Installatie TBL 1+
Installatie TBL 1+
Installatie TBL1+ op treinen zit op schema
do 04/11/2010 - 15:01
Een derde van alle treinen zal eind dit jaar zijn uitgerust met het veiligheidssysteem TBL1+, dat treinen automatisch laat vertragen en stoppen voor een gesloten sein. Dat laat de NMBS weten.
"De migratie van het NMBS-materieel naar TBL1+ was initieel gepland tegen eind 2013. De datum blijft, maar door de gebeurtenissen in Buizingen werd beslist tot de versnelde uitrusting. Eind dit jaar zullen 319 van de 1.021 locomotieven zijn uitgerust", zegt NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts.
De inbouw gebeurt in de werkplaatsen in Mechelen, Salzinnes, Stockem en Cuesmes, meestal gekoppeld aan een onderhouds- of moderniseringsbeurt. "We kunnen niet te veel voertuigen uit omloop nemen om capaciteitsproblemen tijdens de spits te vermijden", zegt Roger Van Hover, werkplaatsdirecteur in Mechelen.
Het installeren van het systeem duurt vier dagen tot drie weken.
Bron: deredactie.be
Ik stel me vragen bij dit filmpje:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... veiligheid
Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Moet het niet een rood sein zijn?
do 04/11/2010 - 15:01
Een derde van alle treinen zal eind dit jaar zijn uitgerust met het veiligheidssysteem TBL1+, dat treinen automatisch laat vertragen en stoppen voor een gesloten sein. Dat laat de NMBS weten.
"De migratie van het NMBS-materieel naar TBL1+ was initieel gepland tegen eind 2013. De datum blijft, maar door de gebeurtenissen in Buizingen werd beslist tot de versnelde uitrusting. Eind dit jaar zullen 319 van de 1.021 locomotieven zijn uitgerust", zegt NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts.
De inbouw gebeurt in de werkplaatsen in Mechelen, Salzinnes, Stockem en Cuesmes, meestal gekoppeld aan een onderhouds- of moderniseringsbeurt. "We kunnen niet te veel voertuigen uit omloop nemen om capaciteitsproblemen tijdens de spits te vermijden", zegt Roger Van Hover, werkplaatsdirecteur in Mechelen.
Het installeren van het systeem duurt vier dagen tot drie weken.
Bron: deredactie.be
Ik stel me vragen bij dit filmpje:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... veiligheid
Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Moet het niet een rood sein zijn?
Re: Installatie TBL 1+
Halo,melle schreef: De inbouw gebeurt in de werkplaatsen in Mechelen, Salzinnes, Stockem en Cuesmes
Hoe is het verdeelt tussen die vier werkplaatsen ?
Mechelen : Cityrails, MS75, MS die een revisie hebben (klassiek,Break,???).
Salzinnes : HLE? ,HLD?
Stockem : ?
Cuesmes : ?
Moeten de MS96 ook de tbl1+ krijgen ?
Alles die uit Mechelen komt heeft de sticker "TBL1+" maar er is een andere werkplaats die dat niet doe... ik heb gezien de 625,635,693,703,705 met de TBL1+ binnen de sturposten maar niet buiten met de sticker... weet iemand iets over dat?
Gr
Marcad
Re: Installatie TBL 1+
geen sticker meer voorradig om buiten aan te brengen zeker wat dat laatste betreft 

Re: Installatie TBL 1+
Mechelen doet momenteel alle stellen die in revisie komen en de modernisatie.Tevens gebeuren de Cityrail + MR75-77 en Mr80-83 op een aparte ketting.Marcad schreef:Halo,melle schreef: De inbouw gebeurt in de werkplaatsen in Mechelen, Salzinnes, Stockem en Cuesmes
Hoe is het verdeelt tussen die vier werkplaatsen ?
Mechelen : Cityrails, MS75, MS die een revisie hebben (klassiek,Break,???).
Salzinnes : HLE? ,HLD?
Stockem : ?
Cuesmes : ?
Moeten de MS96 ook de tbl1+ krijgen ?
Alles die uit Mechelen komt heeft de sticker "TBL1+" maar er is een andere werkplaats die dat niet doe... ik heb gezien de 625,635,693,703,705 met de TBL1+ binnen de sturposten maar niet buiten met de sticker... weet iemand iets over dat?
Gr
Marcad
Mechelen doet ook de R & D van MR96( TBL2 eruit en TBL1+ erin) en gaat er enkele doen in 2012
Volgend jaar komen de stuurposten M4 er ook bij.
