De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
HijDieHetWeet

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door HijDieHetWeet »

769 krijgt binnenkort TBL1+, 626 is volop in montage
AM'er

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door AM'er »

En wat is nu de ware reden dat de 249 buiten dienst is gesteld?

Is het omwille van slijtage van de kast of is de oorzaak te wijten aan de elektrische installatie?
Het is alvast 1 van de motorstellen die behoort tot diegene met een lang geleden revisie (denk 2001).
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door TrainzDr3ver »

Laatst dat ik de 249 gezien heb, denk paar maanden geleden, zag de buitenkant hiervan eigenlijk vrij... slecht uit :P
Het leek alsof het dak van het stel elk moment in kon storten :lol:
AM'er

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door AM'er »

De kast van de 249 was inderdaad niet meer zo goed te noemen.
Maar toch goed om te weten wat de ware reden is waarom precies dit stel eruit gaat.

Toch merkwaardig dat het ene klassiekje er slechter aan toe is dan het andere.
Stel 204, eveneens voor het laatst gereviseerd in 2001, ziet er heel wat beter uit.

http://www.youtube.com/watch?v=G6TEiS1v ... _search=on
jef808

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door jef808 »

Gisteren, zaterdag 16 oktober, nam ik de IC van Charleroi naar Antwerpen. Tot mijn grote verbazing en verrassing werd deze gereden door de 159 (!) en de 706.

Jef
Trammist

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Trammist »

jef808 schreef:Gisteren, zaterdag 16 oktober, nam ik de IC van Charleroi naar Antwerpen. Tot mijn grote verbazing en verrassing werd deze gereden door de 159 (!) en de 706.
De IC Charleroi-Antwerpen wordt wel vaker met klassiekjes gereden, zeker in het weekend. Het is mij het afgelopen jaar minstens 3 keer overkomen.
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door LML »

Het is en blijft gewoon absurd dat men in 2010 nog steeds IC-diensten rijdt met klassiekjes en/of met varkenssnuiten, en juist in het weekend zoveel ander materieel (dat beter geschikt is qua comfort voor een IC-dienst) aan de kant staat...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Hobbes
Berichten: 759
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Hobbes »

De IC Antwerpen-Charleroi is in het weekeinde officieel voorzien met M6'n of met MS96.
Sinds MAANDEN rijden er in het weekeinde echter klassiekskes ipv MS96'en, met als gevolg dikwijls sardienenvervoer. (2x2 ipv 2x3) :roll:
Dit blijft maar duren, wegens tekort aan materieel zeker? We (treinbestuurders FN) weten het ook niet.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2102
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Dieselfreak »

Wanneer is de benaming klassiekje eigenlijk ontstaan? Bestond die al vóór de komst van de Breaks?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13023
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef:Wanneer is de benaming klassiekje eigenlijk ontstaan? Bestond die al vóór de komst van de Breaks?
Dat kan bijna niet he, tot de komst van de breaks waren de tweetjes zowat het meest geavanceerde materieel. Zoiets noem je geen klassiekje :P
Dat zal wel pas ontstaan zijn met de instroom van grote hoeveelheden materieel dat moderner was: breaks, M4,M5,I10,I6,duikbrillen,...
AM'er

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door AM'er »

Nog 40 jaar wachten en dan kunnen we de Desiro's ook "klassiekjes" noemen.
:lol:
Bomma

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Bomma »

De CR Brussel - Dendermonde (en omgekeerd) die ik neem wordt nog elke dag gereden met klassiekjes (in combinatie met gemoderniseerde en CR-stellen) :)
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door vasonline »

Hobbes schreef:De IC Antwerpen-Charleroi is in het weekeinde officieel voorzien met M6'n of met MS96.
Sinds MAANDEN rijden er in het weekeinde echter klassiekskes ipv MS96'en, met als gevolg dikwijls sardienenvervoer. (2x2 ipv 2x3) :roll:
Dit blijft maar duren, wegens tekort aan materieel zeker? We (treinbestuurders FN) weten het ook niet.
Ik heb die IC ook al een paar keer genomen.
Op zich niet erg dat het klassiekjes zijn, alleen één stelletje meer zou wel mogen :wink:

Dat men het nieuwer materiaal aan de kant laat staan is natuurlijk iets anders.

Groetjes
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door LML »

AM'er schreef:Nog 40 jaar wachten en dan kunnen we de Desiro's ook "klassiekjes" noemen.
:lol:
Hopelijk gaan de Desiro ML's zo lang mee. Kijk naar de MW41: de éérste stellen rijden 10 jaar en rammelen van voor naar achter...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13023
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Shrek »

LML schreef:Hopelijk gaan de Desiro ML's zo lang mee. Kijk naar de MW41: de éérste stellen rijden 10 jaar en rammelen van voor naar achter...
Siemens-materieel is doorgaans wel van veel hogere kwaliteit :wink:
Plaats reactie