gezocht : UTP datakabel cat5E 4x2x0.14 (2x300meter)

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Rikkie

gezocht : UTP datakabel cat5E 4x2x0.14 (2x300meter)

Bericht door Rikkie »

Beste allemaal,

via deze weg ben ik op zoek naar 2x300 meter (jawel 2x300meter :shock:) UTP datakabel cat5E 4x2x0.14.
Weet er iemand waar ik (zo goedkoop mogelijk, liefst gratis :roll:) aan dergelijke kabel kan geraken aub?

Bedankt

Groeten
Rikkie
dentheo

Re: gezocht : UTP datakabel cat5E 4x2x0.14 (2x300meter)

Bericht door dentheo »

Ik zou mijn PC iets dichter bij mijn modelbaan zetten....

Indien je echter voor ons een WEBcam wil zetten bij de buren en gericht op een station, dan is het prachtig natuurlijk.
Laatst gewijzigd door dentheo op 08 okt 2010, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
trainfreak

Bericht door trainfreak »

In de computerwinkel ga je zo'n afstanden niet vinden, misschien eens kijken bij een doe het zelf zaak?
Trammist

Bericht door Trammist »

Ja Rikkie, daar ga je voor moeten betalen... Hier bijvoorbeeld.

Je kan ook proberen het ergens in uitverkoop ofzo te pakken te krijgen, en bij Brico en Gamma zullen ze ook zulke draden verkopen aan de lopende meter.
Rikkie

Bericht door Rikkie »

Ah bedankt Trammist.

Ik was al een tijd op zoek. De prijs valt wel mee.

Kan nog iemand goedkoper? :wink:

Groeten
Rikkie
kika

Bericht door kika »

Ik zag hier laatst zo'n grote haspel met 2km UTP er op bij 'n werf. Maar het pastte helaas niet op mijn bagagerekje van de fiets. Als het echt gratis moet, kan ik je alleen aanraden veel geduld te hebben en vriendjes te worden met kantoorgebouwslopers. Afhankelijk van wat je wilt (losse kern of net niet) moet je nog meer geduld hebben. Als het voor de hobby is, kortere kabels kan je vaker wel gratis krijgen en een laatste tip: veel mensen weten niet wat utp is, schuim de zolders/kelders af van familie en vrienden, trek er op uit tijdens het grof vuil. Desnoods moet je maar een hoop korte eindjes aan elkaar verbinden.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

300 meter UTP-kabel krijgen is lastig, onder meer vanwege het signaalverlies wat hierbij gaat optreden. Cat5e heeft een maximumlengte van 100 meter, daarna heb je hardware nodig die het signaal versterkt. In de praktijk komt dit zelfs neer op 90 meter. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Cat 6 en zelfs Cat 7.

Waarvoor heb je het nodig, als ik vragen mag? Misschien zijn andere transportvormen (Coax of fiber) beter geschikt.
Rikkie

Bericht door Rikkie »

Dag Alex,

ik zou die gebruiken om zelf gemaakte assentellers te verbinden met elektronische tellerkaarten. En dit om een 4-tal wissels te beveiligen in Maldegem.

Groeten
Rikkie
Plaats reactie