Stockem doet de MR66, MR80-83 (die niet in rev.of mod komen)en gaat ook starten met de MR96
Van de andere twee cw weet ik het niet.
De stickers moeten besteld worden in Mechelen zodat zij deze ook kunnen plaatsen.
Re: Installatie TBL 1+
Ik stel me vragen bij dit filmpje:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... veiligheid
Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Klopt dit wel?
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... veiligheid
Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Klopt dit wel?
Re: Installatie TBL 1+
Die zal wel het baken bedoelen dat zich op 300m van het rode sein bevind.melle schreef:Ik stel me vragen bij dit filmpje:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... veiligheid
Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Klopt dit wel?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Installatie TBL 1+
Inderdaad.HLE 2302 schreef:Die zal wel het baken bedoelen dat zich op 300m van het rode sein bevind.melle schreef:Ik stel me vragen bij dit filmpje:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... veiligheid
Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Klopt dit wel?
Hij zegt in mijn ogen nóg iets vreemds: Of TBL1+ de ramp in Buizingen had kunnen voorkomen, kan hij pas zeggen op het moment er een officiële verklaring is [die vaststelt] “ja, dat licht stond op rood van het moment dat de machinist hem voorbij reed.”
De vraag is echter of het sein op rood stond voordat de machinist het sein voorbij reed.
Voor de camera en de microfoon is een verspreking gauw gemaakt!
Re: Installatie TBL 1+
Eh, zat er TBL2 in de Deense Neuzen?wappie schreef: Mechelen doet ook de R & D van MR96( TBL2 eruit en TBL1+ erin) en gaat er enkele doen in 2012
Re: Installatie TBL 1+
Er zat/zit inderdaad TBL 2 op de MS 96 maar deze heeft bij mijn weten nooit 'dienst' gedaan.FLV-FGSP schreef:Eh, zat er TBL2 in de Deense Neuzen?wappie schreef: Mechelen doet ook de R & D van MR96( TBL2 eruit en TBL1+ erin) en gaat er enkele doen in 2012
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Installatie TBL 1+
Zo werkt het Nederlandse ATB-EG-systeem: bij een passage rood licht boven 40 km/h wordt er een noodremming gedaan, eronder niet. ATB-NG en ATB-Vv doen dat weer wel.melle schreef:Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Moet het niet een rood sein zijn?
TBL1+ zal bij een rood sein hoe dan ook wel ingrijpen lijkt me.
Re: Installatie TBL 1+
TBL1+ geeft noodremming bij rood sein
geeft noodremming indien de snelheid 300m voor het sein groter of gelijk aan 40 km/u is.
geeft noodremming indien de snelheid 300m voor het sein groter of gelijk aan 40 km/u is.
Re: Installatie TBL 1+
Hij verteld gewoon eerlijk dat het systeem ook niet perfect is, helaas.Bordensteker schreef:Hij zegt in mijn ogen nóg iets vreemds: Of TBL1+ de ramp in Buizingen had kunnen voorkomen, kan hij pas zeggen op het moment er een officiële verklaring is [die vaststelt] “ja, dat licht stond op rood van het moment dat de machinist hem voorbij reed.”
De vraag is echter of het sein op rood stond voordat de machinist het sein voorbij reed.
Voor de camera en de microfoon is een verspreking gauw gemaakt!
Re: Installatie TBL 1+
Begint allemaal op elkaar te lijken TBL+, Nederlandse ATB-Vv, Duitse Pz (?), Franse KVG (?).AlexNL schreef:Zo werkt het Nederlandse ATB-EG-systeem: bij een passage rood licht boven 40 km/h wordt er een noodremming gedaan, eronder niet. ATB-NG en ATB-Vv doen dat weer wel.melle schreef:Een medewerker van de werkplaats legt uit dat wanneer een geel sein aan een hogere snelheid dan 40 km/u wordt overschreden, er een noodremming zal plaatsvinden... Moet het niet een rood sein zijn?
TBL1+ zal bij een rood sein hoe dan ook wel ingrijpen lijkt me.
Meestal naar aanleiding van ongevallen, waarbij een trein stopte na het voorbijrijden van een geel waarschuwingssein en de bestuurder dacht dat ondertussen het volgende sein al wel groen zou zijn...(niet dus).
Ik denk dat er geen systemen bestaan die een trein tegenhouden bij een groen sein dat eigenlijk rood moet zijn....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide