Zetels van de toekomst?
Zetels van de toekomst?
Dit wist ik niet goed waar ik moest plaatsen. Het is ontworpen voor vliegtuigen maar misschien kan dit ook voor trams, bussen, metro's & treinen. Ik vind het geniaal & het ziet er erg comfortabel uit:
http://www.thompsonsolutions.co.uk/ts_cozysuite.html
Of is dit iets te vooruitstrevend voor de NMBS?
http://www.thompsonsolutions.co.uk/ts_cozysuite.html
Of is dit iets te vooruitstrevend voor de NMBS?
Laatst gewijzigd door thomaslj op 11 jul 2010, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Zetels van de toekomst?
ze zien er wel niet uit
maar ik ben wel voorstander van hoofdsteunen aan de zijkant zoals in de Thalys en de Eurostar
in binnenlandse treinen heb ik al vele keren mijn kop gestoten tegen de raam bij het in slaap vallen
maar ik ben wel voorstander van hoofdsteunen aan de zijkant zoals in de Thalys en de Eurostar
in binnenlandse treinen heb ik al vele keren mijn kop gestoten tegen de raam bij het in slaap vallen

Re: Zetels van de toekomst?
Het lijkt me het perfecte iets om de eerste klas à la M6 wat op te waarderen.!
Re: Zetels van de toekomst?
Hallo
Kan mij iemand de belangrijkste punten vertalen in het Nederlands? (Wat? hoe?...)(ik begrijp er niet veel van)
Dank bij voorbaat
mvg
Bobke
Kan mij iemand de belangrijkste punten vertalen in het Nederlands? (Wat? hoe?...)(ik begrijp er niet veel van)
Dank bij voorbaat
mvg
Bobke
Re: Zetels van de toekomst?
Die Google vertaling is niet echt duidelijk vind ik, er staan nog heel veel Engelse woorden in. Het komt eigenlijk op het volgende neer:
Deze schuine rijen met zetels zijn ontworpen voor vliegtuigen maar het kan volgens mij ook voor treinen & zo. Door de schuine opstelling is er langs 1 kant een extra brede hoofdsteun voor een dutje. Nog een voordeel is dat de armleuningen niet gedeeld zijn en zo kunnen er een paar centimeters gewonnen worden. Op die manier kunnen er meer zetels op 1 rij zonder de zetels zelf smaller te moeten maken.
Als daarbovenop de ruimtes voor wc's & zo met schuine wanden worden gemaakt is er amper plaatsverlies.
Deze schuine rijen met zetels zijn ontworpen voor vliegtuigen maar het kan volgens mij ook voor treinen & zo. Door de schuine opstelling is er langs 1 kant een extra brede hoofdsteun voor een dutje. Nog een voordeel is dat de armleuningen niet gedeeld zijn en zo kunnen er een paar centimeters gewonnen worden. Op die manier kunnen er meer zetels op 1 rij zonder de zetels zelf smaller te moeten maken.
Als daarbovenop de ruimtes voor wc's & zo met schuine wanden worden gemaakt is er amper plaatsverlies.
Re: Zetels van de toekomst?
Dit type van zetels is misschien geschikt voor easyjet of ryanair, (meer passagiers in één vliegtuig==>goedkoper), maar toch niet echt klantvriendelijk. Je kan niet praten met je buren (familie of vrienden of vreemden), dus nogal associaalgericht wel dit type.
Re: Zetels van de toekomst?
Zulke hoofdsteunen bestaan reeds, onder andere in de vernieuwde Duitse RE-rijtuigen (ik ken ze van de Schlesweg-Holstein-Express).
Re: Zetels van de toekomst?
Misschien een beetje 'off topic' maar Ryanair zit al aan het maximum aantal zetels in al hun vliegtuigen & meer comfort bieden aan hun passagiers zullen ze waarschijnlijk niet doen. Michael O'Leary (CEO Ryanair) wil de passagiers zelfs laten rechtstaan (wat natuurlijk absurd is).bobke schreef:Dit type van zetels is misschien geschikt voor easyjet of ryanair, (meer passagiers in één vliegtuig==>goedkoper), maar toch niet echt klantvriendelijk. Je kan niet praten met je buren (familie of vrienden of vreemden), dus nogal associaalgericht wel dit type.
Re: Zetels van de toekomst?
Na het bekijken van de website denk ik eerder dat dit zetelopstellingen (kunnen) zijn voor vliegtuigen i.p.v. treinen. Ze maken trouwens vergelijkingen met Boeing en Airbus. Het woord 'train' heb ik op heel de website over die zetelopstellingen nergens tegengekomen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Zetels van de toekomst?
Dit is volgens mij ook niets voor treinen. In een vliegtuig s de beschikbare ruimte zeer klein, en de winst van dergelijke operaties dus groot.
In een trein zie je dat mensen nog liever in de gang staan dan in een 2+3 opstelling effectief met zen zessen te gaan zitten. Nog meer opeenproppen heeft dus geen zin. Bij treinen is de beschikbare ruimte ook helemaal niet het grootste probleem, op enkele spitstreinen na is er steeds ruimte beschikbaar. Bij vliegtuigen moet er elke vlucht opnieuw ruimte bespaard worden
In een trein zie je dat mensen nog liever in de gang staan dan in een 2+3 opstelling effectief met zen zessen te gaan zitten. Nog meer opeenproppen heeft dus geen zin. Bij treinen is de beschikbare ruimte ook helemaal niet het grootste probleem, op enkele spitstreinen na is er steeds ruimte beschikbaar. Bij vliegtuigen moet er elke vlucht opnieuw ruimte bespaard worden
