vroeger, toen liep de loc ook om de trein in Eupen.
Laatst gewijzigd door Elgar op 03 jun 2006, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

vroeger gebeurde da idd in antwerpen door er rangeringen mee te doen, maar doordat het station zo al een beperkte capaciteit heeft voor de moment doen ze da dus liever niet, vandaar die reden van een loc aan beide kanten
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Elgar schreef:
Jonathan schreef:

Je moet niet per se altijd een locomotief van voor en van achteren hangen he, het feit dat ze dat hier doen, heeft voornamelijk te maken met Antwerpen-Centraal denk ik. Daar zouden ze alles hopeloos in de war sturen als ze daar eerst de trein uit het station moeten trekken en dan de locomotief van kant verwisselen. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Genk - Gent, die wordt maar met één locomotief en M6-wagonnen gereden of de IC A vroeger, toen liep de loc ook om de trein in Eupen.
Dat kan toch veel gemakkelijker? Neem nu de IC I. Die heeft nu 8 locs nodig. Als je het systeem van hierboven toepast 4.
Als een trein (in dit voorbeeld IC I 2010) het station binnenrijdt zou ik de loc ervan halen, er een andere loc aanleggen die juist met de vorige IC I (IC I 2009) is binnengekomen. Dan leg je de loc die aan de voorkant van de trein en IC I 2033 en die kan naar Charleroi-Sud. Dan leg je die loc die binnengekomen is met de IC I 2010 aan IC I 2034. enz. Je hebt wel één loc meer nodig.

Een stuurrijtuig is en blijft natuurlijk de gemakkelijkste oplossing.
RhB

Bericht door RhB »

M6 stuurstandrijtuigen zijn onderweg, echter in combinatie met welke locs zullen ze rijden. :!:
De combinatie 13 en 21/27, is de bedoeling, zal dat lukken. :!:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

hallo,
RhB schreef:M6 stuurstandrijtuigen zijn onderweg, echter in combinatie met welke locs zullen ze rijden. :!:
De combinatie 13 en 21/27, is de bedoeling, zal dat lukken. :!:
Als ze in de 27 multiplex steken wel denk ik.
En anders moeten ze maar een stam van chatelet nemen en er een M4 ADx voor hangen. (Zou dat gaan?) Ik zeg die van Chatalet, omdat dat bij mijn weten de enige zijn waar ook kabels voor 21/27 in TS/TD door lopen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Het oudste klassieke stelletje stond gisteren (04-06-06) in Brugge. Hij stond dicht bij het station van een rust te genieten.
Plaats reactie