Kan het eens op tijd rijden ja??
Re: Kan het eens op tijd rijden ja??
Die dubbeldekker rijtuigen die worden gescheiden door een locomotief in het midden dat is trouwens een constructie die bij constructeur Bombardier wordt afgekeurd omwille van een onjuiste gewichtsverdeling en dat kan op lange termijn schade toebrengen aan de locomotieven.
Als Bombardier zo'n constructie niet goed vindt, waarom doet NMBS dat dan? Het werkt niet want de vertragingen op dei verbinding zijn echt wel dramatisch te noemen. Iemand die wat gezond verstand heeft zou toch zeggen het werkt niet we keren terug naar het oude, maar neen blijven doorgaan en de reiziger is er de dupe van.
Als Bombardier zo'n constructie niet goed vindt, waarom doet NMBS dat dan? Het werkt niet want de vertragingen op dei verbinding zijn echt wel dramatisch te noemen. Iemand die wat gezond verstand heeft zou toch zeggen het werkt niet we keren terug naar het oude, maar neen blijven doorgaan en de reiziger is er de dupe van.
Het probleem is dat terugkeren evenmin een oplossing is omdat er dan een sterk tekort in capaciteit is op die treinen. Het is dus als het ware kiezen tussen de pest of cholera.
Vandaag voor het eerst in 4 pendeljaren een redelijk grote vertraging mee gemaakt ... 1h en 4 minuten 

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Afgekeurd omwille van een "onjuiste gewichtsverdeling"? Kan je dit uitleggen, want ik kan me daar moeilijk iets bij voorstellen.Bimmer schreef:Die dubbeldekker rijtuigen die worden gescheiden door een locomotief in het midden dat is trouwens een constructie die bij constructeur Bombardier wordt afgekeurd omwille van een onjuiste gewichtsverdeling en dat kan op lange termijn schade toebrengen aan de locomotieven.
grtn
De automatische koppeling hangt te ver naar voor zonder ondersteuning van de locomotief en bijkomend is die koppeling zeer zwaar. Daardoor ontstaat er een groot moment dat zorgt voor een torsie op het chassis van de locomotief. Dat is ook een reden van de problemen bij het (ont)koppelen.bobke schreef:Afgekeurd omwille van een "onjuiste gewichtsverdeling"? Kan je dit uitleggen, want ik kan me daar moeilijk iets bij voorstellen.Bimmer schreef:Die dubbeldekker rijtuigen die worden gescheiden door een locomotief in het midden dat is trouwens een constructie die bij constructeur Bombardier wordt afgekeurd omwille van een onjuiste gewichtsverdeling en dat kan op lange termijn schade toebrengen aan de locomotieven.
grtn
Men had die koppeling dieper in de locomotief moeten kunnen inbouwen, dan had men een klein moment dat misschien zelfs verwaarloosbaar is.
Laat voor dat laatste die locomotief totaal niet aangepast zijn en bijgevolg is dat de reden dat die koppeling zover vooruit is gemonteerd.
- trainfreak
En Bimmer, hoeveel vertraging hadden jij en je vrouw gisteren en vandaag?
Als je hoort dat er gisteren meer dan 500 km file stond, en er bij de spoorwegen niet zo'n grote problemen waren.
Als je hoort dat er gisteren meer dan 500 km file stond, en er bij de spoorwegen niet zo'n grote problemen waren.
Als dat niet zo was zou er niet veel meer rijden (kijk maar in Nederland vorig jaar) maar er zal wel altijd nog ergens iets kapot gaan, een wissel vastvriezen, iemand door de slagbomen rijden, een locomotief defect gaan,...Bimmer schreef:De NMBS pocht dat ze klaar is voor de winter, wel ik merk er niet veel van.
Dat matriaal veel defect gaat is ook niet altijd de schuld van slecht onderhoud. Je mag niet vergeten dat de NMBS zelf geen rijtuigen, locomotieven en motorstellen maakt. Dat gebeurt door privé bedrijven die enkel veel winst willen maken...
Je kan altijd bij de NMBS komen werken als je denkt de problemen te kunnen oplossenBimmer schreef:Eens een tandje bijsteken kan nooit kwaad toch? Ik weet 't is een overheidsbedrijf werken staat daar niet hoog aangeschreven maar als je zoveel mensen dagelijks vervoert moet je ook wel je verantwoordelijkheid nemen.

Winterweer stuurt àlle verkeer in de war.
Maar hoe het treinverkeer vertragingen opliep tussen Kortrijk en Gent tart weer alle verbeelding.
Niet één treintje met eens een half uur, nee, zowat alles.
Dan is er een structureel probleem en dat moet aangepakt worden.
Eén volledige rit afschaffen en weer met aanvaardbare vertraging rijden is goed, de ganse dag maar aanmodderen trekt er niet op.
