Maar... Dat zijn toch gewoon de werkelijke redenen? Ik vind het juist heel correct om dat zo om te roepen, liefst nog met een kwinkslag. Als er dan toevallig een bende azijnpissers op het perron staat, welja, laat ze dan maar klagen, die hebben toch niets beters te doen. De doorsnee reiziger glimlacht even, voelt zich voor een keertje ernstig genomen en haalt vervolgens de schouders op, met of zonder zuchtje. Alweer een vertragingsminuut overwonnenDarko schreef:Bibke schreef:Omdat de bestuurder zijn bril niet bij heeft en zijn trein niet vind rijdt de ....
Omdat het weer eens vriest rijdt de....
enzovoort :p wa ik daar al gehoord heb.. niet te doen eigelijk

Heel wat anders dan: "Wegens het niet tijdig beschikbaar zijn van het materieel,..." Dan hoor je op het perron terecht reacties zoals: "Ja, moesten ze dat stel nog in elkaar knutselen, ofwa?" Zeg dan gewoon dat er vertraging is door een voorgaande rit in vertraging door onze onrealistische dienstregeling. Geen decodering nodig, gewoon recht voor de raap, uit respect voor de reiziger. De dag dat de NMBS zoveel openheid aandurft, schrijf ik meteen een felicitatiebriefje naar de klantendienst.