Zetels van de toekomst?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
thomaslj

Zetels van de toekomst?

Bericht door thomaslj »

Dit wist ik niet goed waar ik moest plaatsen. Het is ontworpen voor vliegtuigen maar misschien kan dit ook voor trams, bussen, metro's & treinen. Ik vind het geniaal & het ziet er erg comfortabel uit:
http://www.thompsonsolutions.co.uk/ts_cozysuite.html
Of is dit iets te vooruitstrevend voor de NMBS?
Laatst gewijzigd door thomaslj op 11 jul 2010, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Zetels van de toekomst?

Bericht door Kristofke »

ze zien er wel niet uit

maar ik ben wel voorstander van hoofdsteunen aan de zijkant zoals in de Thalys en de Eurostar

in binnenlandse treinen heb ik al vele keren mijn kop gestoten tegen de raam bij het in slaap vallen ;)
Reuel

Re: Zetels van de toekomst?

Bericht door Reuel »

Het lijkt me het perfecte iets om de eerste klas à la M6 wat op te waarderen.!
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Zetels van de toekomst?

Bericht door bobke »

Hallo
Kan mij iemand de belangrijkste punten vertalen in het Nederlands? (Wat? hoe?...)(ik begrijp er niet veel van)
Dank bij voorbaat
mvg
Bobke
thomaslj

Re: Zetels van de toekomst?

Bericht door thomaslj »

Die Google vertaling is niet echt duidelijk vind ik, er staan nog heel veel Engelse woorden in. Het komt eigenlijk op het volgende neer:
Deze schuine rijen met zetels zijn ontworpen voor vliegtuigen maar het kan volgens mij ook voor treinen & zo. Door de schuine opstelling is er langs 1 kant een extra brede hoofdsteun voor een dutje. Nog een voordeel is dat de armleuningen niet gedeeld zijn en zo kunnen er een paar centimeters gewonnen worden. Op die manier kunnen er meer zetels op 1 rij zonder de zetels zelf smaller te moeten maken.
Als daarbovenop de ruimtes voor wc's & zo met schuine wanden worden gemaakt is er amper plaatsverlies.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Zetels van de toekomst?

Bericht door bobke »

Dit type van zetels is misschien geschikt voor easyjet of ryanair, (meer passagiers in één vliegtuig==>goedkoper), maar toch niet echt klantvriendelijk. Je kan niet praten met je buren (familie of vrienden of vreemden), dus nogal associaalgericht wel dit type.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Zetels van de toekomst?

Bericht door groentje »

Zulke hoofdsteunen bestaan reeds, onder andere in de vernieuwde Duitse RE-rijtuigen (ik ken ze van de Schlesweg-Holstein-Express).
thomaslj

Re: Zetels van de toekomst?

Bericht door thomaslj »

bobke schreef:Dit type van zetels is misschien geschikt voor easyjet of ryanair, (meer passagiers in één vliegtuig==>goedkoper), maar toch niet echt klantvriendelijk. Je kan niet praten met je buren (familie of vrienden of vreemden), dus nogal associaalgericht wel dit type.
Misschien een beetje 'off topic' maar Ryanair zit al aan het maximum aantal zetels in al hun vliegtuigen & meer comfort bieden aan hun passagiers zullen ze waarschijnlijk niet doen. Michael O'Leary (CEO Ryanair) wil de passagiers zelfs laten rechtstaan (wat natuurlijk absurd is).
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Zetels van de toekomst?

Bericht door LML »

Na het bekijken van de website denk ik eerder dat dit zetelopstellingen (kunnen) zijn voor vliegtuigen i.p.v. treinen. Ze maken trouwens vergelijkingen met Boeing en Airbus. Het woord 'train' heb ik op heel de website over die zetelopstellingen nergens tegengekomen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13021
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Zetels van de toekomst?

Bericht door Shrek »

Dit is volgens mij ook niets voor treinen. In een vliegtuig s de beschikbare ruimte zeer klein, en de winst van dergelijke operaties dus groot.
In een trein zie je dat mensen nog liever in de gang staan dan in een 2+3 opstelling effectief met zen zessen te gaan zitten. Nog meer opeenproppen heeft dus geen zin. Bij treinen is de beschikbare ruimte ook helemaal niet het grootste probleem, op enkele spitstreinen na is er steeds ruimte beschikbaar. Bij vliegtuigen moet er elke vlucht opnieuw ruimte bespaard worden :wink:
Plaats reactie