Installatie TBL 1+

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
melle

Installatie TBL 1+

Bericht door melle »

Installatie TBL1+ op treinen zit op schema

do 04/11/2010 - 15:01
Een derde van alle treinen zal eind dit jaar zijn uitgerust met het veiligheidssysteem TBL1+, dat treinen automatisch laat vertragen en stoppen voor een gesloten sein. Dat laat de NMBS weten.
"De migratie van het NMBS-materieel naar TBL1+ was initieel gepland tegen eind 2013. De datum blijft, maar door de gebeurtenissen in Buizingen werd beslist tot de versnelde uitrusting. Eind dit jaar zullen 319 van de 1.021 locomotieven zijn uitgerust", zegt NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts.

De inbouw gebeurt in de werkplaatsen in Mechelen, Salzinnes, Stockem en Cuesmes, meestal gekoppeld aan een onderhouds- of moderniseringsbeurt. "We kunnen niet te veel voertuigen uit omloop nemen om capaciteitsproblemen tijdens de spits te vermijden", zegt Roger Van Hover, werkplaatsdirecteur in Mechelen.

Het installeren van het systeem duurt vier dagen tot drie weken.
Bron: deredactie.be

Ik stel me vragen bij dit filmpje:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... veiligheid

Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Moet het niet een rood sein zijn?
Marcad

Re: Installatie TBL 1+

Bericht door Marcad »

melle schreef: De inbouw gebeurt in de werkplaatsen in Mechelen, Salzinnes, Stockem en Cuesmes
Halo,

Hoe is het verdeelt tussen die vier werkplaatsen ?

Mechelen : Cityrails, MS75, MS die een revisie hebben (klassiek,Break,???).
Salzinnes : HLE? ,HLD?
Stockem : ?
Cuesmes : ?

Moeten de MS96 ook de tbl1+ krijgen ?

Alles die uit Mechelen komt heeft de sticker "TBL1+" maar er is een andere werkplaats die dat niet doe... ik heb gezien de 625,635,693,703,705 met de TBL1+ binnen de sturposten maar niet buiten met de sticker... weet iemand iets over dat?

Gr
Marcad
Steven

Bericht door Steven »

geen sticker meer voorradig om buiten aan te brengen zeker wat dat laatste betreft :-)
wappie

Bericht door wappie »

Marcad schreef:
melle schreef: De inbouw gebeurt in de werkplaatsen in Mechelen, Salzinnes, Stockem en Cuesmes
Halo,

Hoe is het verdeelt tussen die vier werkplaatsen ?

Mechelen : Cityrails, MS75, MS die een revisie hebben (klassiek,Break,???).
Salzinnes : HLE? ,HLD?
Stockem : ?
Cuesmes : ?

Moeten de MS96 ook de tbl1+ krijgen ?

Alles die uit Mechelen komt heeft de sticker "TBL1+" maar er is een andere werkplaats die dat niet doe... ik heb gezien de 625,635,693,703,705 met de TBL1+ binnen de sturposten maar niet buiten met de sticker... weet iemand iets over dat?

Gr
Marcad
Mechelen doet momenteel alle stellen die in revisie komen en de modernisatie.Tevens gebeuren de Cityrail + MR75-77 en Mr80-83 op een aparte ketting.

Mechelen doet ook de R & D van MR96( TBL2 eruit en TBL1+ erin) en gaat er enkele doen in 2012

Volgend jaar komen de stuurposten M4 er ook bij.

Stockem doet de MR66, MR80-83 (die niet in rev.of mod komen)en gaat ook starten met de MR96
Van de andere twee cw weet ik het niet.

De stickers moeten besteld worden in Mechelen zodat zij deze ook kunnen plaatsen.
melle

Bericht door melle »

Ik stel me vragen bij dit filmpje:

Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Klopt dit wel?
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:Ik stel me vragen bij dit filmpje:

Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Klopt dit wel?
Die zal wel het baken bedoelen dat zich op 300m van het rode sein bevind.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

HLE 2302 schreef:
melle schreef:Ik stel me vragen bij dit filmpje:

Die zal wel het baken bedoelen dat zich op 300m van het rode sein bevind.
Inderdaad.

Hij zegt in mijn ogen nóg iets vreemds: Of TBL1+ de ramp in Buizingen had kunnen voorkomen, kan hij pas zeggen op het moment er een officiële verklaring is [die vaststelt] “ja, dat licht stond op rood van het moment dat de machinist hem voorbij reed.”

De vraag is echter of het sein op rood stond voordat de machinist het sein voorbij reed.

Voor de camera en de microfoon is een verspreking gauw gemaakt!
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

wappie schreef: Mechelen doet ook de R & D van MR96( TBL2 eruit en TBL1+ erin) en gaat er enkele doen in 2012
Eh, zat er TBL2 in de Deense Neuzen?
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

FLV-FGSP schreef:
wappie schreef: Mechelen doet ook de R & D van MR96( TBL2 eruit en TBL1+ erin) en gaat er enkele doen in 2012
Eh, zat er TBL2 in de Deense Neuzen?
Er zat/zit inderdaad TBL 2 op de MS 96 maar deze heeft bij mijn weten nooit 'dienst' gedaan.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
AlexNL

Bericht door AlexNL »

melle schreef:Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Moet het niet een rood sein zijn?
Zo werkt het Nederlandse ATB-EG-systeem: bij een passage rood licht boven 40 km/h wordt er een noodremming gedaan, eronder niet. ATB-NG en ATB-Vv doen dat weer wel.

TBL1+ zal bij een rood sein hoe dan ook wel ingrijpen lijkt me.
Steven

Bericht door Steven »

TBL1+ geeft noodremming bij rood sein
geeft noodremming indien de snelheid 300m voor het sein groter of gelijk aan 40 km/u is.
kika

Bericht door kika »

Bordensteker schreef:Hij zegt in mijn ogen nóg iets vreemds: Of TBL1+ de ramp in Buizingen had kunnen voorkomen, kan hij pas zeggen op het moment er een officiële verklaring is [die vaststelt] “ja, dat licht stond op rood van het moment dat de machinist hem voorbij reed.”

De vraag is echter of het sein op rood stond voordat de machinist het sein voorbij reed.

Voor de camera en de microfoon is een verspreking gauw gemaakt!
Hij verteld gewoon eerlijk dat het systeem ook niet perfect is, helaas.
dentheo

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef:
melle schreef:Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Moet het niet een rood sein zijn?
Zo werkt het Nederlandse ATB-EG-systeem: bij een passage rood licht boven 40 km/h wordt er een noodremming gedaan, eronder niet. ATB-NG en ATB-Vv doen dat weer wel.

TBL1+ zal bij een rood sein hoe dan ook wel ingrijpen lijkt me.
Begint allemaal op elkaar te lijken TBL+, Nederlandse ATB-Vv, Duitse Pz (?), Franse KVG (?).

Meestal naar aanleiding van ongevallen, waarbij een trein stopte na het voorbijrijden van een geel waarschuwingssein en de bestuurder dacht dat ondertussen het volgende sein al wel groen zou zijn...(niet dus).
Ik denk dat er geen systemen bestaan die een trein tegenhouden bij een groen sein dat eigenlijk rood moet zijn....
Theo
Groeten vanop de Heide
260689

Bericht door 260689 »

MW's 4125 en 4153 zijn al uitgerust met TBL1+
Plaats reactie