Dan kruipen reizigers nog liever in de auto!
Maar hoe het treinverkeer vertragingen opliep tussen Kortrijk en Gent tart weer alle verbeelding.
Dan is er een structureel probleem en dat moet aangepakt worden.
Eén volledige rit afschaffen en weer met aanvaardbare vertraging rijden is goed, de ganse dag maar aanmodderen trekt er niet op.
Dan kruipen reizigers nog liever in de auto!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Met een halfuurdienst ben je dan toch op tijd van Kortrijk naar Gent kunnen reizen?dekooiker schreef:Maar hoe het treinverkeer vertragingen opliep tussen Kortrijk en Gent tart weer alle verbeelding.

Een halfuurtje is een halfuurtje é, en niet 2 uur over 60 km zoals bepaalde van mijn collega's meermaals voorhadden deze week. In Leuven viel het al bij al goed mee, buiten enkele piekuurtreinen met een sterke vertraging. Ik raakte vandaag op mijn bestemming na een treinrit van 150 km met nauwelijks 18 minuten vertraging, daar kan ik wel mee leven bij deze temperaturen.
Gisteren hadden de treinen tussen Kortrijk & Gent vertraging, ... omdat de spoorbrug in Kappellen-op-den-Bos Defect was.
En dus hadden de IC treinen van de verbinding Oostende-Brugge-Kortrijk-Gent-Mechelen-Leuven & de L-treinen Mechelen-Gent-Brugge daar 'last' van.
Bepaalde treinen uit Mechelen kwamen eerst dus niet door. De IC Antwerpen-Gent-Kortrijk-Rijsel werd dan maar 'eventjes' opgehouden en reed dan volgens de dienstregeling van de Mechelen-Kortrijk.
In België hebben we nu eenmaal op een zeer kleine oppervlakte enorm veel spoorwegknooppunten, waar aansluitingen dienen verzekerd te worden.
Als er dan één treintje wat vertraging heeft, brengt dit een lawiene van vervolgvertragingen met zich mee...
De poedersneeuw van de laatste dagen doet zijn werk. Het kruipt echt overal, en vriest vast op 'strategische plaatsen'.
Opstelbundels zijn open vlakten waar de wind ook z'n werk doet. Vriesdiensten zijn opgesteld.
Deuren, claxons, koppellingen, ... vriezen alsnog vast.
Ook de werkplaatsen zetten vriesdiensten op.
Mannen van Infra dienen met de hand wissels op te warmen & ijs/sneeuwvrij te maken.
Vanmorgen goe bezig geweest met Motorwagens & -stellen af te keuren.
Falingen van comfortsvoorzieningen durf ik al eens door de ogen zien,
Defecte veiligheidsuitrustingen niet!
En dus hadden de IC treinen van de verbinding Oostende-Brugge-Kortrijk-Gent-Mechelen-Leuven & de L-treinen Mechelen-Gent-Brugge daar 'last' van.
Bepaalde treinen uit Mechelen kwamen eerst dus niet door. De IC Antwerpen-Gent-Kortrijk-Rijsel werd dan maar 'eventjes' opgehouden en reed dan volgens de dienstregeling van de Mechelen-Kortrijk.
In België hebben we nu eenmaal op een zeer kleine oppervlakte enorm veel spoorwegknooppunten, waar aansluitingen dienen verzekerd te worden.
Als er dan één treintje wat vertraging heeft, brengt dit een lawiene van vervolgvertragingen met zich mee...
De poedersneeuw van de laatste dagen doet zijn werk. Het kruipt echt overal, en vriest vast op 'strategische plaatsen'.
Opstelbundels zijn open vlakten waar de wind ook z'n werk doet. Vriesdiensten zijn opgesteld.
Deuren, claxons, koppellingen, ... vriezen alsnog vast.
Ook de werkplaatsen zetten vriesdiensten op.
Mannen van Infra dienen met de hand wissels op te warmen & ijs/sneeuwvrij te maken.
Vanmorgen goe bezig geweest met Motorwagens & -stellen af te keuren.
Falingen van comfortsvoorzieningen durf ik al eens door de ogen zien,
Defecte veiligheidsuitrustingen niet!
Als iedereen een beetje meer werkt dan zouden er geen of veel minder vertragingen zijn. Het sneeuwt weer eens een beetje en België zit weer vast. Op Brussels-Airport was er niet voldoende glycol om de vliegtuigen ijsvrij te maken. Wegens wat omleidingsvluchten natuurlijk. Prima uitleg. Ik denk het eerder zo:
Waarom zoveel voorraad glycol hebben de kans dat België te kampen heeft met een strenge winter is uiterst klein.
Bij de NMBS of Infrabel net dezelfde redenering. Ze hebben voldoende personeel laat het personeel eens een tandje bijsteken om eventueel wat 's nachts te werken om wat meer de infrastructuur te verzorgen en wat vlugger treinen te herstellen. Geef die mensen in ruil daarvoor meer loon.
