via deze weg ben ik op zoek naar 2x300 meter (jawel 2x300meter ) UTP datakabel cat5E 4x2x0.14.
Weet er iemand waar ik (zo goedkoop mogelijk, liefst gratis ) aan dergelijke kabel kan geraken aub?
Je kan ook proberen het ergens in uitverkoop ofzo te pakken te krijgen, en bij Brico en Gamma zullen ze ook zulke draden verkopen aan de lopende meter.
Ik zag hier laatst zo'n grote haspel met 2km UTP er op bij 'n werf. Maar het pastte helaas niet op mijn bagagerekje van de fiets. Als het echt gratis moet, kan ik je alleen aanraden veel geduld te hebben en vriendjes te worden met kantoorgebouwslopers. Afhankelijk van wat je wilt (losse kern of net niet) moet je nog meer geduld hebben. Als het voor de hobby is, kortere kabels kan je vaker wel gratis krijgen en een laatste tip: veel mensen weten niet wat utp is, schuim de zolders/kelders af van familie en vrienden, trek er op uit tijdens het grof vuil. Desnoods moet je maar een hoop korte eindjes aan elkaar verbinden.
300 meter UTP-kabel krijgen is lastig, onder meer vanwege het signaalverlies wat hierbij gaat optreden. Cat5e heeft een maximumlengte van 100 meter, daarna heb je hardware nodig die het signaal versterkt. In de praktijk komt dit zelfs neer op 90 meter. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Cat 6 en zelfs Cat 7.
Waarvoor heb je het nodig, als ik vragen mag? Misschien zijn andere transportvormen (Coax of fiber) beter geschikt.
ik zou die gebruiken om zelf gemaakte assentellers te verbinden met elektronische tellerkaarten. En dit om een 4-tal wissels te beveiligen in Maldegem.