Jeroen schreef:Of 'de mens' zo in mekaar zit, weet ik niet maar ik kan mij weinig protest voor de geest halen bij het feit dat we vandaag bijna allemaal zelf onze bezinetank vullen nadat we met de kaart hebben betaald aan de automaat. Nochtans was het vroeger ook de normaalste zaak van de wereld dat een pompbediende op zijn minst zijn diensten kwam aanbieden.
Mede door de complexe tariefsystemen van de Spoorwegen lijkt bovenstaande me niet echt een geldige vergelijking.
Wat is daar dan zo complex aan dat een goed afgestemde zoekrobot qua prijzen via de automaat je niet verder zou kunnen helpen? Wat een mens kan zeggen, kan een machine op zijn scherm laten verschijnen.
Jeroen schreef:Wat is daar dan zo complex aan dat een goed afgestemde zoekrobot qua prijzen via de automaat je niet verder zou kunnen helpen? Wat een mens kan zeggen, kan een machine op zijn scherm laten verschijnen.
Toch een stuk ingewikkelder dan de twee eenvoudige vragen hieronder :
- 95, 98, LPG of Diesel ?
- hoeveel liter ?
Beste Bart, het ging mij meer om het aantonen dat wat vandaag op boegeroep wordt onthaald binnen de kortste keren als normaal wordt beschouwd alsof we nooit anders hebben gekend.
Dat we het verdwijnen van de tankbedienden ondertussen gewoon zijn, wil niet zeggen dat iedereen die evolutie even goed vond. Je merkt trouwens ook dat die enkele tankstations waar je wel nog bediening krijgt, het vaak niet eens zo slecht doen, ondanks een eventuele meerprijs aan de pomp. Bankkantoren zijn ondertussen toch ook niet uit het straatbeeld verdwenen, omdat we ondertussen selfbanks en homebanks hebben? We halen misschien amper nog geld af aan het loket, maar de mensen zijn er niet verdwenen, in sommige gevallen zelfs integendeel, er zit tegenwoordig vaak geen dikke laag glas meer tussen bankier en klant.
Betere automaten zijn inderdaad broodnodig, en niet elk station heeft wat mij betreft een loket nodig. Maar een mens als verkoper is echt nog geen voorbijgestreefd idee, hoor.
bw494674 schreef:
Mede door de complexe tariefsystemen van de Spoorwegen lijkt bovenstaande me niet echt een geldige vergelijking.
Het tariefsysteem is in sommige landen nog stukken ingewikkelder, en toch lukt het daar om goed werkende automaten te installeren. Mischien moet de NMBS toch maar eens over de grens kijken (en dan liefst niet enkel over de grens met Frankrijk...)
K V B schreef:Het tariefsysteem is in sommige landen nog stukken ingewikkelder, en toch lukt het daar om goed werkende automaten te installeren. Mischien moet de NMBS toch maar eens over de grens kijken (en dan liefst niet enkel over de grens met Frankrijk...)
Pak de Vlaming zijn gewoonte af en hij is verloren...
Maar NMBS wees nu aub eens duidelijk.
Waar wil je naartoe: bv. stations onbemensd met een omzet minder dan 2000 euro per maand, na installatie van automaten , infozuil, alarmknop ...
NMBS bijt door de zure appel en begin eraan.
Wees duidelijk en objectief, laat het niet afhangen van welke partij de burgemeester is en/of er iemand opstapt die op een kabinet zit...
Er zal tegenwind komen van uw "politieke" vrienden , zorg daarom voor duidelijke parameters.
Kan dat in Belgie niet, moet het altijd hush hush zijn , dan zijn we inderdaad de zieke man.