Geef mensen wat meer loon om te werken op koude dagen en je zal wel zien hoe groot de motivatie is. Nu ja overheidsbedrijven en management
.
Waarom zoveel voorraad glycol hebben de kans dat België te kampen heeft met een strenge winter is uiterst klein.
Bij de NMBS of Infrabel net dezelfde redenering. Ze hebben voldoende personeel laat het personeel eens een tandje bijsteken om eventueel wat 's nachts te werken om wat meer de infrastructuur te verzorgen en wat vlugger treinen te herstellen. Geef die mensen in ruil daarvoor meer loon.
Geef mensen wat meer loon om te werken op koude dagen en je zal wel zien hoe groot de motivatie is. Nu ja overheidsbedrijven en management

Meer loon kan je niet zomaar geven of ga jij eventjes een hele CAO zomaar van tafel vegen. Trouwens je spreekt over statutaire bediendes da zijn dus maandlonen en geen uurlonen.
Trouwens je zit weer te kappen op openbaar vervoer (trein en vliegtuig) maar wat met de wegen, ik heb daarnet niets van zout gezien over een afstand van ruim 15 km. Zelfs geen sneeuwruimer te zien. De wegen liggen vol sneeuw, putten en ijsvorming.
Trouwens je zit weer te kappen op openbaar vervoer (trein en vliegtuig) maar wat met de wegen, ik heb daarnet niets van zout gezien over een afstand van ruim 15 km. Zelfs geen sneeuwruimer te zien. De wegen liggen vol sneeuw, putten en ijsvorming.
Statutair of niet het is altijd mogelijk om iemand een bepaalde premie toe te kennen ook al is dat zoveel maanden later. Gewoon triest om te zien Hoe een beetje sneeuwval het openbaar vervoer volledig in de war stuurt. Het is een ramp om met de HST in Amsterdam, Parijs of Londen te geraken. Voor dat klein beetje sneeuw dat uit de lucht valt is de vertraging die het openbaar vervoer maakt niet te overzien. Ook veel automobilisten denken dat ze in de hel zijn terechtgekomen, maar waarom toch? Op de ring rond Brussel is er ook wat sneeuw gevallen en blijkbaar rijden veel bestuurders zich vast. Onbegrijpelijk hoe sommigen er in slagen om zich in 15 cm sneeuw vast te rijden.
Volgende maand opent het autosalon in Brussel haar deuren denk ik? We zullen het dan wel kunnen lezen in de krant 'De Belg kiest meer en meer voor 4 wiel aangedreven wagens'. Een tweetal jaar geleden hebben we met onze wagen club een rondrit gemaakt in de Beierse Alpen. Redelijk zware sneeuwval de gemiddelde leeftijd van de wagens was 20 jaar. Het ging over wagens die volgens de stem van het volk beter konden rijden als er een zandzak in de koffer lag. Wel ondanks de zware sneeuwval geen enkele keer vastgezeten en we hebben toch steile hellingen 'beklommen'. Er valt een beetje sneeuw en iedereen klaagt al, onbegrijpelijk toch ..
Volgende maand opent het autosalon in Brussel haar deuren denk ik? We zullen het dan wel kunnen lezen in de krant 'De Belg kiest meer en meer voor 4 wiel aangedreven wagens'. Een tweetal jaar geleden hebben we met onze wagen club een rondrit gemaakt in de Beierse Alpen. Redelijk zware sneeuwval de gemiddelde leeftijd van de wagens was 20 jaar. Het ging over wagens die volgens de stem van het volk beter konden rijden als er een zandzak in de koffer lag. Wel ondanks de zware sneeuwval geen enkele keer vastgezeten en we hebben toch steile hellingen 'beklommen'. Er valt een beetje sneeuw en iedereen klaagt al, onbegrijpelijk toch ..
Wij slapen ook graag 's nachts en veel gaat dat allemaal niet opbrengen of denk je dat je 30 min. voor vertrek nog eens even een moteur kan gaan vervangen? TB en TBG kunnen dan ook nog altijd vast komen te zitten in het verkeer (of moeten die mss ook nog in het station gaan slapen?) er kunnen onverwacht bomen op het spoor vallen,...Bimmer schreef:Bij de NMBS of Infrabel net dezelfde redenering. Ze hebben voldoende personeel laat het personeel eens een tandje bijsteken om eventueel wat 's nachts te werken om wat meer de infrastructuur te verzorgen en wat vlugger treinen te herstellen. Geef die mensen in ruil daarvoor meer loon.
Ik geef gerust toe dat er veel vertragingen zijn en dat is niet altijd plezant (zeker niet als je aansluiting moet hebben) maar de treinen tenminste nog.