Spoorvernieuwing
Spoorvernieuwing
Werktrein in Overpelt op lijn 19 Mol - Neerpelt
Een filmpje over de spoorvernieuwingswerken met onder andere de P93:
http://www.youtube.com/watch?v=qFE8nmKpmXY
Een filmpje over de spoorvernieuwingswerken met onder andere de P93:
http://www.youtube.com/watch?v=qFE8nmKpmXY
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Spoorvernieuwing
knap filmpje, interessant!
heb er gisteren nog over gereden, t was rijden als op boter, mooi werk.
in neerpelt stond er een meettrein met een 62 voor vertrekkensklaar richting mol, onverwachte bezoeker daar.
daar in de streek een mooie MTB tocht gemaakt, wat lussen tot in nederland en dan verder gereden naar Zolder vanwaar ik terug gedieseld ben naar antwerpen.
wat me op viel is dat al die "mijn en leger" stations nog heel wat rangeerbundels hebben, weet wel niet of die nog in gebruik zijn.
heb er gisteren nog over gereden, t was rijden als op boter, mooi werk.
in neerpelt stond er een meettrein met een 62 voor vertrekkensklaar richting mol, onverwachte bezoeker daar.
daar in de streek een mooie MTB tocht gemaakt, wat lussen tot in nederland en dan verder gereden naar Zolder vanwaar ik terug gedieseld ben naar antwerpen.
wat me op viel is dat al die "mijn en leger" stations nog heel wat rangeerbundels hebben, weet wel niet of die nog in gebruik zijn.
Re: Spoorvernieuwing
Ik denk niet dat dat de meettrein gaat geweest zijn.ostbahnhof schreef:in neerpelt stond er een meettrein met een 62 voor vertrekkensklaar richting mol, onverwachte bezoeker daar.
Hoogst waarschijnlijk de sproeitrein.
Zie: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=17 ... in#p125170
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Spoorvernieuwing
Bibke schreef:Ik denk niet dat dat de meettrein gaat geweest zijn.ostbahnhof schreef:in neerpelt stond er een meettrein met een 62 voor vertrekkensklaar richting mol, onverwachte bezoeker daar.
Hoogst waarschijnlijk de sproeitrein.
Zie: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=17 ... in#p125170
sorry, t zal die geweest zijn

Re: Spoorvernieuwing
waw echt interessant. De eerste keer dat ik dat zie. Vraag me wel af, op het moment dat houten bills worden vervangen door betonnen, waarop rijdt die machine dan (rijd hij dan op gewone banden of zo of op rupsen of)? Op de rails alvast niet want die liggen naast hem. En naar waar gaan die houten bills naartoe?
Re: Spoorvernieuwing
ter info even goed kijken en dan zal je zien dat het dwarsliggers van beton zijn die de machine opraapt en geen houten. Die komen nadien op een van de bijwagens te liggen net zoals die nieuwe ook op een van de bijwagens klaarliggen.
Re: Spoorvernieuwing
De P93 rijdt dan op enkele rupsen:bobke schreef:waw echt interessant. De eerste keer dat ik dat zie. Vraag me wel af, op het moment dat houten bills worden vervangen door betonnen, waarop rijdt die machine dan (rijd hij dan op gewone banden of zo of op rupsen of)? Op de rails alvast niet want die liggen naast hem. En naar waar gaan die houten bills naartoe?
Zie:
http://picasaweb.google.be/bibke1/P93#5 ... 0669313362
en
http://picasaweb.google.be/bibke1/P93#5 ... 2785384194
De volledige fotoreportage kan je hier vinden (ik heb de machine wel van achter naar voor gefotografeerd):
http://s184.photobucket.com/albums/x212 ... CI0933.jpg
Re: Spoorvernieuwing
ha, ja khad het niet gemerkt vanwege de donkere kleur. Maar mijn vraag blijft eigenlijk. Wat wordt er dan gedaan met die oude betonnen bils?Steven schreef:ter info even goed kijken en dan zal je zien dat het dwarsliggers van beton zijn die de machine opraapt en geen houten. Die komen nadien op een van de bijwagens te liggen net zoals die nieuwe ook op een van de bijwagens klaarliggen.
Re: Spoorvernieuwing
Heel interessant filmpje! Wat zijn zo de afstanden die hij per dag kan afleggen?
Re: Spoorvernieuwing
Ik wist dat er verschillende weekends spoorvernieuwingswerken waren op L19. Ik heb trouwens de kans en de tijd niet gehad om ter plekke 'ns te gaan kijken, dus, zo'n filmpje maakt heel wat duidelijk...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Spoorvernieuwing
Prachtige Film!! Mooi gemonteerd trouwens!
Ik heb hier op L12 ook massaal gefilmd, helaas nog geen tijd gehad om te monteren.
Voor de geïnteresseerden, foto's en wat uitleg:
Baanvak: Essen-Kalmthout:http://www.lijn-12.be/album-09-03-07.php
Baanvak: Kalmthout-Kapellen:http://www.lijn-12.be/album-09-09-05.php
Groetjes,
Yannick
Ik heb hier op L12 ook massaal gefilmd, helaas nog geen tijd gehad om te monteren.
Voor de geïnteresseerden, foto's en wat uitleg:
Baanvak: Essen-Kalmthout:http://www.lijn-12.be/album-09-03-07.php
Baanvak: Kalmthout-Kapellen:http://www.lijn-12.be/album-09-09-05.php
Groetjes,
Yannick
Re: Spoorvernieuwing
Presario schreef:Heel interessant filmpje! Wat zijn zo de afstanden die hij per dag kan afleggen?
Mijn schatting: ongeveer een kilometer per shift. Op lijn 12 werkte men per weekend +- 2km af.
Op zaterdag werd er altijd extra doorgetrokken bv. 1200m, zondags was men dan iets vroeger klaar.
Kan ook het systeem zijn om "reserve" te hebben voor verrassingen in de ondergrond.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Spoorvernieuwing
De afstand die men per dag aflegt, is afhankelijk van de spoorlijn (aantal overwegen, rotheid van de biels,...
Volgens de Technische fiche kan de P93 maximum 24 dwarsliggers/minuut vervangen.
Wanneer de dwarsliggers 60cm van elkaar liggen, kan de P93 tot 600m/h vernieuwen. (Max. snelheid)
Op Lijn 12 was het inderdaad zoals Theo reeds aangaf.
Groetjes,
Yannick
Volgens de Technische fiche kan de P93 maximum 24 dwarsliggers/minuut vervangen.
Wanneer de dwarsliggers 60cm van elkaar liggen, kan de P93 tot 600m/h vernieuwen. (Max. snelheid)
Op Lijn 12 was het inderdaad zoals Theo reeds aangaf.
Groetjes,
Yannick